Μέρες πανώλης

Κ.Μαραγκός για το Avantgarde

Χωρίς αμφιβολία, είτε λόγω κορωνοϊού, είτε λόγω των μέτρων υποχρεωτικού εγκλεισμού, είτε και των δυο μαζί, ζούμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, που βρίσκει όχι μόνο την κοινωνία άλλα και την αριστερά ανέτοιμη να την αντιμετωπίσει. Ακόμα και όταν αντιδράει το κάνει αμήχανα και περισσότερο από κεκτημένη ταχύτητα, αλλά κατά βάθος αποδέχεται, σιωπηλά ως αναγκαία, την έκτακτη συνθήκη.
Όπως και να χει θα πρέπει να υπερασπίσουμε το ζωτικό χώρο της ελευθερίας της γνώμης προκείμενου να αναπτυχθεί κάθε προβληματισμός.
Το καθεστώς απαγόρευσης δεν εξαντλείται μόνο στον περιορισμό της κίνησης, αλλά κυρίως στον έλεγχό της καθώς και στην ενδεχόμενη απόδοση ευθυνών για «διασπορά» του ιού, για να κλιμακωθεί εντός του σπιτιού η πλύση εγκεφάλου μέχρι να πειστεί και ο τελευταίος για την αναγκαιότητα των έκτακτων μέτρων. Η απαγόρευση επεκτείνεται επίσης στον περιορισμό της ελευθερίας της γνώμης, αφού πρώτα έχει απαγορευτεί το δικαίωμα στην απεργία και τις συναθροίσεις. Αφού εξασφαλίστηκαν αυτά ο Βρούτσης ανακοινώνει το δικαίωμα περικοπής των μισθών κατά το ήμισυ, την ώρα που ο κατασταλτικός μηχανισμός μοιράζει πρόστιμα σε όσους δεν αυτοεξευτελίζονται δηλώνοντας την ακριβή διαδρομή προς τους επιτρεπόμενους προορισμούς, για δουλειά, σούπερ και νάνι, άντε και για προαυλισμό του σκύλου τους ή του εαυτού τους. Τέλος νομιμοποιεί τον κανιβαλισμό και την υστερική καχυποψία όλων εναντίον όλων ως ύποπτοι ασυμπτωματικοί φορείς ενός αόρατου εχθρού που «απειλεί την ύπαρξή μας».
Η καταπολέμηση της επιδημίας μετατρέπεται σε κυνήγι μαγισσών μέσα από μια σειρά ενεργειών, νουθετήσεων και νομοθετημάτων και ως εκ τούτου η όλη πανστρατιά δεν στοχεύει στο συγκεκριμένο κορωνοϊό αλλά στον αόρατο εχθρό. Από αυτή την άποψη δεν υπάρχει καμία κινητοποίηση εναντίον του ιού. Το κράτος -εδώ και σε όλη τη δύση- συνεχίζει να αδιαφορεί για τα θύματα που προκαλεί με τον ίδιο τρόπο που αδιαφορούσε στην αρχή όταν έλεγε ότι όλα αυτά αφορούν την Κίνα. Η υπεραντίδραση είναι η άλλη όψη της αδράνειας. Η υπεραντίδραση άλλωστε δεν στοχεύει στην καταπολέμηση του ιού αλλά στη μετατόπιση των πιθανών ευθυνών και στην ιδεολογική εκμετάλλευση του φόβου που μέσω των προπαγανδιστικών μηχανισμών του κράτους και των εφοπλιστών μετατρέπεται σε τρομοϋστερία και κυνήγι αόρατων εχθρών.
Όσοι σπέρνουν την κορωνοϋστερία ενδιαφέρονται μονάχα για να σώσουν το κύρος και την υπόληψή τους σε κάθε ενδεχόμενο. Η αστική εξουσία πασχίζει να μας πείσει ότι είναι η μόνη μας ελπίδα, όχι μόνο για τον κορωνοϊό αλλά κυρίως για οποιοδήποτε αόρατο εχθρό. Αλλά είναι και μια συγκεκριμένη συνθήκη για τους αντιπάλους της. Μπορεί να μην υπάρχει το υποκείμενο για να την ανατρέψει αλλά υπάρχουν αυτοί που την αμφισβητούνε και αν δεν υπήρχαν θα έπρεπε να εφευρεθούν ως ο αποδιοπομπαίος τράγος που να αντιπροσωπεύει το αόρατο εχθρό επί του πεδίου. Ο αποδιοπομπαίος τράγος δεν χρειάζεται να είναι πραγματική απειλή με τον ίδιο τρόπο που οι εβραίοι δεν ήταν μια πραγματική απειλή της απολυταρχίας και του φεουδαλισμού στην εποχή της πανούκλας.
Δεν είμαστε από θέση αρχής ενάντια στην κήρυξη κατάστασης ανάγκης. Αλλά δεν θα δώσουμε κανένα πράσινο φως στην κήρυξή της από το αστικό κράτος και τις συμμορίες που το διαχειρίζονται. Δεν αναγνωρίζουμε καμία καλή πρόθεση στους σύγχρονους εμπόρους της ζωής και του θανάτου.

Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε συγκεκριμένα μέτρα καταπολεμήσης προς το παρόν των επιπτώσεων της ίωσης και ιδιαίτερη μέριμνα και προστασία στις ευπαθείς ομάδες. Τα οριζόντια μέτρα περιορισμού και εγκλεισμού δεν ωφελούν σε τίποτα πέρα από τις πολιτικές σκοπιμότητες της εμπέδωσης και επιβολής στο όνομα της αντιμετώπισης ακαθόριστων αόρατων εχθρών συνεχούς καταστάσεως έκτακτου ανάγκης και περιστολής των δημοκρατικών και συλλογικών ελευθερίων. Επιπλέον βάζουν ποικιλοτρόπως σε θανάσιμο κίνδυνο τη δημόσια υγειά αφού ο πληθυσμός που αποδεδειγμένα δεν κινδυνεύει τίθεται εκτός μάχης, με αποτέλεσμα να έχουν εκμηδενισθεί οι εφεδρείες των αιμοδοτών, τα υπόλοιπα νοσήματα να περιμένουν με απρόβλεπτες συνέπειες την λήξη της κατά φαντασία επερχόμενης καταστροφής, ο κρατικός μηχανισμός αντί να επικεντρώνεται στην καταπολέμηση των επιπτώσεων της επιδημίας να κυνηγάει τους ύποπτους ασυμπτωματικούς φορείς που βρίσκονται ανάμεσα μας, και γενικώς να περιμένουμε ένα θαύμα που θα μας σώσει.
Η επιλογή της οριζόντιας καραντίνας είναι μια μεσαιωνική τακτική ανάλογη των κυρίαρχων σκοταδιστικών αντιλήψεων εκείνης της εποχής. Είναι εντελώς γελοίο αν δεν είναι ύποπτο για τέλεση άλλων εγκλημάτων κατά της δημόσιας υγείας, η καταφυγή σε μεθόδους καραντίνας την εποχή της αποκρυπτογράφησης του dna, της συμπυκνωμένης εμπειρίας καταπολέμησης αντιστοιχών ιώσεων, της πυρηνικής φυσικής, του τεράστιου δυναμικού ερευνητικών εργαστηρίων, πανεπιστημίων και δομών υγείας στον 21ο και όχι στον 11ο αιώνα. Αν όλο αυτό το δυναμικό που χρηματοδοτείται με δισεκατομμύρια καταρρέει μπροστά σε μια νέα ίωση γιατί δεν έχει αναπνευστήρες όπως καταγγέλλουν οι γιατροί στην Ισπανία και την Ιταλία τότε ας σκεφτούμε για τα καθάρματα που μας κυβερνάνε και συνολικά για το κοινωνικό μοντέλο και το σύστημα εν γένει.
Αν δεν είναι αυτό, τότε ας τους εμπιστευτούμε. Ας εμπιστευτούμε αυτούς που μας δείχνουν πως ανακαλύπτουν πεθαμένους εγκαταλελειμμένους και αβοήθητους τους γέροντες στα γηροκομεία της Μαδρίτης (αυτό είναι ο κανιβαλισμός αποτέλεσμα της υστερίας και του απόκοσμου αόρατου εχθρού), ας ανεχτούμε να ακούμε ότι οι άνθρωποι πεθαίνουν στο Μπέργκαμο και τη Μαδρίτη γιατί δεν υπάρχουν αναπνευστήρες (!!!!) αλλά κανείς δεν αναρωτιέται που δεν υπάρχουν, ας ανεχτούμε ότι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά χιλιάδες μπάτσοι στο δρόμο επιδίδονται σε εξευτελιστικούς έλεγχους στους αναγκαστικά κυκλοφορούντες έστω και για τους λόγους που τους επιτρέπεται μπας και συλληφθεί κανένας «ανεύθυνος που κυκλοφορεί ασκόπως διασπείροντας τον ιό» λες και αν είχε άδεια κυκλοφορίας δεν θα το έκανε επειδή θα είχε στείλει sms στο 13033.  Ας εμπιστευτούμε τους υπόδικους του πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ, τους κυνηγούς των οροθετικών, όσους συστηματικά λεηλατούν τη δημόσια περιούσια, αυτούς που έχουν διαλύσει το σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης, εκείνους που μετατρέπουν την υγειά από δημόσιο σε ιδιωτικό αγαθό, όσους ευθύνονται για τον εγκλεισμό χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών σε γκέτο, την διάσωση μας. Ας κάνουμε μια ανακωχή για το καλό της πατρίδας και επειδή η μέρα το επιτάσσει ας τραγουδήσουμε όταν μας πει η Μαρέβα τον εθνικό ύμνο από τα μπαλκόνια μας κουνώντας και μια ελληνική σημαία για να δείξουμε ότι μένοντας σπίτι και υπακούοντας στις αρχές θα νικηθεί ο αόρατος εχθρός. Ας μπούμε στο γύψο, ίσως έτσι θα αποφύγουμε τον αρμαγεδώνα. Και προπαντός μην αναζητήσουμε τις ευθύνες, ούτε να αμφισβητήσουμε τα λεγόμενα και τα πεπραγμένα τους. Η ιερά εξέταση τα ξέρει όλα (ακόμα κι αν σηκώνει τα χέρια ψηλά) και κυρίως θέλει το καλό μας.

10 responses to “Μέρες πανώλης

  1. «Ελευθερία ή θάνατος» ήταν το σύνθημα των επαναστατικων οργανωσεων του 19ου αιώνα. «Ελευθερία ή θανατος» ήταν το συνθημα της φιλικης εταιρίας.»Ελευθερία ή θανατος» ομως ήταν και το συνθημα των ρωσικων επαναστατικων οργανωσεων που αγωνιζοντουσαν εναντια στο τσαρικο καθεστως (Βερα Φιγκνερ).Νομιζω λοιπον οτι οι επαναστατριες-τες του 19ου αιωνα θετουν ενα αμειλικτο ερωτημα: Ειναι η ανθρωπινη ζωή ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΞΙΑ;; Η απαντηση των επαναστατών ειναι ΟΧΙ ! Η «ελευθερία» εχει μεγαλύτερη αξία απο την ανθρωπινη ζωή
    (Με τον ορο «ελευθερία» εννοούσαν κατοχυρωση πολιτικων δικαιωματων. Αν δεν κανω λαθος λοιπον το συνθημα «Ελευθερία ή θάνατος» σημαινει οτι η υπερασπιση των πολιτικών δικαιωματων έχει μεγαλυτερη αξια απο την ανθρωπινη ζωή….)

    Μου αρέσει!

  2. Σημειώσεις για τον Αγκάμπεν και την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης

    δημοσιευμένο στο Πανοπτικόν τχ. 18, τον Οκτώβριο του 2013, περιέχεται πλέον στο βιβλιο «Έξοδος Κινδύνου» (Πανοπτικόν, 2017)

    «Σήμερα στρατόπεδο συγκέντρωσης είναι εν δυνάμει ολόκληρη η κοινωνία, οι σύγχρονες «δημοκρατίες» είναι ο φυσιολογικός συνεχιστής του ολοκληρωτισμού, όπως και ο ναζισμός του 20ού αιώνα δεν ήταν παρά μια εγγενής ροπή του καπιταλισμού. Σήμερα, στη θέση του εξοντώσιμου Εβραίου βρίσκονται, εν δυνάμει, μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες. Οι μετανάστες στις ζώνες προσωρινής κράτησης, όπου η στέρηση της ιθαγένειας τούς στερεί οποιαδήποτε έννοια ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι αναλώσιμοι πληθυσμοί του τρίτου κόσμου, οι κάθε είδους κοινωνικά και οικονομικά αποκλεισμένοι στις δυτικές κοινωνίες, εν τέλει σχεδόν όλοι μας εφόσον υποκείμεθα σε υγειονομικές πολιτικές, σε μια διαρκώς αυξανόμενη βιοτεχνολογική παρέμβαση (ας θυμηθούμε εδώ: τους νόμους για το τσιγάρο, τις πανδημίες γρίπης που «ξεσπούν» κάθε τόσο και τους συνακόλουθους μαζικούς εμβολιασμούς, τις διατροφικές μολύνσεις, τους ευγονικούς σχεδιασμούς και την καταγραφή βιομετρικών δεδομένων).»

    Ολόκληρο το κείμενο εδώ:

    https://www.panopticon.gr/images/pdf/keim001013.pdf


    Ενα κειμενο του κωστα δεσποινιαδη.ΒΤ.

    Μου αρέσει!

  3. Το άρθρο αποπνέει μια συνωμοσιολογική θεώρηση που δε με βρίσκει σύμφωνο. Η καραντίνα και η απαγόρευση κυκλοφορίας (μέτρα αναγκαία, αλλά όχι επαρκή) αποκλειστικά μπορούν να ερμηνευθούν ως κινήσεις πανικού της κυβέρνησης, παρά ως μια προσπάθεια εμπέδωσης ενός κλίματος τρόμου και πανικού από τις υποτελείς τάξεις. Το κράτος εξαίρεσης είναι ακριβώς τέτοιο. Εξαίρεσης. Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη για την αστική κυριαρχία να καθολικοποιήσει και μάλιστα σε τέτοια έκταση μέτρα περιστολής των ατομικών δικαιωμάτων. Όχι μόνο δεν υφίσταται κάποιο ρωμαλέο κίνημα που να απειλεί την αστική κυριαρχία, αλλά αντίθετα το κράτος εξαίρεσης οικοδομείται με πλατιά κοινωνική συναίνεση και ο νεοφιλελεύθερος οδοστρωτήρας δεν συναντά καμία άξια λόγου αντίσταση. Με άλλα λόγια, η πυξίδα της προληπτικής αντεπανάστασης προσανατολίζεται εδώ και πολύ καιρό σε μια δημοκρατία μετεμφυλιακού τύπου που ασκεί συντριπτική ιδεολογική (και ανά περίπτωση έντονη πολιτική πίεση στην αριστερά κάθε είδους), αλλά όχι ακόμα σε μια χούντα που βάζει αδιακρίτως στο γύψο τις δημοκρατικές ελευθερίες. Και γιατί θα πρέπει η κυβέρνηση να βάλει στο στόχαστρο τα ατομικά δικαιώματα του λαού- χειροκροτητή της ρατσιστικής πολιτικής και των ΜΑΤ; Γιατί να παίξει με τη φωτιά;
    Φυσικά υπάρχουν πολιτικά ουσιαστικές και αξιοποιήσιμες πλευρές της κρίσης του κορωνοιού. Η κατάσταση προσφέρει κυριολεκτικά άπειρα επιχειρήματα κατά του νεοφιλελευθερισμού και των τρόπων με τους οποίους ισοπέδωσε τα δημόσια συστήματα υγείας στην Ευρώπη, κατά της ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας, κατά του καπιταλισμού και πάει λέγοντας, χωρίς όμως να χρειαστεί να καταφύγει κανείς σε διακίνηση θεωριών συνωμοσίας που πολύ φοβάμαι ότι μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ στους εμπνευστές τους.

    Μου αρέσει!

  4. Αγαπητε GRACCHUS
    Πουθενά δεν υπάρχει καμία συνωμοσιολογική προσέγγιση. Θα μπορούσες να καταλογίσεις λάθος εκτίμησης αλλά όχι συνωμοσιολογία, εκτός αν απαντάς σε κάτι άλλο που άκουσες ή διάβασες κάπου αλλού. Θα ήταν συνωμοσιολογική προσέγγιση αν διάβαζες για μασόνους, και αντίχριστους, για ψεκασμούς για κάποιες σκοτεινές δυνάμεις που απεργάζονται σκοτεινά σχέδια κοκ. Εδώ δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Όλα έχουν όνομα και επίθετο. Αντιλαμβανεσαι λοιπόν ότι δεν προκειται να μας μπλεξεις σε μια συζήτηση που δεν αφορά τα λεγομενά μας και ουτε έχουμε χρονο να το σπαταλάμε στις φαντασιώσεις που εχει ο καθενας για μας.
    Η καθολική απαγόρευση δεν είναι κίνηση πανικού αλλά κίνηση παραγωγής πανικού, καθώς και μετάθεσης των δικών του ευθυνών στους ύποπτους «ασυμπτωματικους» φορείς που κυκλοφορούν ανάμεσα μας.
    Η καθολικοποιηση του κράτους έκτακτης ανάγκης δεν είναι η απάντηση σε κάποιο ρωμαλέο κίνημα αλλά κυρίως ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για το οποίο γνωρίζεις πολύ καλά το περιεχόμενο του. Αν θες περαιτέρω διευκρινίσεις βεβαίως θα τις έχεις. Και αφού λοιπόν το κράτος εξαίρεσης όπως παραδέχεσαι οικοδομείται άρα υπάρχει, τότε γιατί αναρωτιέσαι για το αν η αναγκαιότητα του για την αστική κυριαρχία εξαρτάται από την ύπαρξη κάποιου κινήματος;
    Δεν μιλάμε για χούντα και το ξέρεις, μιλάμε μόνο για καθεστώς εξαίρεσης που μπορεί να έχει ακόμα και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση.
    Ρωτάς γιατί να το κάνει, ενώ το σωστό ερώτημα είναι γιατί το κάνει. Λάθος ερωτήσεις λάθος απαντήσεις. Μια υπεκφυγή από την πραγματικότητα. Είναι άλλη η συζήτηση για το αν μπορεί να γίνει κάτι στο μέλλον και άλλο να γίνεται μπροστά στη μούρη σου και να κάνεις σαν τον Κουτσουμπα ότι δεν το βλέπεις. Με αυτόν τον τρόπο βέβαια αποφεύγεις να πάρει και θέση, παίζοντας παιχνίδια με το χρόνο. Και το ερώτημα είναι απλό; Είσαι υπέρ ή κατά της ΠΝΠ (ΦΕΚ 986/Β/22-3-2020) το οποίο υπάρχει και δεν είναι καθόλου μια φαντασίωση κάποιων συνομοσιολόγων.
    Δεν παίζει με καμία φωτιά λοιπόν η κυβέρνηση. Διαμορφώνει συσχετισμό και τον νομοθετεί παράλληλα. Τι ακριβώς σε μπερδεύει; Υπάρχει μια ξεκάθαρη εσωτερική λογική στο σκεπτικό αυτό, ανεξάρτητα αν ξεκινάς τη συζήτηση με μια προκατασκευασμένη κατηγορία (που απορώ πως μας την καταλογίζεις).
    Και κλείνει λοιπόν την παρέμβαση σου επαναλαμβάνοντας την ίδια κατηγορία για διακίνηση θεωριών συνωμοσίας. Και επειδή γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, άφησε κατά μέρους τα περί «εμπνευστών». Δεν σε τιμάνε. Αν θες οποιαδήποτε διευκρινίσει είμαστε στη διάθεση σου. Ως γνωστόν έχεις πολλούς τρόπους να τις λάβεις. Όμως πρόσεχε το εξής. Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή για κυβερνοσυνδικαλισμο επιπέδου δημοτικού. Και για εγωισμούς παρατεταμένης εφηβείας. Μπορούμε να συζητήσουμε οτιδήποτε αρκεί να αφορά τα λεγόμενα μας και όχι τα σπασμένα τηλεφωνά του κάθε φεισμπουκάκια. Ότι λεμε είναι ξεκάθαρο, δημόσιο και με συνεχεία στο τόπο και το χρόνο. Είμαστε εδώ και θα συνεχίσουμε να είμαστε.

    ΥΣ και αυτό το «διακίνηση θεωριών συνωμοσίας πολύ φοβάμαι ότι μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ στους εμπνευστές τους» πως το φαντάζεσαι; Πως μπορούμε να γλιτώσουμε από τα κακά που θα μας βρούνε; Και ποια θα μπορούσαν να είναι αυτά τα κακά;

    Κ.Μαραγκός

    Μου αρέσει!

  5. Ειλικρινά θα φρόντιζα να λάβω τις απαραίτητες διευκρινίσεις με έναν πολύ πιο οικείο σε μένα τρόπο (και προφανώς θα το κάνω). Αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τη μομφή για κυβερνοσυνδικαλισμό, όντας σταθερά έξω από τις πιάτσες των social media. Θα εκτιμούσα την ειλικρίνεια μιας απάντησης που θα απευθυνόταν αποκλειστικά στο πρόσωπό μου και όχι παραπλεύρως και παρεπιπτόντως σε μια υποτιθέμενη, υπογείως δρούσα, παραπολιτική παρεούλα φεισμπουκάκιδων με σπασμένα τηλέφωνα που ξαμολάει τους πράκτορες της σε διατεταγμένη υπηρεσία.»Εσύ γράψε στο fb, εσύ εδώ, εσύ εκεί, ε, κάνε κι εσύ ένα δημόσιο σχόλιο».
    Αστεία πράγματα. Όσοι με γνωρίζουν προσωπικά, ελπίζω να έχουν καταλάβει ότι δεν είμαι ούτε κανένας πονηρίδης ούτε κανένας ανακατωσούρας διαδρομιστής (σε πραγματικούς ή ψηφιακούς διαδρόμους).
    Επί της ουσίας τώρα, ούτε κρύβομαι ούτε υπεκφεύγω. Ναι, υποστηρίζω την απαγόρευση κυκλοφορίας. Θεωρώ ότι, αν είχαμε την κυβέρνηση, θα έπρεπε να είχαμε παρομοίως επιβάλλει απαγόρευση κυκλοφορίας, ίσως μάλιστα και κάποιες μέρες νωρίτερα. Όσο για το κράτος εξαίρεσης είναι τέτοιο ακριβώς γιατί εξοβελίζει από τον εθνικό κορμό τις «εξαιρέσεις», τους κομμουνιστές, τους αναρχικούς, τους μειωμένης εθνικής συνείδησης κλπ, χωρίς να βάζει ωστόσο σε δοκιμασία τη συνοχή του εθνικού κορμού, με τη σιωπηρή ή ηχηρή συναίνεση του οποίου οικοδομείται.
    Υπάρχει μια δημοφιλής στους κύκλους μας παρομοίωση για τη χύτρα και το καπάκι της. Για να γίνω πιο κατανοητός λοιπόν. Η χούντα, ο φασισμός και τέτοιου είδους καθεστώτα εκτάκτου ανάγκης ασκούν πίεση στο καπάκι της χύτρας όπου το νερό βράζει, ενώ ταυτόχρονα σβήνουν το μάτι της κουζίνας. Το κοινοβουλευτικό κράτος εξαίρεσης κρατά προληπτικά σβηστό το μάτι της κουζίνας για να μην ξεκινήσει ποτέ ο βρασμός. Όπου μάτι της κουζίνας βάλε την αριστερά κι όπου νερό που βράζει το ρωμαλέο κίνημα στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως. Αυτή, με όλες τις ατέλειες που οφείλονται στην ακραία σχηματοποίηση, είναι η θέση μου.
    Οι πολιτικοί συσχετισμοί στο σήμερα δεν επιβάλλουν στην αστική εξουσία την προσφυγή σ’ ένα καθεστώς εκτάκτου ανάγκης. Το ποίμνιο είναι αρκούντως εξημερωμένο, τόσο ώστε οι Κούληδες να μη χρειάζεται να του στερήσουν τις όποιες ατομικές ελευθερίες, τις οποίες όμως δεν έχουν ενδοιασμούς να αρνούνται στον «εσωτερικό εχθρό», τα «μιάσματα», τις «εξαιρέσεις».(καθεστώς εξαίρεσης).
    Ο κορωνοιός σκοτώνει κατά μάζες. Δεν είναι ακόμα μια απλή γρίππη. Εμβόλιο δεν υπάρχει.Μόνο οι χώρες που προχώρησαν σε καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας (ανεξάρτητα από το καθεστώς τους) κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την εξάπλωσή του. Ας αναλογιστούν οι παντοειδείς εχθροί της καραντίνας και «υπερασπιστές της ελευθερίας» την σημερινή εικόνα της Ιταλίας, όταν στα μέσα του Φλεβάρη με τον ιό να έχει για τα καλά εισβάλλει στη χώρα, διεξάγονταν ανοιχτοί στο κοινό ποδοσφαιρικοί αγώνες και οι πλατείες ήταν τίγκα στον κόσμο. Όλοι αυτοί που κάνουν κέντρο τη συνταγματικότητα της απαγόρευσης κυκλοφορίας νομίζω ότι θα φανούν πολύ σύντομα (αν δε φαίνονται ήδη) ακόμα και στο δικό μας πολιτικό κοινό τραγικά πολιτικά αφελείς.. Ίσως αυτό να απαντά και στο ζήτημα του μπούμερανγκ.
    Και να που μου έρχεται στο μυαλό μια ακόμα δημοφιλής παρομοίωση (που ωστόσο θα της αλλάξω λίγο τα φώτα). Αρνούμενοι τα μέτρα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας είναι σαν να αρνούμαστε σε κάποιον να βγάλει με τη βία μια γιαγιά που αρνείται να βγει έξω από ένα φλεγόμενο σπίτι. Τώρα αν αυτός ο κάποιος τυχαίνει να είναι κι ο εργολάβος που έχτισε το σπίτι με εύφλεκτα υλικά, φυσικά και πρέπει να του καταλογιστούν οι ευθύνες του. Τι σημαίνει αυτό;
    Σημαίνει καμιά ανακωχή με την ακροδεξιά κυβέρνηση των φιλελέδων πλασιέ της Novartis, των υπεύθυνων για κλεισίματα νοσοκομείων και απολύσεις γιατρών και νοσηλευτών. Καμιά εθνική ενότητα «μπροστά στον κίνδυνο». Κανένα συγχωροχάρτι για τα εγκλήματα διαρκείας σε βάρος της δημόσιας υγείας. Κανένα χειροκρότημα με προτροπή της Μαρέβας, γυναίκας του εισηγητή των ΣΔΙΤ στην υγεία, δηλαδή της λεηλασίας των δημόσιων νοσοκομείων από ιδιώτες κλινικάρχες. Καμιά συναίνεση στις «έκτακτες» αντεργατικές ρυθμίσεις του Βρούτση. Καμιά ανοχή στην εκ του πονηρού απόδοση ατομικών ευθυνών που επιχειρεί να καταστήσει αόρατες τις ευθύνες της κυβέρνησης, του καθεστώτος και του συστήματος
    Τα γεγονότα είναι πρωτόγνωρα και για μας. Καταθέτω την άποψη μου σαν συμβολή, εκτιμώντας ότι συγκροτεί έναν πολιτικά επωφελή προσανατολισμό για την αριστερά που δεν έχει παραπέμψει στις καλένδες την επαναστατική στρατηγική.
    Φιλικά και συντροφικά.

    Μου αρέσει!

  6. Πάμε λοιπον απο την αρχη.
    1. Το κρατος εξαιρεσης δεν ειναι μονο η εξαιρεση ορισμενων ομαδων απο τα συνταγματικα τους δικαιμωτα που μπορει να απολαμβανουν οι υπόλοιποι (πχ μαυροι, μεταναστες, εβραιοι, μειονοτητες,α πολιτικοι αντιπαλοι κοκ) αλλά και εξαιρεση μεσω της συνολικής παυσης συνταγματικων αρθρων τα οποία ειναι χρησιμα όχι για τον εθνικο κορμό και τους υπακουους υπήκουος αλλα για όλους αυτους που τα εχουν αναγκη για να μπορουν να διαμαρτηρηθουν ή να πουν τη γνωμη τους χωρις την επόμενη μερα αν καταληξουν στα καγγελα. Ως εκ τουτου η ΠΝΠ δεν απευθυνεται σε όλους αλλα σε οριμενους, που θα κανουν χρηση των συταγματικων τους δικαιωματων και οχι αυτων που λενε οτι εγω δεν εχω να κρυψω τιποτα, οποτε τι να το κανω ας πουμε τοοικιακο ασυλο ή αυτων που λενε οτι τι να κανουμε το πανεπιστημιακο ασυλο αφου δεν εχουμε χουντα. Εσυ φανταζομαι καταλαβναινεις ακομα γιατι η καθολικη καταργηση των δυο αυτων δικαιωματων εχει συγκεκριμενο αποδεκτη πχ τον ΕΑΑΚιτη και οχι τον ΔΑΠιτη. Μηπως θελεις να σου πω και καμια 100αρια αλλα παραδειγματα μπας και καταλαβεις τι σημαινει καθεστως εξαιρεσης; Συγνώμη που σου μιλαω με αυτο το υφος αλλα με αναγκαζεις οταν εξυψωνεσαι στο επιπεδο του καθηγητη που εξηγει στο μαθητη του την ημερησια ύλη.
    2. Δεν προκειται για απαγόρευση γενικως της κυκλοφορίας. Αλλα για μια σειρα μετρων όπως η απαγόρευση καθε διαμαρτυριας, η ποινικοποιηση καθε κριτικης ως διασπορα ψευδων ειδήσεων, οι γενικες υπερεξουσιες των κατασταλτικων δυναμεων και ο εξευτελιστικος τρόπος να κυκλοφορεις με ενα χαφιεδοχαρτο περιγραφοντας στον καθε γελοιο μπατσο τον ακριβη προσπορισμό σου και αυτος θα κρινει την ειλικρινειά σου, η απαγόρευση της απεργιας, η βιαιη μειωση των μισθων ως εργοδοτικο δικαιωμα κατα το ημισυ κοκ) Ειναι η προωθηση γενικου κλιματος καχυποψίας χαφιεδισμου, και ανθωποφαγιας με προσχημα την προστασια της δημόσιας υγειας όταν ειναι προφανες οτι το να κανω μπανιο στη θαλασσα δεν διασπειρω κανενα ιο.
    3. Την ιδια στιγμη δεν προκειται για καμια γενικη απαγορευση γιατι ο κοσμος συνεχιζει να στοιβαζεται στο μετρο και τα λεωφορεια πηγαινοντας στη δουλεια του ή στα σουπερ μαρκετ ή οπουδηποτε. Το να εχεις το χαφιεδοχαρτο στα χερια σου δεν σε προστατευει απο το να κολλήσεις ή να διασπειρεις τον ιό. Αλλα αυτο οι οπαδοι της απαγορευσης δεν το λαμβανουν υποψη. Εχει σημασια μαλλον αν μεταδιδεις με τη αδεια της αστυνομιας ή αν μεταδιδεις χωρις.
    4. Πουθενα δεν εχει αποδειχτει οτι ετσι θα περιοριστει ο ιος, ουτε οτι προστατευεται η δημοσια υγεια. Θα δεχομουν την ύστατη λυση της καθολοικης απαγορευσης (ΑΛΛΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΌΧΙ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΥΝ ΜΕ ΜΠΑΤΣΟΧΑΡΤΑ) αν το κρατος ειχε ήδη προσλαβει τους 2000 που μας λεει εδω και 10 μερες αλλα δεν εχει προσλαβει κανεναν. Θα το δεχομουν αν το τεστ που κανει 20 ευρω το διεθετει το δημοσιο συστημα υγειας και οχι οι πλιατσικολογοι του ιδιωτικου τομεα με 300 ευρω. Θα το δεχομουν αν το κρατος ειχε επιταξει τις κλινες απο τα ιδιωτικα αντι να τις αγοραζει με 1800 ευρω την κλινη αντι για 800 που ηταν μεχρι πρότινος διπλασιαζοντας την αποζημειωση προς τους ιδιωτες, θα το δεχομουν αν αγοραζαν 10000 αναπνευστηρες ποου κοστιζουν 2000-3000 ο ενας αντι να μας κοροϊδευουν οτι οι γιατροι στην Ισπανια και την Ιταλια διαλεγουν ποιος θα ζησει και ποιος θα πεθανει γιατι δεν υπάρχουν αναπνευστηρες. Και αντι να αναρωτιομαστε γιατι δεν υπαρχουν αναπνευστηρες, γιατι δεν φτιαχνουν αναπνευστηρες, αναπαραγουμε το παραμύθι του αορατου εχθρου που αντιμετωπιζεται μονο με καθολικη απαγορευση. Για ολα αυτά δεν λες τιποτα γιατι σε εχει πεισει ο τρομοπροπαγανδα οτι ο βασικος στοχος ειναι οι ασυμπτωματικοι φορεις. Αντι να εξεγείρεσαι και να καταγγελεις την εμετικη υποκρισια του κρατους και των συμμοριτων που το διαχειριζονται (και θυμισου ποιοι ακριβως ειναι) ασχολεισαι με το αν η κριτικη που τους ασκει το Avantgarde ειναι συνωμοσιολογια και Σώρας. Ετσι νομιζεις οτι συνεισφέρεις στο να σωθουν περισσοτεροι ανθρωποι ενω στην πραγματικοτητα κανεις πλατη στους εγκληματιες που ευθύνονται για την ελεεινη τριτοκοσμική διαχειριση μιας επιδημίας, που ονμομαζοντας την αορατο εχθρο δεν κανει τιποτα συγκεκριμενο για να την αντιμετωπισει παρα μονο διασπειρωντας το τρομο για σκοπημοτητες που δεν εχουν καμια σχεση με τον κορωνοιό και θα οδηγησει σε περισσοτερα θυματα και γενικως και ειδικως απο την επιδημια.
    5. Δεν ειμαι κατα των μετρων προστασιας. Βεβαιως έπρεπε να κλεισουν τα σχολεια, τα γηπεδα, τα εργοστασια, τα call centers, τα κλαμπ οι παιδικες χαρες θεατρα, σινεμα και οποιοσδηποτε χώρος που συνοστιζονται ανθρωποι. Αλλα ακομα και τωρα πολλοι χωροι μαζικης συναρθοισης συνεχιζουν να λειτουργουν, όπως τα ΜΜΜ, πολλοι εργασιακοι χωροι, τα νοσοκομεια, τα σουπερ μαρκετ κλπ. Και λογικο ειναι θα πει κανεις. Αρα το βασικο δεν ειναι να κκλεισουν τα παντα αλλα να παρθουν εξειδικευμενα μετρα προστασιας αφενος που να περιοριζουν τη διασπορα και κυριως εξειδεικευμενα μετρα για τη γρηγορη διαγνωση των συγκεκρτιμενων περιστατικών που δεν αντιμετωπίζονται με τη γενικη γραμμη «αν εχετε συμπτωματα μεινετε στο σπιτι» γιατι ετσι εχουν πεθανει ανθρωποι απο μια ξαφνικη επιδείνωση….

    Σταματω εδω γιατι μολις με πηραν τηλεφωνο οτι συγγενικο προσωπο χρειαζεται αιμα και θα πρεπει να φρονισω για αυτο

    Μου αρέσει!

  7. 1ον Η περιγραφή σου για το τι σημαίνει καθεστώς εξαίρεσης περισσότερο επιβεβαιώνει παρά αναιρεί το δικό μου ορισμό.
    2ον Άλλο πράγμα είναι η απαγόρευση (πρακτικά περιορισμός) της κυκλοφορίας και άλλο τα «συνημμένα» (απαγόρευση συναθροίσεων, απεργιών, ποινικοποίηση της αντίθετης άποψης, μείωση μισθών κλπ), ειδικότερα στο βαθμό που τα «συνημμένα» επιχειρηθεί να επιβιώσουν της υγειονομικής κρίσης. Μπορεί κάποιος κάλλιστα να υποστηρίζει την απαγόρευση κυκλοφορίας προς χάριν του περιορισμού της διασποράς και ταυτόχρονα να καταγγέλλει την προσπάθεια της ακροδεξιάς κυβέρνησης να αποκομίσει «υπεραξία» από την αναμπουμπούλα.
    3ον Η απαγόρευση (πρακτικά περιορισμός, το ξαναλέω) της κυκλοφορίας περιορίζει, εδώ που έχουμε φτάσει, δραστικά την ανεξέλεγκτη διασπορά του ιού. Άλλο ένα βαγόνι με 10 εργαζόμενους συν άλλα 30 άτομα κι άλλο με 10 συν 5. Και πως αλλιώς θα μπορούσε να ελεγχθεί η κυκλοφορία παρά με τη συμμετοχή κάποιας δημόσιας δύναμης; Μήπως θα έπρεπε να έχουμε πρόβλημα και όταν ένας τροχαίος κόβει κλήση σε κάποιον που τρέχει με 200. Γιατί όχι; Μπάτσος δεν είναι κι αυτός;(έστω τροχόμπατσος).
    4ον Λες ότι θα δεχόσουν την ύστατη λύση της απαγόρευσης αν το κράτος είχε προσλάβει τους 2000, αν εξόπλιζε τα νοσοκομεία με αναπνευστήρες και τεστ, αν προχωρούσε σε επίταξη των ιδιωτικών κλινικών αν… αν… Σωστά όλα τα «αν». Τα προσυπογράφω με χέρια και με πόδια. Άλλωστε κατιτίς είπα κι εγώ για όλ’ αυτά στο προηγούμενο μου σχόλιο. Αλλά για μια στιγμή. ‘Οταν ο ασυνείδητος εργολάβος που έχτισε το σπίτι με εύφλεκτα υλικά πάει να βγάλει τη γιαγιά έξω, τι πρέπει να πούμε; Να μη τη βγάλει επειδή αυτός φταίει για τη φωτιά;
    5ον Φυσικά και καταγγέλω την εμετική υποκρισία της ακροδεξιάς συμμορίας που κυβερνά. Πώς είναι δυνατόν, σύντροφε Μαραγκέ, να σου πέρασε απ’ το μυαλό ότι θα μπορούσα να μην το κάνω. Χρειάζεται να το κάνω σε κάθε παράγραφο όταν γράφω ένα σχόλιο; Βοηθάει αυτό σε κάτι τη μεταξύ μας συνεννόηση;
    6ον Η κυβερνώσα ακροδεξιά κλίκα, έχοντας το παράδειγμα της Ιταλίας και από τον πανικό της για το πολιτικό κόστος μιας παρόμοιας εξέλιξης στην Ελλάδα, προχώρησε σε ένα έκτακτο μέτρο στοιχειώδους αυτοπροστασίας. Ειδωμένο ανεξάρτητα το μέτρο είναι αναγκαίο την παρούσα στιγμή. Για κανένα λόγο αυτό δεν την αθωώνει, ούτε εξανεμίζει τις χτεσινές και σημερινές της ευθύνες.Να τις επαναλάβω τώρα ή είναι ΟΚ;; Πόσο μάλλον όταν πακέτο με την απαγόρευση κυκλοφορίας επιβάλλει και τη «συνημμένη» άρση μιας σειράς δικαιωμάτων. Μόνιμη ή προσωρινή; Αυτό θα είναι αποτέλεσμα του συσχετισμού δυνάμεων που θα συνδιαμορφώσει με τη στάση της και η αριστερά.
    ΥΓ. Θα περίμενα, σφε Μαραγκέ, να μπορούσες να ερμηνεύσεις το «δασκαλίστικο» ύφος μου…Όλα καλά με το συγγενικό σου πρόσωπο;;

    Μου αρέσει!

  8. Επειδη πολυ κουβεντα γινεται περι συνωμοσιολογια θα ηθελα να θυμησω αυτο:1 Η μπλόφα είναι το κέντρο του παιχνιδιού. Κυριαρχεί σ΄αυτό, για τον μόνο λόγο ότι επιτρέπεται. Αλλά, αν κυριαρχεί, είναι μονάχα εξαιτίας της ιδιότητας της να λειτουργεί σαν σκιά απόντων ανθρώπων. Η πραγματική της παρέμβαση πρέπει να θεωρείται αμελητέα. 2 Το μυστικό της δεξιοτεχνίας στο πόκερ είναι να βασίζεσαι καταρχάς, και όσο το δυνατόν περισσότερο, στις πραγματικές σου δυνάμεις. Με μέτριες δυνάμεις σίγουρα δεν πρέπει να το παρατραβάς. Πρέπει να γνωρίζεις πώς να χρησιμοποιείς τέλεια τον καιρό της δύναμής σου, την κατάλληλη στιγμή. Είναι εύκολο να χάνεις λίγα, αν έχεις πάντοτε στο νου, ότι το σημαντικό δεν είναι ποτέ ένα καλό χτύπημα, αλλά η παρτίδα. Είναι πιο δύσκολο να κερδίσει κανείς πολλά τη σωστή στιγμή και αυτό είναι το μυστικό των ˑ καλών παικτών. Αυτό είναι που θεμελιώνει τη μόνιμη διαφορά τους. 3 Ο Κακός παίκτης βλέπει παντού την μπλόφα και την έχει στο νου του. Ο καλός παίχτης τη θεωρεί αμελητέα και κινείται, ανα πάσα στιγμή, με γνώμονα μόνο τα δικά του μέσα. 4 Εκείνος που έχει καταλάβει αυτή την, καθαρά θεωρητική στην πραγματικότητα, ύπαρξη της μπλόφας, θα νικήσει κατευθυνόμενος από τα χαρτιά του και τις αναμενόμενες αντιδράσεις των αντιπάλων του. Δεν με αφορά, αν ο άλλος θέλει να μπλοφάρειˑ αντιθέτως, εκείνος θα σκέφτεται συχνά ότι μπλοφάρω, πράγμα που θα ήθελε να συμβαίνει, όπως ακριβώς συμβαίνει στη φαντασία του. 5 Ο ρόλος της απάτης μεταξύ αυτών που παίζουν πόκερ είναι πρακτικά μηδαμινός. Ένας καλός παίκτης θα τη διαισθανθεί μουσικά, την πρώτη παραφωνία και θα είναι σίγουρος στη δεύτερη. ˑ Παραδείγματος χάριν, για εμένα ήταν ήδη μια παραφωνία το να μην κερδίζω γρήγορα. Παρομοίως και αντιστρόφως στη ζωή, οπότε «νικούσα γρήγορα» σε οτιδήποτε, μόνο και μόνο γι αυτό τον λόγο, καταλάβαινα αμέσως ότι επρόκειτο για ένα επικίνδυνο προειδοποιητικό σήμα, και κρατούσα πάντα με ευκολία τις αποστάσεις μου. Η απάτη δεν μπορεί να αποδειχτεί. Επομένως, Δεν χρειάζεται να γίνεται λόγος γι αυτήν. Αρκεί να απομακρύνεσαι συστηματικάˑ θέλω να πω από αυτό το προκαθορισμένο περιβάλλον, αντίστοιχο εκείνου που ο SunTzu ονόμαζε στο πόλεμο κ α τ α σ τ ρ α μ μ ε ν ε ς ή δ ι α λ υ μ ε ν έ ς θέσεις. («Αν βρίσκεσαι σε κατεστραμμένες ή διαλυμένες θέσεις, βάλ’ το στα πόδια όσο το δυνατόν γρηγορότερα.» 6Η «μεγαλύτερη» αλήθεια για το πόκερ είναι, ότι μερικοί παίκτες είναι ουσιαστικά πάντοτε καλύτεροι από άλλουςˑ κι αυτή η αλήθεια είναι η λιγότερο αναγνωρισμένη. 7 Αυτές οι σημειώσεις σίγουρα δεν θα επιτρέψουν σε οποιονδήποτε να κερδίσει στο πόκερ, γιατί δεν μπορεί να τις καταλάβει ο καθένας (και, γι αυτόν τον λόγο κυρίως, οι μαθητές του Clausewitzκέρδισαν πολύ λίγες μάχες). Τέλος , και το πόκερ σχετίζεται, αν και πολύ μερικώς, με την τύχη. Guy Debord, Notes on poker

    Μου αρέσει!

  9. «Στα Ηοtspot ο έλεγχος κυκλοφορίας γινεται ασφυκτικος. Πάει στην κατεύθυνση του κλειστού τύπου κέντρου κράτησης. Τα νέα μεταναστευτικά ρεύματα μπαίνουν σε ειδικό καθεστώς καραντίνας. Στην Κορινθο οι μεταναστες ξεκινησαν απεργια πεινας….» Αυτα αντιγραφω απο καποια συνελευση αλληλεγγυης στους μεταναστες που σχεδιαζει παρεμβασεις για ολα αυτά. Παρεμβασεις σε δρομους πλατειες και εξω απο τα Ηοtsrot. Αληθεια συντροφε Graccus μπορει να γινει ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ μενωντας σπιτι;; ΟΧΙ βεβαια. Το σπασιμο της καραντινας ειναι μονοδρομος για οσους -οσες αγωνιζονται. Ισως φανε καποια προστιμα. Αλλα τιποτα δεν μπορει να γινει ΜΟΝΟ πληκτρολογωντας… Λυπαμαι ειλικρινά όταν διαβαζω ότι υποστηριζεις το «μενουμε σπιτι»…. Και λυπαμαι περισσοτερο όταν διαβαζω καποιους συντροφους να γραφουν οτι κακως οργανωθηκαν αντιρατσιστικα συλλαλητηρια ενω ειχαν κλεισει τα σχολεια (Διαδηλωση της ανταρσυα στην Αλεξανδρουπολη)… Και τελος μπραβο στην ΚΕΕΡΦΑ και στην ΟΡΜΑ που ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ το προηγουμενο Σαββατο 21/3/2020….

    Μου αρέσει!

  10. Φαντασου σ.Ναβη οι παλαιοι κομμουνιστες που παρα πολλοι ηταν φυματικοι να εφαρμοζαν καραντινα. μηπως ηταν ανευθυνη η σταση τους που το εσκασαν απο την Σωτηρια; Οσο για τον Γκεβαρα, αλλος ανευθυνος φυματικος κι’αυτος… ποσους θα κολλησε…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s