Καμία σκέψη για κορωνο-διαβατήρια

Ν. Μωραΐτης για το Avantgarde

Δεν πέρασε πολύς καιρός από όταν η πολιτεία Κουήνσλαντ της Αυστραλίας εγκαινίασε μία νέα εφαρμογή κινητού για τον έλεγχο της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Με πρόσχημα το «κόντακτ τρέησινγκ» («εντοπισμός επαφών») από τον Μάιο πλέον για τις περισσότερες δραστηριότητες που εμπερικλείουν κόσμο, ο/η μέσος/-η πολίτης πρέπει να κάνει «τσεκ-ιν» στο αντίστοιχο μαγαζί και οι πληροφορίες μεταφέρονται και αποθηκεύονται άμεσα σε κάποιο κεντρικό κρατικό αρχείο. Έτσι, στην περίπτωση που αρρωστήσει κάποιος/-α, το κράτος θα μπορεί εύκολα να εντοπίσει τον αριθμό των ανθρώπων με τους οποίους συναναστράφηκε το «κρούσμα».

Μπορεί το Κουήνσλαντ της Αυστραλίας να φαίνεται μακριά, κι όμως αυτές οι νέες τεχνολογίες πληροφορικοποίησης της καθημερινότητας μας -επανασχεδιάσης του χαρακτήρα της κοινωνικότητάς μας-, πειθάρχησης και διαρκούς ελέγχου από το κράτος, αποτελούν το άμεσο σχέδιο των ελίτ της Ευρώπης. Η κρίση του κορωνοϊού αποτέλεσε μία εξαιρετική περίσταση πειραματισμού και υλοποίησης προγραμμάτων ηλεκτρονικού φακελώματος. Η σκέψη είναι περίπου η ίδια: η δημιουργία ενός ψηφιακού διαβατηρίου, το οποίο θα εμπεριέχει τα προσωπικά μας στοιχεία, το αν έχουμε κάνει εμβόλιο ή τεστ ή αν έχουμε νοσήσει. Ανάλογα με το τι έχουμε κάνει θα έχουμε αντίστοιχη δυνατότητα επίσκεψης αντίστοιχων υπηρεσιών. Κάθε φορά που βγαίνουμε έξω, θα πρέπει να το αναφέρουμε στην εφαρμογή κάνοντας «τσεκ-ιν» στο αντίστοιχο μέρος, όπου πραγματοποιείται η κοινωνική δραστηριότητα που μας αφορά. Στην Κύπρο ήδη, μάλιστα, ξεκίνησε η συζήτηση για αυτήν την εφαρμογή. Και στην Ελλάδα θα εφαρμόσουν ένα αντίστοιχο πιστοποιητικό για όσους/-ες ταξιδεύουν για τουριστικούς λόγους.

Η μικρή «ανάσα» ελεύθερης επίσκεψης χώρων (72 ωρών), όμως, που σου δίνει η πιστοποίηση αρνητικού τεστ κορωνοϊού δεν συγκρίνεται φυσικά με το εμβόλιο. Για να έχεις μια φυσιολογική ζωή πρέπει διαρκώς να τεστάρεσαι. Πρόκειται επί της ουσίας για μία καραμπινάτη, παθητική -προς το παρόν- επιβολή εμβολιασμού. Εμβολιάστηκες; Έχεις όλα τα προνόμια της κοινωνικής ζωής. Δεν εμβολιάστηκες; Τότε θα έχεις ένα εξατομικευμένο 2021 μέχρι να σπάσεις και να παραδοθείς.

Η έλευση των κορωνο-διαβατηρίων αποτελεί την τεχνική πλευρά μιας αντεπανάστασης στα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα. Οτιδήποτε συνιστά κοινωνική ζωή γίνεται αντικείμενο ιδιοποίησης από το κράτος, το οποίο αναλαμβάνει καθήκοντα ελεγκτή και διαμοιραστή ελεύθερου κοινωνικού χρόνου. Ιδιότυπα βιολογικά διόδια διαμεσολαβούν στις νοητές αποστάσεις σπίτι-δουλειά-διασκέδαση. Αλλά και ποιοτικά μιλώντας η αίσθηση της ανθρώπινης σχέσης αλλάζει. Στον βαθμό στον οποίο τα γεγονότα της κοινωνικής ζωής καταγράφονται, είναι πάντοτε και στοιχεία ανάσυρσης και αξιολόγησης. Μάλιστα σε μία παρόμοια περίπτωση εφαρμογής στη Σιγκαπούρη, η αστυνομία είχε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα. Ή μήπως όντως πιστεύουμε ότι το σύνολο αυτών των πληροφοριών δεν θα αξιοποιηθούν από εταιρείες όπως η Palantir;

Δυστυχώς δεν πρόκειται για περίπτωση που οργιάζει η φαντασία. Τι γίνεται για κοινωνικές περιστάσεις που δεν έχουν δηλωθεί; Για αυτές που τα συστήματα λένε ότι έχουν παραπάνω κόσμο από το επιτρεπτό; Ή ας πούμε για μία κοινωνική συνάθροιση που δεν έχει την έγκριση της κορονο-αστυνομίας, όπως μία πορεία, μία κατάληψη, μία συνέλευση; Για αυτούς που συμμετέχουν σε τέτοιες εκδηλώσεις που δεν το δηλώνουν; Τα προηγούμενα άβατα ή νομικώς προστατευμένα δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, το οικιακό άβατο, του συνέρχεσθαι και του συνεταιρίζεσθαι γίνονται μια σκιά του ονόματός τους.

Κορωνοϊός και ταξική πάλη

Φυσικά στον βαθμό στον οποίον κάποιος άνθρωπος ζει με τον διαρκή φόβο ότι θα αρρωστήσει ή θα κολλήσει κάποιον άλλον, όλα αυτά φαίνονται απολύτως φυσιολογικά. Και φυσικά δεν μπορεί να καταλάβει το τι κυοφορείται με αφορμή την δήθεν καταπολέμηση του ιού, καθώς νομίζει ότι αυτές τις τεχνολογίες απλώς θα τις πάρουν πίσω όταν με το καλό ξεμπερδέψουμε. Ωστόσο αυτές οι τεχνολογίες σχεδιάζουν έναν νέο τρόπο ζωής και ο κορωνοϊός είναι απλώς η πρόβα τζενεράλε για τον σκιώδη καπιταλισμό που βρίσκεται προ των πυλών. Τα sms, τα κορωνο-διαβατήρια είναι απλώς στιγμές της τελειοποίησής τους καθώς και της ψυχολογικής εξοικείωσης με τις τεχνολογίες μαζικού φακελώματος.

Οι παραπάνω εξελίξεις συνδυάζονται εξαιρετικά με τη γενικευμένη ειδικολογία του τελευταίου χρόνου. Σε μία τρομακτική εκδήλωση κοινωνικής συντήρησης, ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας και της αριστεράς παρέδωσε το δικαίωμά της να μιλά πολιτικά στους δήθεν καθ’ ύλην αρμόδιους/-ες: ιατρούς και ιατρικά επαγγέλματα. Εδώ και έναν χρόνο, η μόνη πηγή αξιόπιστης ενημέρωσης -παρά τα εκατοντάδες κενά στην επίσημη κορωνο-ρητορική- θεωρήθηκε το αν έχεις πτυχίο και λευκή ρόμπα. Το πρώτο πραξικόπημα που εμφανίστηκε ήταν η απόσπαση του δικαιώματος εκφοράς λόγου από όποιον/-α δεν ήταν της αρεσκείας τους. Οι λεγόμενοι «ψεκασμένοι» ξαφνικά παρουσιάστηκαν σαν μία τρομερή απειλή που κρατούσε όμηρο την υπόλοιπη κοινωνία με το υπερόπλο του βήχα. Και τώρα θα έχουμε, επιτέλους, μια ευκαιρία να τους ελέγξουμε όλους αυτούς, καθώς θα γνωρίζουμε ποιοι χρησιμοποιούν τα κορωνο-διαβατήρια.

Αυτή η τεχνοκρατία αποτελεί τον βασικότερο μοχλό διάχυσης αντιδημοκρατικών  ιδεών στη κοινωνία, καθώς βάλλει κατευθείαν ενάντια στην αρχή ότι σε μία δημοκρατική κοινωνία πρέπει να έχουν όλοι δικαίωμα λόγου. Ιδιαίτερα βάλλει εναντίον ταξικών συνεκδοχών της δημοκρατίας, ως πολίτευμα στο οποίο, υποτίθεται, οι διαφορετικές αντιλήψεις αποτυπώνουν διαφορετικά ταξικά συμφέροντα. Ο αστικός ορισμός της δημοκρατίας ως δήθεν πολίτευμα των πολλών στο πλαίσιο του σεβασμού του συντάγματος συμπύκνωνε μία ταξική ανακωχή. Μπορεί αυτός ο ορισμός να αποτελούσε μία μορφή ήττας του  αντίπαλου δέους της αστικής εξουσίας, δηλαδή των κομμάτων και των οργανώσεων της Αριστεράς και του Κομμουνισμού, όμως οι ηττημένοι διατηρούνταν στο ιδεώδες της  Δημοκρατίας, έστω και ως οι λίγοι που ηττήθηκαν από τους πολλούς. Αυτήν τη στιγμή δεν μιλάμε καν για κάτι τέτοιο. Η διάχυτη ειδικολογία σημαίνει ότι ακόμα και το δικαίωμα στον λόγο δίνεται από την εξατομικευμένη σχέση που έχει κάποιος προς μία κάποια «καθαρή αδιαμεσολάβητη γνώση». Έτσι, με αιτιάσεις επιστημοσύνης, αυτό που στη πραγματικότητα οικοδομείται είναι το απόλυτο δικαίωμα της άρχουσας τάξης στην αυθαιρεσία να παίρνει όποια απόφαση θέλει δίχως να δίνει λογαριασμό σε κανέναν.

Αυτές οι εξελίξεις δεν είναι απλώς συμπληρωματικές μορφές καταπίεσης. Δεν έχουν αθροιστικό χαρακτήρα, αλλά πολλαπλασιαστικό. Ο συσχετισμός δύναμης στα υπάρχοντα μέτωπα της ταξικής πάλης χειροτερεύει  πολλαπλάσια σε κάθε σφαίρα της κοινωνικής ζωής. Πραγματοποιούνται στρατηγικές κινήσεις πνοής, επανασχεδιασμού ολόκληρου του μετώπου της αντιπαράθεσης. Πώς μπορούμε να φανταστούμε έναν συνδικαλισμό, στον οποίο το κράτος γνωρίζει τι είπε ο/η κάθε απεργός, πώς ψήφισε, πού βρισκόταν τις μέρες της απεργίας; Να θυμηθούμε, επίσης, ότι στην περίπτωση της Ελλάδας, με τον νέο νόμο για το συνδικαλιστικό προσπαθούν να περάσουν τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες μέσω των κωδικών του taxisnet. Προφανώς αυτά αλλάζουν συντριπτικά την πίεση που ασκείται στην πολιτική δράση. Κάθε συμπεριφορά αποτελεί στοιχείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό σε μία ανακριτική διαδικασία ή ακόμα και ποινική.

Πολιτική, πόσο μάλλον επαναστατική, πρακτική δεν μπορεί να υπάρχει δίχως ελεύθερη και μαζική πολιτική συζήτηση. Αυτές οι μέθοδοι βάλλουν κατευθείαν στη ραχοκοκαλιά της πολιτικής μας ζωής, δηλαδή στο δικαίωμα να κυκλοφορούμε ελεύθεροι και χωρίς να δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν. Όλη η ιστορία με τον κορωνοϊό και τα κορωνο-διαβατήρια, οι έξυπνες εφαρμογές ψηφιακής επιτήρησης, και το πρότζεκτ συνολικής αναδιάρθρωσης των συλλογικών αναπαραστάσεων, μέσω των οποίων σκέφτονται οι άνθρωποι για την υγεία τους και την υγεία των άλλων, αποτελούν το πρώτο δείγμα του καπιταλισμού που έρχεται. Οι παραπάνω εξελίξεις είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Η μάχη έχει ήδη ξεκινήσει και ο εχθρός φαίνεται να κάνει περίπατο μέχρι στιγμής, αν κρίνουμε από το πόσα πράγματα έχει περάσει χωρίς ουσιαστικά να ανοίξει ρουθούνι.

Η αριστερά εμβολιάζεται χαρούμενη

Πριν από έναν χρόνο η μεγάλη μάζα της αριστεράς εξουδετερώθηκε με τα γελοία συνθήματα του «θα λογαριαστούμε μετά», παρέχοντας έτσι λευκή επιταγή στους Μητσοτάκηδες. Τα λοκ-ντάουν αποτέλεσαν μία επώδυνη κατάσταση, στην οποία κανένας πια δεν θέλει να επιστρέψει. Τα εμβόλια μαζί με τα κορωνο-διαβατήρια παρουσιάζονται τώρα σαν η λύση απέναντι στη βαρβαρότητα των λοκ-ντάουν, πράγμα που εξηγεί και τον εντελώς άκριτο ενθουσιασμό απέναντι στον εμβολιασμό. Παρά το ότι την ίδια εβδομάδα που η Ελλάδα τουλάχιστον επέτρεψε τους εμβολιασμούς κάτω των 30 με Astra Zeneca λόγω του στοκ που προέκυψε από την απροθυμία των άλλων ηλικιακών ομάδων να το κάνουν, μια μεγάλη πλειοψηφία χωρών είτε έθεσαν ηλικιακά όρια είτε το απαγόρευσαν ολοκληρωτικά, είδαμε διθυράμβους υπέρ των εμβολίων. Μία τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να εξηγηθεί παρά μόνο από το τι συμβολίζει το εμβόλιο και όχι τις πραγματικές του διαστάσεις.

Δυστυχώς πρόκειται για μία συναισθηματική στάση. Η βροχή των λάικς αντανακλά την εγκαθίδρυση μιας ηθικής στάσης «γενικώς ειπείν» θετικότητας απέναντι στα εμβόλια για τον κορωνοϊό. Και όποιος έχει άλλη άποψη ή απλά θέλει να περιμένει ή σε κάθε περίπτωση δεν γουστάρει να δοκιμάσει πειραματικά εμβόλια, καταδικάζεται ως «ψεκασμένος» και άλλες τέτοιες ανοησίες. Αυτή η νέα ηθική προφανώς δεν προϋπήρχε, αλλά διαμορφώθηκε συστηματικά και σχεδιασμένα για να εξασφαλιστεί η συναίνεση. Με έναν παράξενο τρόπο, αφού εργαλειοποιήθηκε ο φόβος του θανάτου της γιαγιάς και του παππού για την επιβολή της αυτοπειθαρχίας, η μάζα των «ορθολογιστών» τώρα θέλει να οικοδομήσει μία κοινωνία κατά τα πρότυπα και τα μέτρα τους. Ένα εντελώς αδύναμο σκιάχτρο περί «ψεκασμένου» προβάλλεται σε όποιον έχει άλλη άποψη, προετοιμάζοντας έτσι το πεδίο και για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση σε ιατρικές πράξεις.

Αντί λοιπόν να κάνουμε μαζικά λοκ-ντάουν, τα οποία έτσι και αλλιώς σύμφωνα με το ΣΚΑΪ και τα λοιπά ρετάλια οι αβράκωτοι δεν τα εφαρμόζουν, θα πρέπει να προσφύγουμε στη μαζική παρακολούθηση και μία νέα μαζικού τύπου ατομική ευθύνη. Τώρα θα ξέρουμε ποιος/-α δεν υπακούει στον νέο νόμο, που στηρίζεται στην παραπάνω νέα ηθική. Τώρα θα ξέρουμε ποιος/-α δεν έχει κάνει το εμβόλιο, και μάλιστα θα τον/την υποβάλλουμε στο βασανιστήριο του να δίνει διαρκώς λογαριασμό σε αυτήν τη μάζα των ηλίθιων ορθολογιστών/-στριών. Τώρα θα ξέρουμε ποιος/-α, παρότι αντιμετώπισε κρούσμα, έκανε μικροπαραβιασούλες, «εκθέτοντας έτσι σε κίνδυνο ολόκληρες γειτονιές!». Για όσους/-ες αγκάλιασαν αυτήν την ηθική -αφότου πριν τους μαγάρισαν το μυαλό με την ιδέα ότι ο κορωνοϊός είναι εξαιρετικά επικίνδυνος και ότι οι ίδιοι/-ες συνιστούν πια απειλή- τα νέα μέτρα δεν θα τους κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση. Άλλωστε η εξοικείωση του πληθυσμού με την ιδέα ότι πρέπει να δίνει αναφορά μετράει ήδη έναν χρόνο ζωής. Τι το διαφορετικό να στέλνεις μήνυμα στον Χαρδαλιά από το να μπαίνεις στην εφαρμογή και να κάνεις το ίδιο; Και η απειλή του κορωνοϊού θα κραδαίνει για όσο διάστημα χρειάζεται για να εξοικειωθούμε πλέον με αυτήν τη νέα κανονικότητα.

Υ.Γ.1 Σε σχόλιο για το άνοιγμα του Τουρισμού στη χώρα μας που εξέδωσε το ΚΚΕ αναφέρει τα εξής:  «Για μια ακόμη χρονιά το άνοιγμα του τουρισμού επιχειρείται με βάση τα “πρωτόκολλα” που επιβάλλουν οι μεταφορικές και τουριστικές εταιρίες, αλλά και με την “αυτοδιάγνωση”, χωρίς καμία ευθύνη του κράτους, γεγονός που πέρυσι οδήγησε σε έκρηξη κρουσμάτων. Ο αναγκαίος εμβολιασμός δε μπορεί να υποκαταστήσει τα αναγκαία μέτρα προστασίας, όχι μόνο γιατί ακόμη απέχει πολύ η γενική ανοσία του πληθυσμού, αλλά και γιατί τα διάφορα “πιστοποιητικά εμβολιασμού” αξιοποιούνται για να γίνουν νέες εκπτώσεις στην απαραίτητη προστασία.»

Εδώ το ΚΚΕ, εμμέσως πλην σαφώς, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι κακώς άρει έστω και μερικώς τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας και των διαπεριφερειακών μετακινήσεων. Μάλιστα, τα «πιστοποιητικά εμβολιασμού» όχι μόνο δεν είναι μια προβληματική συνθήκη που θα οδηγήσει σε ένα νέο κυνήγι μαγισσών και αποδιοπομπαίων τράγων, αλλά «αξιοποιούνται» για εκπτώσεις στην απαραίτητη προστασία, όπως μας λέει το ΚΚΕ. Αλήθεια για ποιες ακριβώς εκπτώσεις μιλάει εδώ ο Περισσός; Το άνοιγμα της εστίασης, την αναστολή του sms, τη μείωση του χρόνου απαγόρευσης της κυκλοφορίας από τις 12:30′; Τι ακριβώς μέτρα προστασίας υπονοεί ότι μας είναι απαραίτητα, προφανώς από αυτά που έπαιρνε μέχρι τώρα η κυβέρνηση (αφού μιλάμε για εκπτώσεις και όχι για κάποια άλλα μέτρα), αλλά δεν μας τα λέει; Η αριστερά του λοκντάουν και της κορονοϋστερίας για ακόμα μια φορά εγκαλεί την κυβέρνηση για υποχώρηση από τα μέτρα εγκλεισμού. Μετά διαμαρτύρεται για τις απαγορεύσεις των διαδηλώσεων και τα λοιπά απανωτά αυταρχικά νομοθετήματα που ψηφίζονται και εφαρμόζονται με συνοπτικές διαδικασίες ακριβώς στο διάστημα του εγκλεισμού. Το ξέπλυμα του κράτους έκτακτης ανάγκης από μια αριστερά που ψαρεύει λίγη επιρροή στη φοβισμένη -από την επίσημη κορονοϋστερία- κοινή γνώμη είναι δείγμα όχι μόνο της ξεφτίλας της, αλλά και της μετάλλαξής της στην εποχή της καπιταλιστικής δυστοπίας.

Υ.Γ.2. Και ενώ το ΚΚΕ μαζί και το μεγαλύτερο μέρος της καραντινικής αριστεράς που τώρα δίνει ρέστα καθεστωτισμού για τα εμβόλια, κάνει ότι δεν καταλαβαίνει, ένας από τους «ειδικούς», ο Θ.Βασιλακόπουλος, απαιτεί να τιμωρούνται όσοι δεν εμβολιάζονται ξεκαθαρίζοντας ότι πρέπει «Να γίνει διάκριση μεταξύ εμβολιασμένων και μη»! Έτσι ακριβώς, διάκριση. Κατά τα άλλα ο «εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός», αλλά καθίσταται τέτοιος δια της πλαγιοκοπήσεως και, ως εκ τούτου, μια υποχρεωτική ιατρική πράξη ανεξάρτητα από τη θέληση του/της δέκτη της. Μάλιστα ο Θ.Βασιλακόπουλος ζήτησε να πληρώνουν μεγάλο πρόστιμο (!) όσοι/-ες δεν είναι εμβολιασμένοι/-ες! «Χρειάζονται συγκεκριμένα προνόμια για τους εμβολιασμένους, όπως η μη χρήση μοριακού τεστ σε ταξίδι, μιλάμε για το καλοκαίρι, ή η μη χρήση μάσκας. Όσοι δεν είναι εμβολιασμένοι να πληρώνουν μεγάλο πρόστιμο» είπε ο «ειδικός».  Η αριστερά που κόπτεται για τα δημοκρατικά δικαιώματα φαίνεται ότι δεν έχει ακούσει τίποτα για τον Κώδικα της Νυρεμβέργης που απαγορεύει τις υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις. Υπενθυμίζουμε, για να αποφύγουμε ηλιθιότητες του στυλ ότι τα ατομικά δεν μπορούν να μπαίνουν πάνω από τα συλλογικά δικαιώματα, ότι ο Κώδικας υπογράφτηκε κάτω από το βάρος του ολοκαυτώματος και των ναζιστικών ιατρικών πειραμάτων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και βάσει αυτής ακριβώς της συνθήκης οι απεργοί πείνας αρνούνται την υποχρεωτική τους σίτιση. Η άρνηση μιας ιατρικής πράξης δεν έρχεται σε αντίθεση με τη δημόσια υγεία, η οποία συνίσταται στην υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει όλα τα μέσα πρόληψης και θεραπείας στην κοινωνία και σε όσους/-ες το επιθυμούν. Η προσπάθεια ποινικοποίησης όσων ασθενούν ως ενόχων κάποιας διασποράς, είναι ακριβώς μια φασίζουζα νεοφιλελεύθερη αντίληψη περί υγείας που μετατρέπει τη δημόσια υγεία σε ένα άθροισμα ατομικών ευθυνών που θα εξασφαλίζεται με μέτρα επιτήρησης και πειθαρχικές ποινές, και έτσι αποποιείται την ευθύνη να παρέχει ιατρική, φαρμακευτική και νοσοκομειακή υποστήριξη σε όσους/-ες την έχουν ανάγκη.

Όσοι/-ες ενστερνίζονται το νέο δόγμα ατομικής ευθύνης ως πολιτική δημόσιας υγείας, δεν είναι τίποτα άλλο παρά απολογητές/-τριες της εγκληματικής διαχείρισης της επιδημίας του κορωνοϊού, με μοναδικό θεραπευτικό πρωτόκολλο το «μείνε σπίτι σου, πάρε ντεπόν και, όταν πάθεις πνευμονία, έλα να σε διασωληνώσουμε, αν έχουμε ΜΕΘ». Αυτή η δολοφονική πολιτική οδήγησε σε χιλιάδες θανάτους συνανθρώπων μας που θα μπορούσαν να έχουν σωθεί. Πλην ελάχιστων εξαιρέσεων η αριστερά δεν έβγαλε τσιμουδιά για όλα αυτά. Απεναντίας υιοθέτησε το κυρίαρχο αφήγημα και έκανε πλάτες στις πολιτικές του λοκ-ντάουν, του εγκλεισμού, των αστυνομικών μέτρων, των προστίμων, και όλων των έκτακτων νομοθεσιών. Ένα καθεστώς που θα αποτελεί τη νέα κανονικότητα στη μετα-κορωνοϊό εποχή.

4 responses to “Καμία σκέψη για κορωνο-διαβατήρια

  1. Μπράβο! Δυστυχώς, ακόμη περιμένουμε από την Τετάρτη που ο Σκέρτσος μίλησε για τα green passes αντίδραση από την Αριστερά. Αλλά η μόνη αντίδραση ως τώρα ήταν αυτό που αναφέρεται στο κείμενο ως δήλωση του ΚΚΕ περί τουρισμού. Δυστυχώς μπήκαμε σε σκοτεινό μονοπάτι. Και το ότι μιλούν για τον κώδικα της Νυρεμβέργης ακροδεξιές δυνάμεις περισσότερο από τις αριστερές πολιτικές συλλογικότητες, είναι κάτι πολύ επικίνδυνο. Ας είναι καλά ο γράφων το άρθρο σύντροφος και η avantegarde, διότι πρόκειται για την πρώτη, επί της ουσίας, συγκροτημένη, αριστερή παρέμβαση για το θέμα των κορονο-διαβατηρίων.

    Μου αρέσει!

  2. Αν εξαιρέσουμε τρεις τέσσερις γνωστές κατηγορίες ανθρώπων που αρνούνται τον εμβολιασμό (ψεκασμενοι, ατομιστες, φοβικοι και φιλελευθεροι) κάνεις λογικός άνθρωπος με στοιχειώδη κοινωνική ευθύνη δε θα μπορούσε να είναι ενάντια στον καθολικό εμβολιασμό..

    Το ερώτημα είναι γιατί δεν γράφουμε ΚΑΤΙ για κίνητρα γενικού εμβολιασμού, έστω στο πλαίσιο της συμπληρωματικης μας πολιτικής και για ΟΣΟΥΣ έστω θέλουν, να μην πληρώσει δηλαδή τίποτα το κεφάλαιο απ την κρίση? Μονάχα ο κοσμάκης και η φτωχολογια το μάρμαρο? Πως το βλέπετε αυτό?

    Γιατί δε λεμε ΚΑΤΙ για την απελευθέρωση (πλήρη η μερικη) των πατεντών, ενώ δεν υπάρχουν αρκετά εμβόλια και ο μισός πλανήτης υποφέρει? Κάνουμε πλάτες στο δυτικό μονοπώλιο των εμβολίων η γεωπολιτικες κολεγιες στο πλάι ΕΕ και ΗΠΑ? Τι είναι αυτό πάλι?

    ΓΙΑΤΙ ταυτιζουμε τα αντιδραστικα lockdown με τα αναγκαία μέτρα κοινωνικής αυτοπροστασιας? Την ευεγερσια του εμβολιασμού με τα αντιδραστικα υγειονομικα διαβατήρια? Την σντεπαναστατικη πολιτική σε κατάσταση παγκόσμιας έκτακτης καπιταλιστικης κρίσης με τα απλόχερα αγαθά της μαζικής τεχνολογιας? Γιατί κάνουμε χαβαλέ με την ύπαρξη η την σοβαρότητα (sic) των ιών της οικογένειας shars αντι να απαιτούμε μαζικές επενδύσεις στη δημόσια υγεία και εξασφάλιση πλήρους χωρίς όρους ελεύθερη δωρεάν και υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας σε κάθε πολίτη του πλανήτη? Ποιον εξυπηρετούμε με όλα αυτα?

    Μια τέτοια στάση θα ειχε νόημα και ταξική αλληλεγγύη μονάχα σαν μια διεθνή ομάδα πίεσης να ρήξει τις τιμές των εμβολίων. Κάτι σαν διεθνικη ενωση καταναλωτών σε μποϊκοτάζ. Αλλά σε φάση τέτοιας ζήτησης είναι μια παράλογη σκέψη. Και από πότε οι κομουνιστές είναι απέναντι στον ορθολογισμο, όταν γίνεται πλειοψηφικός κοινωνικα? Τι θέλουμε δηλαδή, την αποθέωση των δωδεκαθειστων, των επιπεδιστων και της αστρολογίας για να φωτισουμε τον κοσμο? Ποια ειναι η πολιτιστικη καινοτομία που φέρουμε?

    Τέλος για τα περί παρακολούθησης είναι ανάξιο λόγου οποιοδήποτε σχολιο, εφόσον χρησιμοποιείς smartphone! Θέλεις ιδιωτικοτητα για μερακληδικες δουλειές? Απλά πέτα το! Την covidιαδα περίμενες για να καταλάβεις ότι με τα καλά του GPS και κάθε μορφής σύγχρονης τεχνολογίας έρχεται και το φακελοματακι?

    Συντροφικοτατα!

    Μου αρέσει!

  3. @redreader- Στα γρηγορα. Και απο το τελευταιο. Δεν προκειται για καποια ιδιωτικοτητα. Αλλα για ενα συστημα διακρίσεων. Εσυ περνας και εσυ κοβεσαι. Αυτοι έχουν προνόμια ενω οι άλλοι θα τρώνε πορτα, περιορισμους και προστιμα. Το θεμα ειναι οτι “θα ανακτησετε την ελευθερια σας αν εμβολιαστειτε” αλλιως θα ζείτε υπο περιορισμό. Από οτι φαινεται αυτο δεν σε απασχολει ή μπορουμε να υποθεσουμε οτι δεν καταλαβαινεις τι σημαινει.
    Τα περι ορθολογισμου και 12θεου πουλα τα καλυτερα αλλου. Οι υποχρεωτικες ιατρικες πραξεις δεν ειναι ορθολογισμος και αν δεν καταλαβαινεις τι σημαινει ξεκινα να διαβαζεις μπας και καταλαβεις κατι απο τη συζητηση που γινεται. Διαβασε αρχικα τον κωδικα της Νυρεμβεργης και μετα τη Συμβαση του Οβιέδο. Μετά μπορεις να διαβασεις και τη σχετικη νομοθεσια που μεχρι τωρα απαγορευει τις υποχρεωτικες ιατρικες πραξεις. Για τους λογους που απαγορευονται ασχολησου με την καυτη περιοδο της δεκαετιας του 30 μεχρι μεσα 1945. Ισως εκει να σου περασουν μερικες ιδεες που αποφευγεις να βαλεις στο συλλογισμό σου.
    Που ακριβως βλεπεις το χαβαλε δεν καταλαβαινω. Προσπαθεις διαρκως να αποδομησεις την αποψη μας με υποτιμιτικους χαρακτηρισμους σε βαθμό εντελως προκλητικό εως χυδαίο. Όλο υπονοουμενα για ψεκασμενους, ανορθολογιστες 12θειστες και χαβαλεδες. Αν θες να κουβεντιαζουμε, αυτα κοψτα μαχαιρι. Δεν έχουν κανενα νοημα. Ειναι στοιχειώδης σεβασμος στον συνομιλητή σου. Δεν δεχομαστε να κουβεντιαζουμε κατω απο αυτους τους ορους. Το καταλαβαινεις ή οχι;
    Λες για ενισχυση του ΕΣΥ αλλα στην πραγματικότητα λες για ενισχυση των μετρων επιτηρησης και καταστολής. Η ενισχυση για σενα ειναι αυτα που λεει ο Τσιοδρας. Τιποτα αλλο εκτος από τους καθολικους εμβολιασμους υπάρχει; Ή μονο αυτό;
    Ακου λοιπόν. Δεν ειμαστε γενικως κατα των εμβολίων για τον κορωνοιο. Παρακαμπτοντας όλα τα θεματα για τις παρενεργειες και την ασφάλεια αυτων των εμβολίων λέμε οτι για ενα μεγάλο μερος του πληθυσμου ειναι αχρηστα. Τα εμβόλια αυτά αν αφαιρεσουμε τις παρενεργειες εχουν ενα νόημα για τον ευαλωτο πληθυσμό που αφορά το 2-3% του γενικού πληθυσμου. Δηλαδή τις ομάδες εκεινες που έχουν κακή προγνωση ειτε λογω ηλικίας, ειτε λογω υποκειμενων νοσηματων. Καταλαβαινεις οτι εδω διαφωνουμε καθετα και με σενα και με τους τσιοδρες όλων των ειδών. Εχει αποδειχτει οτι από τους 100 που κολλανε τον κορωνοιο που εσυ λες οτι ειναι θανατηφόρος γενικως και αορίστως παπαγαλιζοντας την κυριαρχη τρομουστερία που πανω σε αυτή χτιζεται το κρατος εκτακτης αναγκης κινδυνευει πραγματικά ο ένας. Αυτό σημαίνει οτι υπάρχει φυσική άμυνα ασχετα που προσπαθουν να μας πεισουν οτι δεν υπάρχει και αρα ζουμε χαρη στο λοκνταουν. Καταλαβες που ειναι η διαφορά μας; Εσυ λες οτι ειναι ατομικη βομβα οτι και ο Τσιοδρας (που ειναι ορθολογιστης ε;) ενω εμεις λες οτι ειναι σαν τζουφια ρουκετα. Εμεις λεμε λοιπον οτι αυτος ο ιος μπορει να καταπολεμηθει στον ευαλωτο πληθυσμο με τα κλασσικά μεσα όπως αντιβιωση και με νεα όπως τα μονοκλωνικα αντισωματα. Οι ΜΕΘ ειναι η τελευταια λύση. Οι ειδικοί που τόσο αγαπας προτεινουν ντεπονακι και μετα διασωληνωση οταν θα ειναι αργα και η πνευμονια θα σε εχει τελειώσει. Εσυ που ενδιαφερεσαι τοσο για την υγεια του κοσμου γιατι δεν λες τιποτα για όλα αυτά; Τολμας και μας κατηγορεις οτι εχουμε και καποιο συμφέρον, γι αυτο δεν λεμε για τις πατεντες. Απιστευτες κουτοπονηριες συνδικαλισμος επιπεδου Α δημοτικού ούτε καν ΤΕΙ. Εσυ που δεν μας λες τι περιεχει αυτή η ενίσχυση του συστηματος υγειας περα απο τα εμβολια, δηλαδη οτι λενε και οι τσιοδρες, οι μητσοτακηδες και ο Σκαι, εχεις να πεις τιποτα για τη δολοφονική διαχειριση του κορωνοιου; Ολοι αυτοι οι αλητες ευθυνονται για το 70% των θανατων ή οχι; Απαντα να τελειώνουμε επιτλεους που μας κουνας και το δακτυλο; Λέγε εχεις να πεις τιποτα;;;;;;;
    Αλλα τι να μας πεις; Μονο αστυνομικα μετρα σου περνανε απο το μυαλο σου και μας τα πλασαρεις και για μετρα προστασίας της δημοσιας υγειας. Να δωσουμε λες κινητρα. Ε αυτο ειναι το green pass, κινητρο. Υπάρχει κατι καλυτερο από αυτό; Δεν σε ρωταω αν συμφωνεις γιατι συμφωνεις και με τα 2 χερια. Τι αλλο κινητρο να δωσουνε για πες μας; Λενε προστιμα, λενε να μην βρισκεις δουλεια. Καλα δεν ειναι ολα αυτά για τους “αρνητες”.
    Εισαι απιστευτος. Λες για κοινωνικες ευθυνες και δημοσια υγεια και δεν λες πουθενα για νοσοκομεια, γιατρους, νοσηλευτες, ΜΕΘ τίποτα. Μονο για εμβολια λες σαν τον Κικιλια και τον Χαρδαλια. Οτι λες το ακουμε από τους νεοφιλελεδες χουντακιδες του ΣΚΑΙ. Στελνεις όλη την ωρα σχολια για να μας πεις οτι εχουμε ηδη ακουσει από τα χουντοκαναλα της ΝΔ και τολαμς και κουνας το δακτυλο σε μας. Και εχεις και την εντυπωση οτι ανακαλυψες και τιποτα ατρανταχτα επιχειρηματα. Πραγματικα γελαω και οργιζομαι μαζι. Όχι μαζι σου αλλα για το ποσο δραστικη ειναι η τρομουστερια των τελευταιων 15 μηνων.
    Εσυ εισαι κοινωνικα ανευθυνος και απολογητης του <μητσοτακη και όλων των ομοιων του, που δεν εχεις να πεις τιποτα ουσιαστικό παρα μόνο να μοιραζεις ατομικες ευθύνες και να μας τις πουλας για κοινωνικη υπευθυνότητα. Πραγματικα τετοια ιδεολογικη ένδοια δεν την περίμενα. Και αφου μας πουλας τα ληγμενα του χαρδαλια ως κοινωνικη ευθυνη πουλα μας και κανενα εξατομικευμενο προγραμμα ασφαλειας και υγειας αφου πρωτα σκαναρεις το green pass για να κυκλοφορουμε εξω απο το σπιτι μας.
    Και κατι τελευταιο επειδή γνωριζόμαστε. Το να λές τον αλλον ψεκα, 12 θεϊστη, φιλελε, ατομιστη και κοινωνικα ανευθυνο και μετα να του λες οτι ειναι συντροφική η κριτική σου ειναι πια δουλεμα μεσα στα μουτρα του. Ε λοιπόν δεν κανεις συντροφική κριτικη. Ειναι εμπαθεια και κακοβουλη κριτικη. Ειναι μονο λασπη και μαλιστα με τις πλατες της κυριαρχης κρατικης πρακτικής. Αν θες να κριτικαρεις αυτα που λεμε θα κριτικαρεις μονο αυτα. Μην βαζεις λογια στο στομα μας και ασε τους χαρακτηρισμους για πουθενα αλλου. Όπως καταλαβαινεις δεν το ανεχομαστε. Ενταξει;
    Κ.Μαραγκός

    Μου αρέσει!

  4. σ. Μαραγκε, αυτή η ιστοσελίδα αποτελεί τη μοναδική μου πολιτική επαφή με τα ελληνικά πράγματα. Με κρατάει για τη μεθοδολογικη καινοτομία και το ιδεολογικο αιρετισμο της.

    Σε αυτήν την όμορφη εξίσωση φαίνεται να υπάρχουν ορισμένες εκ μέρους μου παρεξηγήσεις στα πεδία ορισμού: Κατ αρχήν φαίνεται πως βιώνουμε και αντιλαμβανομαστε με μεγάλη διαφορά σε ταυτόσημο χρόνο μια σπάνια παγκόσμια κρίση. Επιπλέον, οι απαιτήσεις μου απ τη συλλογικοτητα ήταν διαχρονικα αναντιστοιχες των δυνάμεων της και παράλληλα πρακτικά μηδενική η οποιαδήποτε συνεισφορά μου. Επισης, πως καθε απόπειρα κριτικής για παρέκκλιση στο φιλελευθερισμο θα πρέπει να γίνεται με όρους γνώσης μιας συζήτησης που φαίνεται να έχει προηγηθεί και βέβαια με τυπική πολιτική αυστηρότητα. Τελος, ο τρόπος που παλεύω να εκφράζομαι άμεσα να μην εκλαμβάνεται σαν προσωπική επίθεση ενώ αντίθετα είναι ευκαιρία για αφομοίωση.

    Παρα τα όποια και ομολογουμένως επαναλαμβανόμενα λάθη μου, δε μπορώ να ζητήσω συγνώμη ούτε να λυπηθώ. Αυτό είναι ζωή και μάλιστα όμορφη και αξιοπρεπής ζωη στην ανιδιοτέλεια του ονείρου. Ωστόσο, για την αναστάτωση που σου προκαλεσσ, μπορώ να ευχαρίστως να αποδεχτώ το χαρακτηρισμο ‘αμορφωτο αντιδραστικό παπαγαλάκι’. Όχι μονάχα γιατί είναι μια δίκια πληρωμή βάση της επιχειρηματολογιας σου, αλλά και διότι δεν διαθέτω κάποιο πολιτικό υπέρ-εγω να υπερασπισω. Ένας απλός αναγνώστης σας είμαι εγκαλουμενος για αμφισημο και αμφιπροαιρουμενο σχολιασμό υλης. Και μάλιστα στεγανος.

    Να ρίξω και μια κοινότυπη ατακα. Παρακαλώ μη θεωρηθεί ότι ανακάλυψα την Αμερική η κομιζω καμία εξυπνάδα πάλι αναφερόμενος στην αλληλογραφία του σαιτ: ‘το μαγαζί το κάνουν οι πελάτες’

    Χαιρετισμούς

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s