Τι νόημα έχει μία πορεία όταν δεν μπορείς καν να σηκώσεις την κόκκινη σημαία;

Βασικές προϋποθέσεις της πολιτικής δράσης στο σήμερα

Αν μπορούμε να συνοψίσουμε την άποψή μας για τον τελευταίο ενάμιση χρόνο του κόβιντ, θα λέγαμε τα εξής: ένας ιός, επικίνδυνος για συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες, αποτέλεσε τη βάση συγκρότησης μιας συνθήκης έκτακτης ανάγκης. Παραχαράσσοντας τα δεδομένα για την καθαυτή ίωση, η άρχουσα τάξη επέβαλε τον κατ’ οίκον περιορισμό σε ολόκληρες κοινωνίες, δήθεν για το καλό τους. Η δεύτερη φάση της ίδιας συνθήκης εγκαινιάστηκε με την πεπονόφλουδα ότι το εισιτήριο για την επιστροφή στην κανονικότητα είναι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός. Τα λοκ-ντάουν και ο υποχρεωτικός εμβολιασμός, με τον τρόπο που υλοποιήθηκαν, αντιπροσωπεύουν μια αλλαγή μοντέλου άσκησης πολιτικής από την πλευρά της άρχουσας τάξης. Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, βλέπουμε την οικοδόμηση μιας παράλληλης εξουσίας και τη μεταμόρφωση των «επιστημόνων» σε μιας νέας μορφής ιερατείο. Αυτό το νέο ιερατείο, «οι Τσιόδρες», υψώνονται ως μια πρόσθετη φιγούρα πάνω από τα κεφάλια μας, νομοθετώντας για εμάς χωρίς εμάς. Η νέα αυτή τάξη των ειδικών συμβούλεψε και επέβαλε, περισσότερο ως μπάτσος παρά ως επιστήμονας, την υποχρεωτική μάσκα, την κοινωνική αποστασιοποίηση-αποσάθρωση, και τώρα την κατάργηση της σωματικής αυτοδιάθεσης.

Η νέα αυτή φιγούρα αντανακλά διαδικασίες δομικής ανασυγκρότησης του σύγχρονου καπιταλισμού. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, και ιδιαίτερα η συνθήκη του λοκ-ντάουν, επέτρεψε τη διείσδυση της ψηφιοποίησης, παρέα με την ανάδειξη του καπιταλισμού της επιτήρησης, σε ένα τεράστιο εύρος της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η ισχύς του λόγου των βιο-επιστημόνων ως προς το πώς οφείλει να ζει ο μέσος άνθρωπος, το ίδιο το υγιεινιστικό σκεπτικό δικαιολόγησης των λοκ-ντάουν, και τώρα η άρση της ιατρικής αυτοδιάθεσης αντανακλούν την επέκταση της ισχύος του συμπλέγματος των μεγάλων φαρμακευτικών. Δεν πρόκειται για κάποιον «καπιταλισμό που χτυπά τα πόδια του». Αντιθέτως, οι εταιρίες που βρίσκονται στην τεχνολογική πρωτοπορία αποτελούν πλέον την ατμομηχανή του σύγχρονου καπιταλισμού και, ως εκ τούτου, διεκδικούν την ηγεσία του. Η κρίση που βιώνουμε είναι κρίση αλλαγής παραγωγικού μοντέλου, η οποία εκφράζεται και ως κρίση πολιτικής εκπροσώπησης.

Η μεγάλη αυτή ανασυγκρότηση ασκεί σημαντικές ανακατατάξεις σε ολόκληρη την κοινωνία. Οι εργατικές τάξεις, οι μικροαστοί και οι καπιταλιστές που εκπροσωπούν τον προηγούμενο καταμερισμό εργασίας θα υποστούν ριζικές αλλαγές της ζωής και της καθημερινότητάς τους. Η ανάδειξη της βιολογικής τυποποίησης των εργαζομένων με τη μορφή των υποχρεωτικών εμβολιασμών και η εξώθηση των επιχειρήσεων σε ψηφιοποίηση των συστημάτων τους είναι αυτήν τη στιγμή τα βασικά εργαλεία, βάσει των οποίων αυτές οι μεγάλες επιχειρήσεις πατάνε πόδι πάνω σε όλο το εύρος της καπιταλιστικής παραγωγής. Ο καπιταλισμός που έρχεται εξωθεί λοιπόν την υπόλοιπη κοινωνία είτε σε συναίνεση είτε σε καταστροφή.

Στη βάση των παραπάνω είναι λογικό οι διάφοροι έμποροι, εστιάτορες ή ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων, που στην Ελλάδα εκπροσωπούν ένα μεγάλο ποσοστό του ΑΕΠ, να μη θέλουν να ενδώσουν σε αυτόν τον ωμό εκβιασμό. Είναι λογικό να μη θέλουν να καταστήσουν τους εαυτούς τους τοποτηρητές αυτής της δυναμικής αστικής τάξης, ελέγχοντας ποιος έχει και ποιος δεν έχει πιστοποιητικά εμβολιασμού. Τα πιστοποιητικά θα αποτελέσουν μια μορφή διαμεσολάβησης της σχέσης ανάμεσα στον μικροαστό μαγαζάτορα και τον πελάτη του, καθώς η επαφή τους μπορεί να υπάρχει μόνο υπό όρους καθαγίασης της συνεργασίας από τη Pfizer και τη Moderna. Αυτό το «νταβατζιλίκι» σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε μια σημαντική αντίδραση από αυτά τα στρώματα, τα οποία βρίσκονται μπροστά στον ορίζοντα της κοινωνικής τους καταστροφής.

Για την πορεία της Τετάρτης 14/07 ενάντια στους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς

Για την Τετάρτη 14/07 έχει προκηρυχθεί μια διαδήλωση ενάντια στον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Το αρχικό κάλεσμα έγινε από μια ομάδα του Facebook που ονομάζεται «Μαγαζιά χωρίς ΜπόλιΜαγαζιά χωρίς Μπόλι». Τα «Μαγαζιά χωρίς Μπόλι» δεν είναι μια οργάνωση, γενικώς ειπείν, της κοινωνίας. Παρότι ισχυρίζονται ότι δεν ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη παράταξη, πράγμα αμφισβητήσιμο, έχουν ένα συγκεκριμένο ιδεολογικό και πολιτικό προφίλ.

Στη μοναδική διακήρυξη που έχει εκδώσει αυτός ο «κοινωνικός φορέας» διαβάζουμε:

Πέραν της επίσημης ανακοίνωσής τους, βλέπουμε ένα συγκεκριμένο κλίμα και στον κόσμο που γράφει σε αυτό το γκρουπ. Κυριαρχούν συνθήματα και έννοιες της δεξιάς και της ακροδεξιάς, μιλώντας για «προδότες, μολών λαβέ, απογόνους των πραγματικών Ελλήνων, λαθρομετανάστες, Χριστόδουλους, Λέσχες Μπίλντερμπεργκ, 1821». Επίσης, αφίσες της ομάδας του Σώρρα έχουν χιλιάδες λάικ, ενώ ποστ που υιοθετούν αριστερό λεξιλόγιο μόλις ελάχιστα. Το πιο ασφαλές συμπέρασμα, τουλάχιστον μέχρι να δούμε ποιοι εν τέλει θα κατέβουν την Τετάρτη, είναι ότι τα Μπόλια είναι μια οργάνωση, στην οποία ηγεμονεύουν η δεξιά ιδεολογία και τα σύμβολά της.

Στο αρχικό αυτό κάλεσμα ανταποκρίθηκαν διάφορες οργανωμένες δυνάμεις. Συγκεκριμένα, κάτω υπό ενιαίο μπλοκ θα κατέβουν η Διεπιστημονική Ένωση, οι Επιστήμονες για την Υγεία και την Ελευθερία, η Φωνή ελευθερίας και Παγκόσμιας Συμμαχίας, και η Contra Dystopia. Το παρόν έχουν, επίσης, δηλώσει ότι θα δώσουν γνωστή νεοναζιστική οργάνωση, όπως και ο ακροδεξιός Βόβολης και η ακροδεξιά οργάνωση «Εθνοσυνέλευση». Με βάση αυτά τα δεδομένα δεν θα ήταν παράξενο να κατέβει το ΕΠΑΜ, ο Βελόπουλος, καθώς και σχήματα της ακροδεξιάς. Ο μόνος λόγος που δεν το κάνουν είναι ακριβώς για να παρουσιαστεί η συγκέντρωση ως μη κομματική-πολιτική.

Όλες, πλην της Contra Dystopia, είναι οργανώσεις, οι οποίες είτε δεν αναγνωρίζουν καν τη διάκριση αριστεράς – δεξιάς είτε είναι ανοιχτά εχθρικές απέναντι στην αριστερά. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατη η πολιτική συνύπαρξη στο πλαίσιο μιας κοινής συγκέντρωσης με όλο αυτό το τσούρμο. Υπάρχει ένας κόσμος αριστερών ή προοδευτικών αντιλήψεων, οι οποίοι σκέφτονται να συμμετάσχουν σε αυτήν τη συγκέντρωση, επειδή αντιδρούν στους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς και επειδή τα κόμματα και οι οργανώσεις της αριστεράς στην πλειοψηφία τους έχουν υιοθετήσει μια εξαιρετικά κακή στάση σε αυτήν την ιστορία. Παρόλα αυτά ο γενικότερος χαρακτήρας της συγκέντρωσης είναι ήδη πολιτικά χρωματισμένος. Είτε κατέβει κάποιος κόσμος της αριστεράς είτε όχι, θα είναι μια συγκέντρωση εναντίον του υποχρεωτικού εμβολιασμού από τα δεξιά. Προφανώς δεν θα είναι μια συγκέντρωση με τίποτα σβάστικες και στοχάδια. Πίσω από ελληνικές σημαίες θα κρυφτούν οι φασίστες, γινόμενοι μια οφθαλμαπάτη μιας «παγκοινωνικής» συγκέντρωσης.

Η ακροδεξιά κριτική στον υποχρεωτικό εμβολιασμό δεν έχει κανένα κοινό σημείο με τη δική μας κριτική. Αυτοί αξιοποιούν την επερχόμενη ρήξη, για να αποκτήσουν ξανά μια οργανωμένη πολιτική παρουσία στον δημόσιο βίο. Θα είναι θανάσιμο λάθος των οργανώσεων και του κόσμου της αριστεράς, στην προσπάθειά του να αντισταθεί στον υποχρεωτικό εμβολιασμό, να συνταχθεί, έστω στο ελάχιστο, με όλες αυτές τις ομάδες. Αυτοί εκφράζουν γνήσιο τον κοινωνικό κανιβαλισμό, αντιλαμβάνονται την επίθεση που έρχεται ως επίθεση στο έθνος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που επαναλαμβάνεται το ίδιο λάθος. Υπό τις αυταπάτες μιας κάποιας «παγκοινωνικής» ενότητας οργανώθηκαν και οι αγανακτισμένοι, οι οποίοι αποτέλεσαν και την αιτία της ανάδυσης των ΑΝΕΛ και της ΧΑ στον πολιτικό χάρτη. Δεν πρέπει να τζογάρουμε με την πιθανότητα ανάπτυξης ενός πραγματικά ψεκασμένου ακροδεξιού κινήματος. Στην τελική ας πάψουμε, επιτέλους, να αντιμετωπίζουμε τη μάζα που θα κατέβει στον δρόμο την Τετάρτη σαν να πρόκειται για κόσμο που δεν έχει τίποτα στο μυαλό του και περιμένει την αριστερή διαφώτιση να γεμίσει το κενό. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουν εμάς για να τους πούμε πώς να σκέπτονται. Η συγκέντρωση της Τετάρτης θα ηγεμονεύεται από την alt-right και με την άκρα δεξιά να σουλατσάρει ανενόχλητη, και αυτό θα είναι το προφίλ του κόσμου που θα κατέβει στον δρόμο. Δεν πρόκειται για κάποια «τελική ευκαιρία» σύνδεσης με τις μάζες, αλλά για τη πρώτη μαζική συγκέντρωση του δεξιού αντιεμβολιαστικού κινήματος. Με όλους αυτούς όχι απλώς δεν υπάρχουν περιθώρια συνεννόησης, αλλά ούτε και συνύπαρξης στον ίδιο χώρο για περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα. Επομένως, οι όποιες ελπίδες να έρθει αυτός ο κόσμο στον ίσιο δρόμο είναι φρούδες και αυταπάτες. Η συγκέντρωση της Τετάρτης δεν θα είναι κάποια συγκέντρωση σαν το συλλαλητήριο της Νέας Σμύρνης, η οποία είχε σαφέστατα διαφορετικό προφίλ και πρόσημο.

Ο βασικός εχθρός αυτή την στιγμή είναι οι πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες επιβάλουν τη νέα ανασυγκρότηση του καπιταλισμού. Δεν γίνεται, στην προσπάθεια μας να ορθώσουμε αντιστάσεις απέναντι στη νέα αυτή εποχή, να συμμαχήσει ο οποιοσδήποτε με τους μακεδονομάχους, τους ρατσιστές που μιλάνε για λαθρομετανάστες, τους τουρκοφάγους και κάθε τι που ανήκει στο κοινωνικό περιθώριο.

Η αριστερά και ο κόσμος της, που δεν έχει καταπιεί το παραμύθι των λοκ-ντάουν και των υποχρεωτικών εμβολιασμών, οφείλει να οργανώσει τις πορείες και τις διαδηλώσεις της απολύτως διακριτά από τη μικροαστική σκόνη των μακεδονικών συλλαλητηρίων. Καμία ενότητα δεν μπορεί να υπάρξει με τους κανίβαλους αυτού του τόπου. Κανένας αγώνας ενάντια σε κάποιο απαρτχάιντ δεν γίνεται με όσους ονειρεύονται και επιδιώκουν να οικοδομήσουν εθνικά απαρτχάιντ και κάθε είδους διακρίσεις κάποιων ελλήνων και μη ελλήνων.

Η συγκέντρωση της Τετάρτης είναι μια θνησιγενής κατάσταση, όπου τα διαφορετικά μέρη τα οποία θα συμμετάσχουν διέπονται από ριζικά διαφορετική ανάλυση και όραμα για τη μελλοντική κοινωνία. Σε αντίθεση με τους αγανακτισμένους, η «κάτω πλατεία» θα αντιπροσωπεύεται πολύ λιγότερο αυτήν τη φορά. Θα είναι λάθος η συλλήβδην αντιμετώπιση της συγκέντρωσης ως αμιγώς φασιστική και εθνικιστική, παρότι -να το ξεκαθαρίσουμε- η μεγάλη πλειοψηφία της θα απευθύνεται σε αυτόν τον κόσμο. Θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο λάθος η αντιμετώπισή της να γίνει με όρους σύμπλευσης με το κυρίαρχο αφήγημα της «πανδημίας» και κλείνοντας το μάτι όχι μόνο στα λοκ-ντάουν και τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς, αλλά, τελικά, στο ίδιο το κράτος και τους κατασταλτικούς του μηχανισμούς. Η άρνηση στην απαλλοτρίωση της ιατρικής αυτοδιάθεσης δεν ταυτίζεται με την ακροδεξιά.

Η αριστερά και η αναρχία αντί να βλέπει φαντάσματα ας επικεντρωθεί, επιτέλους, στο πώς θα σταματήσει το υγειονομικό απαρτχάιντ που στήνεται, όπως και με τα λοκ-ντάουν, με πρόσχημα την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού και, δήθεν, για την προάσπιση της δημόσιας υγείας. Η κυβέρνηση διασπείρει τον φόβο και τσαλαπατά τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα εγκαθιδρύοντας μια ζοφερή πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα, μέρος της οποίας είναι και οι απανωτές νομοθετικές διατάξεις για το άσυλο, την αστυνομία στα πανεπιστήμια, την κατάργηση του 8ώρου, την ποινικοποίηση του συνδικαλισμού, τους ασφυκτικούς περιορισμούς στα όρια της απαγόρευσης των απεργιών και των διαδηλώσεων. Αυτό σημαίνει ότι δεν συμπλέουμε ούτε την Τετάρτη ούτε και καμία άλλη μέρα με το κράτος και την κυβέρνηση, αλλά ούτε και τσιλιμπουρδίζουμε με τον κάθε ακροδεξιό μπετόβλακα που ψάχνει εναγωνίως πελατεία στο πλήθος της μικροαστικής αγανάκτησης.

Οργανώνουμε την κομμουνιστική ταξική απάντηση στην κορωνοχούντα. Ετοιμαζόμαστε για την επόμενη Νέα Σμύρνη που θα πέσει στα κεφάλια όχι μόνο του κράτους έκτακτης ανάγκης αλλά και της πεθαμενατζίδικης αριστεράς και όλων των φίλων των λοκ-ντάουν και των υποχρεωτικών εμβολιασμών.

Κομμουνιστική Επαναστατική ΔράσηAvantgarde

3 responses to “Τι νόημα έχει μία πορεία όταν δεν μπορείς καν να σηκώσεις την κόκκινη σημαία;

  1. Γνωρίζει κάποιος αν στη μεγαλειώδη (;) συγκέντρωση αντι-εμβολιαστων η ‘αντιεμβολιαστων’ στο σύνταγμα υπήρχε και κατω (προοδευτική) πλατεία όπως δηλαδή έγινε με το κίνημα των αγανακτισμενων?

    Υπήρχε δηλαδή συμμετοχή οργανώσεων της αριστεράς και αναρχίας? Αν όχι υπήρξε μεμονωμένη συμμετοχή χωρίς σημαίες και διακριτικά? Δυστυχώς δεν μπορώ να καταλάβω απο οσα βιντεακια βρήκα στο YouTube.
    Φιλικα

    Μου αρέσει!

  2. Κατέβηκε ένα μπλοκ 150 ανθρώπων χωρίς Πάνο το οποίο προπυλακιστηκε από ομάδα φασιστών και αποχώρησε

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s