“Αντιεμβολιαστές” και αντι-αντιεμβολιαστές

People receive the Pfizer Covid-19 vaccine during opening day of the Community Vaccination Site, a collaboration between the City of Seattle, First & Goal Inc., and Swedish Health Services at the Lumen Field Event Center in Seattle, Washington on March 13, 2021. (Photo by Jason Redmond / AFP) (Photo by JASON REDMOND/AFP via Getty Images)

Γιώργος Νικολαΐδης, αναδημοσίευση από το Kosmodromio

Οι “αντιεμβολιαστές”, οι αρνητές δηλαδή κάθε εμβολίου, εν γένει δεν υπάρχουν – ή τέλος πάντων αποτελούν μιαν απειροελάχιστη ομάδα του πληθυσμού. Πρόκειται για μια κατηγορία εν πολλοίς κατασκευασμένη, που δυστυχώς αναπαράγεται άκριτα από διαφόρους στις μέρες μας. Αντιθέτως, υπάρχουν πολλοί και πολλές που προβληματίζονται (δικαίως ή αδίκως) σχετικά με κάποια ιατροφαρμακευτικά προϊόντα που παρουσιάζονται ως “εμβόλια”. Έτσι:

  • Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στο τριπλό εμβόλιο για την ερυθρά, την ιλαρά και την παρωτίτιδα είναι κάποιος που ενδεχομένως τάσσεται υπέρ μια μεταφυσικής “επιστροφής στην φύση”, που υιοθετεί θεωρίες για τις υποτιθέμενες παρενέργειες ενός επί δεκαετίες αποτελεσματικού και ασφαλούς εμβολίου που αφήνει δια βίου (ή αν μη τι άλλο για καμιά δεκαετία) ανοσοποίηση κ.τ.λ.
  • Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στο εμβόλιο του τετάνου είναι κάποιος που παίζει με την ζωή του ή και την ζωή του παιδιού του.
  • Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στον μαζικό εμβολιασμό κατά του ιού Η1Ν1 της γρίπης το 2009 ήταν ένας μάλλον υποψιασμένος πολίτης που καταλάβαινε το μέγεθος της απάτης που μετέπειτα αποκαλύφθηκε και έμεινε γνωστό ως “σκάνδαλο της Novartis”.
  • Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στον μαζικό και αδιάκριτο εμβολιασμό κατά της Covid-19, στον βαθμό που τα υφιστάμενα προϊόντα είναι (δεδηλωμένα από τις ίδιες τις εταιρείες που τα παράγουν) μη-αποστειρωτικού τύπου, δηλαδή ούτε εμποδίζουν το να κολλήσει κανείς ούτε το να μεταδώσει, και τα οποία ακόμα κυκλοφορούν με άδεια επείγουσας χρήσης, ενώ η όποια αποτελεσματικότητά τους δεν διαρκεί καλά-καλά ούτε μια σεζόν, χαρακτηρίζεται συνήθως στις μέρες μας κάποιος που επιμένει να σκέφτεται το τι σερβίρεται και δεν μασάει αμάσητα τα memes του διαδικτύου και τα φοβιστικά άρθρα των πλασιέ των φαρμακευτικών εταιρειών. Μπορεί, μάλιστα, κάποιος κρίνοντας επιστημονικά και ορθολογικά να κλίνει, ελλείψει άλλου μέσου, υπέρ της χρήσης αυτών των ακόμα αδιευκρίνιστης αποτελεσματικότητας και ασφάλειας προϊόντων για κάποιες πληθυσμιακές ομάδας (π.χ. ηλικιωμένοι, ευπαθείς), αλλά να εναντιώνεται στην χορήγησή τους σε όλον τον πληθυσμό και δη σε ομάδες (όπως π.χ. τα παιδιά) που πρακτικώς δεν κινδυνεύουν από Covid-19.

Οι αντι-αντιεμβολιαστές όμως είναι μια άλλη κατηγορία ανθρώπων. Είναι άνθρωποι που ενώ έχουν την κρίση, την πληροφόρηση και την δυνατότητα να σκεφτούν τα παραπάνω επιλέγουν να κάνουν κήρυγμα (συνήθως από το διαδίκτυο – οι πιο προβεβλημένοι και από τα μέσα ενημέρωσης), ξιφουλκώντας ενάντια σε μια φανταστική κατηγορία άλλων ανθρώπων (τους “αντιεμβολιαστές”), με αποτέλεσμα να αποκλείουν κάθε ορθολογική και επιστημονική συζήτηση, τσουβαλιάζοντας κάθε θεμιτή επιφύλαξη και παραβιάζοντας κάθε κανόνα συλλογισμού. Ούτε και αυτοί, ωστόσο, είναι ενιαία ομάδα. Έτσι:

  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι κάποιος που έχει ιδιαίτερο πολιτικό όφελος, όπως λ.χ. τα κυβερνητικά στελέχη, από την διαρκή μετάθεση της συζήτησης για την διαχείριση της πανδημίας και την νεοφιλελεύθερη επέλαση επ’ ονόματί της, προς την διαρκή αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων, άλλοτε των “ανεύθυνων νέων”, σήμερα των “ψεκασμένων”, πέρσι, για κάποιους αντιπολιτευόμενους, των “τουριστών” κ.ο.κ.
  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιος που έχει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την άκριτη και χωρίς πολλές-πολλές κουβέντες υιοθέτηση καθολικής χρήσης των προϊόντων που σήμερα παρουσιάζονται ως “εμβόλια” κατά του κορονοϊού, όπως π.χ. οι “λοιμωξιολόγοι” που έχουν ήδη δείξει να φέρονται ως θεραπαινίδες της κυβερνητικής πολιτικής για την πανδημία υποτάσσοντας την επιστήμη στα μικροπολιτικά εφήμερα σχέδια, “επιστήμονες” της αντιπολίτευσης-συμπολίτευσης που έχουν άμεση οικονομική σχέση με πολυεθνικές του φαρμάκου κ.ο.κ.
  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί όμως να είναι και κάποιος που έχει πανικοβληθεί τόσο πολύ καταναλώνοντας ενάμιση χρόνο τώρα τον κυρίαρχο δημόσιο λόγο, σε βαθμό που αδυνατεί να σκεφτεί για λίγο το τι είναι εκείνο που λέει και που υποστηρίζει.
  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί ακόμα και είναι και κάποιος που έχει μπουχτίσει πια από την πολύμηνη καραντίνα και τις απαγορεύσεις και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για επιστροφή στην κανονικότητα της ζωής του στον μαζικό εμβολιασμό αναμασώντας τον κυρίαρχο λόγο και χωρίς να αναλογίζεται ότι οι ίδιοι άνθρωποι που του έλεγαν ότι οι “δυο επόμενες βδομάδες θα είναι κρίσιμες” του υπόσχονται τώρα ότι με τον μαζικό εμβολιασμό θα τελειώσουν όλα. Υπόσχεση που προφανώς θα αποδειχθεί και αυτή κίβδηλη και μάλιστα εντός ολίγου, μόνο που ακόμα και τότε θα του λένε πως για την νέα αναστολή της επανόδου στην κανονικότητα φταίνε οι μεταλλάξεις, οι όρθιοι στα μπαρ, η κυκλοφορία τις νύχτες, η μουσική και οι τρανταχτοί γέλωτες, και γενικά οτιδήποτε άλλο εκτός του ότι η όλη αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν εξαρχής εσφαλμένη, προδιαγεγραμμένα αποτυχημένη.
  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι κάποιος επιστήμονας που αντλεί ναρκισσιστική επιβεβαίωση από την αντιπαράθεση με την αμαθή πλέμπα, ενώ η υπεροχή του απλώς συνίσταται σε μια τεχνοκρατική αντίληψη της επιστήμης παρότι αυτή εξελίσσεται στην εφαρμοσμένη εκδοχή της ολοένα και περισσότερο σε μια απλή εφαρμογή τεχνολογικών προϊόντων, πράγμα που τον/την οδηγεί αντικειμενικά σε μιαν αυξημένη προθυμία υπακοής προς ό,τι διακινείται από τα μίντια και την πολιτική εξουσία.
  • Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι και κάποιος που, ενώ είναι τοποθετημένος σε διάφορα αντισυστημικά μορφώματα, και έχει πανικοβληθεί και, πολύ περισσότερο, αισθάνεται μια ακατανίκητη ανάγκη να “πάει με τα νερά” του συστήματος μην τυχόν και κατηγορηθεί ότι διαρρηγνύει την “πανεθνική προσπάθεια”. Πρόκειται για φαινόμενο για γέλια και για κλάματα, πιο πολύ θλιβερό όμως παρά φαιδρό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ανθρώπους με πραγματικές αγωνιστικές περγαμηνές, πολιτικές εμπειρίες και κοινωνικές δεξιότητες…

Παρεμπιπτόντως, να σημειωθεί για όσους/ες θέλουν να στήνουν μια αντιπαράθεση ανάμεσα σε σκοταδισμό και φωταδισμό ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκκλησιών όλων των θρησκειών και όλων των δογμάτων στήριξαν και στηρίζουν και τα λοκντάουν και τους μαζικούς εμβολιασμούς και όλα εν γένει τα ανάλογα μέτρα των κυβερνήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο….

2 responses to ““Αντιεμβολιαστές” και αντι-αντιεμβολιαστές

  1. Εμένα οταν μου την έπεσε, πριν μία βδομάδα, μια μικρή ομάδα ‘αντιεμβολιαστων’ καταναλωτών αλυσίδας groceries stores, λέγοντάς μου γιατί έβαλα δηλητήριο στο σώμα μου φάνηκε να μη μου αναγνωρίσουν το δικαίωμα αυτοδιάθεσης του κορμιού μου. Οταν μάλιστα απάντησα χιουμοριστικα για να το κλείσω ‘ώστε να αυξήσω τη σεξουαλικη μου απόδοση’, μου απάντησαν κοφτά ‘αυτό δεν ισχύει!’
    Συνεπώς, απο αυτό το μικρό βιωματικό περιστατικό και χωρίς να είμαι σε θέση να κρινω την ευφυΐα η τη συνέπεια των απόψεων τους, είμαι σε οριστική αδυναμία να διαχωρίσω τους αντίεμβολιαστες με την οποία ορθογραφικη διάκριση.
    συντροφικα

    Μου αρέσει!

  2. Καταρχήν βάλε ένα νορμάλ Νικ γιατί σε πετάει κατευθείαν στα σπαμ. Στην ουσία τώρα πέρα από το τρολαρισμα… Ο αντιεμβολιαστης δεν υπάρχει ως πραγματική κατηγορία. Είναι ένα ιδεολόγημα της κυρίαρχης προπαγάνδας προς αναζήτηση εσωτερικών εχθρών. Στο σχόλιο του «κουτοπόνηρου» ο αντιεμβολιαστης εμφανίζεται όχι μόνο ως πραγματική κατηγορία αλλά και ως δύναμη εξουσίας που ασκεί βία στα θύματα τους εμβολιασμενους που κι αυτοί στο σχόλιο όπως και στην κυρίαρχη προπαγάνδα αποτελούν ένα υπαρκτό υποκείμενο, εν προκειμένω καταπιεζομενο από τους αντιεμβολιαστες.
    Η φαντασία εδώ σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
    Τέλος πάντων. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν εμβολιαστεί και αντιεμβολιαστες. Υπάρχει η στοχοποίηση του κράτους, που μόνο αυτό καθορίζει ποιος θα είναι το θύμα της υπόθεσης και όχι οι βιοματικες μαρτυρίες του καθενός. Μεμονωμένη βία μπορεί να ασκήσει κι μια ομάδα προσφύγων, αυτό όμως δεν μετατρέπει τους πρόσφυγες σε κυρίαρχη τάξη. Αυτό κι αν είναι νεοφιλελεύθερη παρερμηνεία της πραγματικότητα ως πλήρη αντιστροφή της.
    Αν κάποιοι δύνανται να ασκήσουν βία από τα κατω είναι αυτοί που ταυτίζονται με την κυρίαρχη θέση του κράτους και αναλαμβάνουν ρόλο μαντροσκυλου στην εφαρμογή των μέτρων. Πχ το κάθε αφεντικό που εκμεταλλεύεται την συνθήκη για να προβεί σε απολύσεις των μη εμβολιασμενων. Ή ο κάθε μαλακας συνάδελφος που θα βρει την ευκαιρία να σου κάνει μπουλινγκ αν δεν έχεις εμβολιαστεί. Αυτό όμως δεν στο κάνει με τα δικά του @@ αλλά ως ρουφιανομαντροσκυλο της κυρίαρχης κατάστασης και του κράτους και με την καβατζα των διαγγελματων του Μητσοτάκη και των μπάτσων που θα σε καταγγείλει.
    Οπότε άσε το ρόλο του θύματος για αυτούς που πραγματικά θα υποστούν τις συνέπειες του υγειονομικού απαρτχάιντ. Εσύ άλλωστε διάλεξες πλευρά όχι γιατί εμβολιαστηκες αλλά γιατί έχεις υιοθετήσει πλήρως τη γραμμή του υγειονομικού απαρχαιντ. Ευτυχώς υπάρχει κόσμος που έχει εμβολιαστεί και καλά έκανε αφού το έκρινε σωστό για τον εαυτό του αλλά δεν παριστάνει τον μπάτσο του τσιοδρα και της κορωνοχουντας.
    Συντροφικα και γράψε μας κι άλλα τέτοια. Από ιδέες άλλο τίποτα

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s