ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΟΥΔΑ, ΣΥΝΤΑΓΜΑ: ΕΝΑΣ ΜΑΤΑΤΖΗΣ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ!

agiaparaskeui

TeoCubanos για το avantgarde

Διαλυθείτε ησύχως!

            Και ξαφνικά, χτες βράδυ, 5 Μάη του κορωνοσωτήριου έτους 2020, η πλατεία Αγ. Ιωάννη στην Αγία Παρασκευή έγινε το επίκεντρο του κορωνοδελτίου τρόμου. Στα αρχικά ρεπορτάζ τα άτομα που συνωστίζονταν στην πλατεία Αγίας Παρασκεύης ήταν 150-200, στη συνέχεια γίνανε 300, μετά περάσαμε στο “πάρτυ με 300 νέους”, πιο μετά το πάρτυ έγινε “ξέφρενο” και οι νέοι 400. Σήμερα ο δεξιός δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής μίλησε για πάνω από 500 άτομα που είχαν συγκεντρωθεί μετά μάλιστα από κάλεσμα εμπόρων ναρκωτικών.

            Αυτόπτες και περίοικοι λένε ότι δεν υπήρχε κανένα πάρτυ. Υπήρχε νεαρόκοσμος που άραζε κατά παρέες, όπως γίνεται πάντα στη συγκεκριμένη πλατεία, και μάλιστα ήταν λιγότερος κόσμος απ’ ό,τι συνήθως, προφανώς λόγω της κορωνοϋστερίας που επικρατεί. Ωστόσο επενέβησαν τα ΜΑΤ πετώντας δακρυγόνα (είναι υγειονομικώς εγκεκριμένα αυτά, μην ανησυχείτε), χτυπώντας και διαλύοντας τον νεαρόκοσμο που άραζε πίνοντας μπύρα από το περίπτερο.

            Ο δήμαρχος σαν έτοιμος από καιρό δίνει πλέον σόου για την εγκληματικότητα στην πλατεία, για τα ναρκωτικά, για “ύποπτους” που έρχονται από άλλες περιοχές, για το αστυνομικό τμήμα που πρέπει να υπερδιπλασιαστεί το δυναμικό του. Ξαφνικά η πλατεία Αγίας Παρασκευής ντύνεται με τη ρητορική η οποία συνοδεύει “παραδοσιακά” την πλατεία Εξαρχείων, με ολίγη έξτρα γαρνιτούρα εμπνευσμένη από ρητορική κινητοποίησης εναντίον των “ξένων εισβολέων”.

Υγιώς σκεπτόμενα τραπεζοκαθίσματα

            Οι παροικούντες την Αγία Παρασκευή λένε ότι δεν μπήκε τυχαία στο μάτι του δημάρχου και της αστυνομίας η συγκεκριμένη πλατεία, η “πάνω”. Η “κάτω” πλατεία είναι η “κυριλέ”, με τα μαγαζιά και τα τραπεζοκαθίσματα. Η “πάνω” που την πέσανε τα ΜΑΤ, είναι πιο “χύμα”, αράζει νεαρόκοσμος κι είναι φιλετάκι που το λιμπίζονται εδώ και καιρό διάφοροι “επενδυτές” και για την “ανάπτυξη” του οποίου κόπτεται η δημοτική αρχή και οι άλλες καθεστωτικές παρατάξεις.

            Από την καταγγελία της αριστερής δημοτικής παράταξης στην Αγία Παρασκεύη, “Φυσάει Κόντρα”, γίνεται φανερό ότι ο δήμαρχος δεν κόπτεται για την δημόσια υγεία της πόλης αλλά προωθεί την πολιτική του ατζέντα μεταγλωττίζοντάς την σε κορωνογλώσσα: “Στην Αγία Παρασκευή χρησιμοποιήθηκε η πανδημία όπως χρησιμοποιήθηκε συνολικά η πανδημία για να επιβληθούν μέτρα και καταστάσεις που θα ήταν πιο δύσκολο να γίνει αλλιώς. Για να συνεχίσει η οικονομία της αγοράς να έχει το πάνω χέρι απέναντι στις ζωές μας. Τα ΜΑΤ στην πλατεία ήρθαν χθες να δηλώσουν ότι η πλατεία θα γίνει τραπεζοκαθίσματα και πάρκινγκ, όπως είναι δηλωμένη η πρόθεση της παράταξης του σημερινού δημάρχου. Ξέρουμε πως όταν καίγονταν μαγαζιά για τον πόλεμο της νύχτας δεν φώναζαν τα ΜΑΤ, ούτε έλεγαν να φέρουν μπουλντόζες στην πλατεία. Ξέρουμε ότι η παρούσα διοίκηση έχει δηλώσει την πρόθεσή της για εμπορική αξιοποίηση της πλατείας. Ξέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια, όλες σχεδόν οι δυνάμεις συζητούν για την πάνω πλατεία ως «πρόβλημα» ξεχνώντας ότι αποτελεί τον πιο μαζικό δημόσιο χώρο της πόλης με τεράστια προσέλευση νέων Αγιοπαρασκευιωτών και ανθρώπων από άλλες περιοχές που οι δικές τους πλατείες ίσως δεν έχουν ελεύθερο χώρο. Αυτά δεν προέκυψαν ούτε φέτος, ούτε στην πανδημία”.

Στο τμήμα για εξακρίβωση – θα το συνηθίσετε

            Ο κακός μπάτσος της τρομοϋστερίας Χαρδαλιάς αφηνίασε: «Τake away σε ποτά δεν επιτρέπεται. Άτυπα πάρτι και συγχρωτισμός απαγορεύονται. Οι μηχανισμοί του κράτους ενεργοποιούνται». Ο ίδιος είχε πρόσφατα επιτεθεί και στις πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις λέγοντας ότι είναι αντικοινωνικές και παράνομες κι ότι απλά η κυβέρνηση επέλεξε να μην τις “διαλύσει δυναμικά”.

            Η απαγόρευση κυκλοφορίας έληξε στις 4 Μάη, αλλά η απαγόρευση συναθροίσεων εξακολουθεί να ισχύει, όπως και τα πρόστιμα για μη τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου και ένα σωρό ακόμα ρυθμίσεις των κορωνο-ΠΝΠ. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οποιαδήποτε κοινωνική ή πολιτική συνάθροιση είναι στην απόλυτη ευχέρεια της αστυνομίας να την διαλύσει.

            Όπως έκανε με την νυχτερινή καθιστική διαμαρτυρία στο Σύνταγμα για το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο το αμέσως προηγούμενο βράδυ 4 Μάη. Δεκαπέντε μέλη περιβαλλοντολογικών οργανώσεων που παρέμειναν έξω από τη Βουλή σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοχέδιο fast track λεηλάτησης της φύσης και του δημόσιου χώρου, περικυκλώθηκαν από τουλάχιστον 40 ΜΑΤ και ΔΙΑΣ που τελικά τους προσήγαγαν στο αστυνομικό τμήμα για εξακρίβωση στοιχείων.

Εθνικά υγιής συνωστισμός με αλυσοπρίονα

            Την ίδια μέρα ωστόσο έγινε μια συγκέντρωση στη Σούδα, κάποιων εκατοντάδων “συνωστισμένων” ρατσιστών που απαιτούσαν την “υπεράσπιση της πατρίδας” από… την φιλοξενία προσφύγων.

souda_diamartyria

            Η αστυνομία δεν φάνηκε να κόπτεται για το συγκεκριμένο κανιβαλικό “πάρτυ”. Ασχολήθηκε μόνο με την παρενόχληση και επίθεση σε συνεργασία με ακροδεξιούς συμμορίτες της αντιφασιστικής συγκέντρωσης-απάντησης στην μάζωξη των κανίβαλων, που έγινε στο Ηράκλειο. Όπως τα δακρυγόνα της αστυνομίας, έτσι και το αλυσοπρίονο που κράδαινε εναντίον των αντιφασιστών ένα ακροδεξιό σκουλήκι παρεούλα με τα ΜΑΤ, είναι απολύτως ελεγμένα από υγειονομικής και εθνικοφρονηματικής άποψης.

irakleio_alysopriono_ratsistes_1

Έκτακτη ανάγκη, καθεστώς εξαίρεσης και η αστυνομία ως παιδαγωγός

            Η επιστράτευση της αστυνομίας σε ρόλο “παιδαγωγού” και “παιδονόμου” της νεολαίας και της κοινωνίας ευρύτερα δεν είναι κάτι πρωτοφάνες. Έχουμε ξανασημειώσει στο avantgarde ότι για το σύστημα “η αστυνομία είναι ο παιδαγωγός της κοινωνικής ζωής, το συνεχές μέτρο τήρησης της νομιμότητας που ορίζει το πλαίσιο της κοινωνικής αναπαραγωγής”.

            Η διαχείριση και η αναπαραγωγή της αστικής κυριαρχίας, ειδικά εν μέσω κρίσης, επιβάλλει την διάρρηξη του προηγούμενου κοινωνικού συμβολαίου και την οικοδόμηση ενός νέου που δεν θα έχει χώρο για όλους (ούτε έστω τυπικά), αλλά μόνο για τους νομοτογείς, τους γηγενείς και τους εθνικά ορθώς σκεπτόμενους. Αλλοδαποί, ανυπάκουοι αριστεροί κι αναρχικοί, φτωχοί που κάνουν “λάθος επιλογές” και λοιποί αλλόκοτοι θα “εξαιρούνται” των ευεργετημάτων, των δικαιωμάτων και ίσως και της ίδιας τους της ζωής.

            Σήμερα προστίθεται στην εξίσωση και οι “υγειονομικώς αντικοινωνικοί”. Μόνο που αυτό αφορά και πάλι μόνο όσους δεν εμπίπτουν στους νομοταγείς, γηγενείς και εθνικά σκεπτόμενους. Αν ανήκεις στους τελευταίους τότε μπορείς να διαδηλώνεις στη Σούδα ανενόχλητος, να στήνεις αρπαχτές αλά “σκόιλ ελικικού”, να στήνεις μπίζνες παραγωγής ή εισαγωγής μασκών, να βάζεις την κούριερ εταιρία σου -που χει θησαυρίσει εν μέσω καραντίνας- στις ρυθμίσεις προστασίας των ΠΝΠ για επιχειρήσεις που πλήττονται.

            Οι υπόλοποι ΕΞΑΙΡΕΙΣΤΕ. Και θα κρίνει η αστυνομία και οι πολιτικοί της προϊστάμενοι, αν και πώς θα βγείτε, τι και πώς δικαιούστε, πότε θα σας κάνει σύσταση και πότε θα σας μπουζουριάσει, πότε και αν θα βγείτε σε αναστολή εργασίας, αν και πόσο επίδομα θα πάρετε, αν θα δέσει η βάρκα σας στην ακτή ή θα σας σπρώξουν πίσω στην Τουρκία.

            Η “έκτακτη ανάγκη” είναι εδώ για να μείνει είτε ως “φονικός ιός” είτε ως “κρίση που “προκλήθηκε από τον ιό”.

            Το καθεστώς εξαίρεσης κανονικοποιείται και γενικεύεται. Αυτό είναι που διακυβεύεται εδώ και δεκαετίες και με οξυμένη ένταση μετά την κρίση του 2008. Αυτό είναι και τώρα το διακύβευμα στις δυτικές μητροπόλεις.

            Κάθε “κατάσταση εκτάκτου ανάγκης”, πραγματική ή φανταστική αξιοποιείται προς αυτήν την κατεύθυνση. Είτε λεγόταν πόλεμος κατά της τρομοκρατίας, είτε λεγόταν ισχυρή Ελλάδα και Ολυμπιακοί Αγώνες, είτε λεγόταν κρίση χρέους, ελληνική ΑΟΖ, μακεδονικός αλυτρωτισμός, τουρκική επιθετικότητα και  λαθρομεταναστευτική εισβολή. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα που πολλά από τα προηγούμενα άλλωστε υπάρχουν ακόμα, διασπείρονται και μεταδίδουν συμπτωματικά κι ασυμπτωματικά εκμετάλλευση, εθνικισμό και κανιβαλισμό. Μόνο που συμπληρώνονται και σε κάποιες περιπτώσεις τροποποιούνται με βάση τον τρέχοντα “πόλεμο εναντίον του αόρατου εχθρού”.

            Το να επισημάνει κανείς τα δύο μέτρα και δυο σταθμά της επέμβασης της αστυνομίας στην Αγία Παρασκεύη και την Σούδα αντίστοιχα, είναι χρήσιμο στο βαθμό που εξυπηρετεί την ανάδειξη της ταξικής, πολιτικής και ιδεολογικής μονομέρειας με την οποία γίνεται η διαχείριση του “πολέμου εναντίον του αόρατου εχθρού”.  Αλλά το πραγματικό ζητούμενο δεν είναι να “απαιτούμε” ισονομία στην “εξαίρεση” αλλά να αρνηθούμε την εμπέδωσή της. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο αμφισβητώντας συνολικά το αφήγημα γύρω από το οποίο αυτή χτίζεται κάθε φορά και τις πρακτικές με τις οποίες εφαρμόζεται στην κοινωνική και πολιτική ζωή.

One response to “ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΟΥΔΑ, ΣΥΝΤΑΓΜΑ: ΕΝΑΣ ΜΑΤΑΤΖΗΣ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ!

  1. o «κακος μπατσος» μας κάνει «ντα». Κλείνει λεει η πλατεια στην Αγια Παρασκευη απο τις 9 το βραδυ ως τις 6 το πρωι. Ετσι γουσταρει να ουμε.
    Κι αμα δεν κατσουμε καλα, θα μας ξανακλεισει σπιτια μας γενικως. Χαρη μας εχει κανει.

    https://www.news247.gr/koinonia/chardalias-kleinei-i-plateia-agioy-ioannoy-stin-agia-paraskeyi-ta-vradia-logo-synostismoy.7636780.html

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s