Μετανοημένοι, πρόθυμοι, απολογητές και καταγέλαστοι. Με αφορμή τα γεγονότα στο Ιράν

Κ.Μαραγκός για το Avantgarde

Ένα από τα συνθήματα των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα εδώ και 5 μέρες στο Ιράν σύμφωνα με το international viewpoint είναι το εξής: «We regret the revolution and overthrow the monarchy». Για όσους δεν ομιλούν την αγγλική το μεταφράζουμε. «Μετανοούμε για την επανάσταση και την ανατροπή της μοναρχίας». Ναι καλά διαβάσατε! Οι διαδηλωτές που δήθεν κόπτονται για τα δημοκρατικά δικαιώματα στο Ιράν νοσταλγούν τον Σάχη και τη μοναρχία. Αν σε αυτά τα αισθήματα που προσδίδουν με αλάνθαστο τρόπο τον πολιτικό χαρακτήρα των διαδηλώσεων προσθέσει κανείς την αμέριστη συμπαράσταση του πλανητάρχη -γνωστό για την ευαισθησία του για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε συγκεκριμένες βεβαίως χώρες που δεν τις κάνει κέφι- το συμπέρασμα βγαίνει πέραν πάσης αμφιβολίας.
Ωστόσο υπάρχουν χαϊβάνια που όταν βλέπουν κόσμο «από τα κάτω» είναι έτοιμα να προσφέρουν κάθε υποστήριξη. Βεβαίως τίποτα από όλα αυτά δεν είναι «από τα κάτω». Οι γκεμπελίσκοι των «πορτοκαλί επαναστάσεων» έχουν υιοθετήσει σούμπιτο το λεξικό της ελευθεριακής φλυαρίας για να κάνουν ευκολότερη τη δουλειά τους. Τα αποτελέσματα τα είδαμε στη Λιβύη, την Ουκρανία, τη Συρία όταν ένα καθόλου ευκαταφρόνητο τμήμα της αριστεράς, της αναρχίας και των διαφόρων ελευθεριακών πανηγύριζαν για την πτώση των «δικτατόρων» και έχαναν από τα μάτια τους τους ισλαμιστές λακέδες του ιμπεριαλισμού, τους βομβαρδισμούς του Νατο, του Σαρκοζί και τους Μπερλουσκόνι, τους φασίστες στην Ουκρανία και την αμέριστη υποστήριξη στο πραξικόπημα τους από το σύνολο της αυτοκρατορίας (ΗΠΑ, ΕΕ, ΝΑΤΟ).
Αυτό όμως που κάνει -πλέον αλγεινή εντύπωση είναι ότι τα παπαγαλάκια αυτής της αριστεράς δεν βλέπουν πια όταν αναπαράγουν τις ειδήσεις του CNN ή από τα παρακλάδια του όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε τι κάνουν copy paste. Το international viewpoint είναι το περιοδικό της Ενιαίας Γραμματείας της 4ης Διεθνούς. Η 4η Διεθνής δεν είναι φυσικά ενιαία. Η ΕΓ ωστόσο είναι η πλέον αναγνωρίσιμη και κατά κάποιο τρόπο η μήτρα των υπολοίπων κέντρων που αναφέρονται στην τροτσκιστική παράδοση. Αναρωτιόμαστε όμως. Η αναδημοσίευση συνθημάτων, όχι μόνο χωρίς σχολιασμό, αλλά με εμφανή συμπάθεια, τι ακριβώς υποδηλώνει; Το international viewpoint «μετανοεί» κι αυτό μαζί με τους συγκεκριμένους διαδηλωτές για την πτώση της μοναρχίας και την επανάσταση του 1979; Καλά καταλάβαμε ή κάνουνε πουλάκια τα μάτια μας;

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι οι υποστηρικτές των «επαναστάσεων» την Ουκρανία, τη Συρία και τη Λιβύη με διάφορα νοητικά τεχνάσματα έδιναν το βάρος στον κοινωνικό χαρακτήρα των κινητοποιήσεων και τους αντικειμενικούς λόγους (καταπίεση, φτώχεια κλπ) που τις προκαλούσαν. Από αυτό βγάζανε αυτόματα το συμπέρασμα για τον προοδευτικό τους χαρακτήρα. Όταν τους δείχναμε τις ηγεσίες αυτών των κινητοποιήσεων και τις οργανώσεις που πρωταγωνιστούν (φασίστες Ουκρανία, τζιχαντιστές υπό τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία) μας έλεγαν ότι αυτοί απαγάγουν την επανάσταση όπως οι ρεφορμιστές γραφειοκράτες στη δύση απαγάγουν διαρκώς το εργατικό κίνημα. Τώρα όμως δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Υιοθετούν και το πολιτικό περιεχόμενο των «δικαίων και από τα κάτω» κινητοποιήσεων. Δεν αρκούνται στην αθωότητα των διαδηλωτών που έχουν αντικειμενικούς λόγους να εξεγερθούν, αλλά είναι πολιτικά μπερδεμένοι. Πλέον το να κλαίγεται κανείς για τη μοναρχία δεν προκαλεί κανένα αντανακλαστικό στους συντρόφους του international viewpoint. Το καταπίνουν αμάσητο.

Όπως και να χει μεθοδολογικά η θέση τους είναι σωστή. Οι κινητοποιήσεις γενικά δεν γίνονται σε κενό -πολιτικού- αέρος. Ανεξάρτητα από τους λόγους που βγαίνει -ή που επικαλείται για να βγει- κανείς στο δρόμο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι που βλέπει τη λύση. Ακόμα και ένας φασίστας μπορεί να επικαλεστεί τα απανταχού κοινωνικά προβλήματα, η στάση μας όμως απέναντί του δεν εξαρτάται από μια ατελείωτη προσπάθεια να ανακαλύψουμε τις κοινωνικές αιτίες που όπλισαν το χέρι στις φασιστικές συμμορίες, αλλά από το στόχο που σημαδεύουν. Εννοείται ότι ο στόχος αυτός δεν είναι άσχετος με την κοσμοθεωρία τους (άριες φυλές, ρατσισμός, αντικομμουνισμός κοκ). Μπορεί κανείς να φλυαρεί χωρίς τέλος για τους βαθύτερους κοινωνικούς λόγους που βγάζουν κάποιους Ιρανούς στο δρόμο, αλλά δεν μπορεί να κρύψει ότι πρόκειται για μια μοναρχική αντεπανάσταση με τις πλάτες της αυτοκρατορίας και των τοπικών της λακέδων (Σαουδική Αραβία, Ισραήλ). Και για να μην παραμυθιαζόμαστε όταν λέμε αντεπανάσταση το λέμε ως προς τον πολιτικό χαραχτήρα των κινητοποιήσεων Γιατί αν λάβουμε υπόψη τη μαζικότητα τους τότε μιλάμε για μια υπόθεση της πλάκας. Το ίδιο το CNN μίλαγε για «περίπου 50-70 φοιτητές διαδήλωσαν έξω από το πανεπιστήμιο της Τεχεράνης φωνάζοντας συνθήματα κατά της κυβέρνησης… Ο αριθμός των αντικυβερνητικών διαδηλωτών περιορίζεται σε μερικές εκατοντάδες». Παρεμπιπτόντως να πούμε ότι μαζί με τα φιλομοναρχικά αισθήματα των διαδηλωτών, το πιο σημαντικό αίτημα είναι «να σταματήσει η «ανάμιξη» της Τεχεράνης στη Συρία και τον Λίβανο. Μια από τις διεκδικήσεις που φτάνουν απ’ όλες τις πόλεις (σ.σ. του Ιράν) είναι ακριβώς αυτή: Εγκαταλείψτε τη Συρία, σταματήστε τις παρεμβάσεις στον Λίβανο ή τη Γάζα, πρέπει να ασχοληθούμε με εμάς» είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αφσίν Αλαβί, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Εθνικής Αντίστασης (CNRI) που εδρεύει στο Παρίσι» μαθαίνουμε επίσης από το cnn στο ίδιο ρεπορτάζ. Εδώ δένει και το γλυκό. Να ξεκουμπιστεί το Ιράν από τη Συρία και να κάνει κουμάντο η Αλ Νούσρα, η Σαουδική Αραβία, το Ισραήλ και οι αμερικάνοι. Και μοναρχικοί και πρακτοράκια της Αυτοκρατορίας. Ρε δεν πάτε να πουλησετε το κουτόχορτο πουθενά παρά πέρα. Βεβαίως οι βασιλικότεροι του βασιλέως αριστεροί παπαγάλοι της ιμπεριαλιστικής προπαγάνδας αναπαράγουν την ίδια ακριβώς είδηση φουσκώνοντας απλώς τους αριθμούς. Το να μιλήσουν για μερικούς εκατοντάδες μπορεί να βάλει σε σκέψεις το εθισμένο με τις «μάζες» ακροατήριό τους. Έτσι αυτοί μιλάνε πλέον για χιλιάδες για να γίνουν αρκούντως πιστευτοί. Ίσως νομίζουν ότι ο ιμπεριαλισμός δεν θέλει μια πραγματική επανάσταση στο Ιράν, ότι κατά βάθος υποστηρίζει το καθεστώς γιατί απλά θέλει να του επιβάλει την πολιτική του. Γι’ αυτό και αποκρύπτει το μέγεθος των διαδηλώσεων, και έτσι αναλαμβάνουν οι «ελευθεριακοί αριστεροί από τα κάτω» να αποκαταστήσουν την «μαζική» πραγματικότητα. Αναρωτιέται κανείς αν είναι μόνο βλάκες ή απλώς θύματα της ιδεοληψίας τους. Βεβαίως όσο περνάνε οι μέρες άπαντες επιβεβαιώνουν το «μαζικό» χαρακτήρα των διαδηλώσεων, κυρίως δε τον πολιτικό τους χαρακτήρα. «Οι τωρινές κινητοποιήσεις δείχνουν να είναι οι μαζικότερες από το 1979 και την ισλαμική επανάσταση που ανέτρεψε τον Σάχη, υπέρ του οποίου τώρα ακούγονται συνθήματα, όπως: «Σάχη Ρεζά αναπαύσου εν ειρήνη», σημειώνει η Μ.Καρχιλάκη από το CNN. Ιδού και τα σχετικά συνθ’ηματα υπέρ του Σάχη για τα οποία μας διαφώτισε αρχικά το international viewpoint μέσω ενός από τα Tweet της αντίδρασης. Ας το δούν όλοι οι «από τα κάτω» σύντροφοι και ας ξεσπάσουν όπως συνηθίζουν σε πανηγυρισμούς.

Εν πάση περιπτώσει. Περιμένοντας από τους υποστηρικτές των μοναρχικών στο Ιράν κάτι πιο σοβαρό να μας πούνε πέρα από το να αναπαράγουν τα βρωμερά μοναρχικά συνθήματα και τις ειδήσεις των δυτικών μίντια, εμείς αναδημοσιεύουμε το εξαιρετικό άρθρο του Κ. Ρουσίτη από το αρχείο της Εργατικής Εξουσίας γύρω από την Ιρανική επανάσταση του 1979 και για το οποίο δεν μετανοούμε σε καμία των περιπτώσεων. Εντάξει σύντροφοι της Ενιαίας Γραμματείας και των συναφή οργανώσεων; Το καταλάβατε;

Η ΙΡΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (1979)

iranian_revolution_in_shahyad_square

‘Αρθρο του Κ. Ρουσίτη, Εργατική Εξουσία Οκτώβρης 2006.

Το Ιράν, τοποθετημένο στον άξονα του κακού, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο της ιμπεριαλιστικής στόχευσης, αφού από το 1979 μέχρι σήμερα το καθεστώς της Τεχεράνης βρίσκεται σε ανοιχτή αντιπαλότητα με τον ιμπεριαλισμό.

Από την άλλη, η ιρανική επανάσταση το 1979 στάθηκε καθοριστική στη διαμόρφωση του ριζοσπαστικού ισλαμισμού, αφού μια σειρά οργανώσεις εμπνεύσθηκαν από αυτή. Όμως, ούτε η επανάσταση του ’79 ήταν μια ‘ισλαμική’ επανάσταση, ούτε ο Χομεϊνί ήταν ο ‘φυσικός’ της ηγέτης που βρέθηκε ‘δικαιωματικά’ στην εξουσία. Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να παρουσιάσει τα βασικά γεγονότα της ιρανικής επανάστασης και να υποστηρίξει ότι η άνοδος των αγιατολλάδων στην εξουσία δεν ήταν ούτε αναγκαία ούτε η μοναδική δυνατότητα μέσα στην επαναστατική κρίση που άνοιξε για το Ιράν το 1978….   Συνέχεια εδώ

Advertisements

25 responses to “Μετανοημένοι, πρόθυμοι, απολογητές και καταγέλαστοι. Με αφορμή τα γεγονότα στο Ιράν

  1. Για οποιον θέλει να μπει στα βαθιά της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής για το Ιραν. https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2016/06/06_iran_strategy.pdf
    Το ζουμί στο Μέρος ΙΙΙ περί Αλλαγής καθεστώτος, Κεφάλαιο 6: Η Καθαρή Επανάσταση: Υποστήριξη μιας Λαϊκής εξέγερσης,
    Κεφάλαιο 7: Έμπνευση μιας εξέγερσης: Υποστήριξη των ιρανικών μειονοτητων και ομάδων της αντιπολίτευσης, Κεφάλαιο 8: Το πραξικόπημα: Υποστήριξη μιας στρατιωτικής κίνησης κατά του καθεστώτος

    Μου αρέσει!

  2. το Brookings με αφορμή το Green Μovement κυκλοφόρησε μια παμφλέτα με πλήρες πρόγραμμα για την ανατροπή του καθεστώτος του Ιράν.
    Είναι ακριβώς όπως οι συνομιλίες των αμερικανών επισήμων που δημοσιοποίησαν τα wikileaks για την Συρία και οι διάφορες επίσημες αναφορές που αφορούσαν την αλλαγή καθεστώτος από τη δεκαετία του ’90. Πλέον το οποιοδήποτε σχέδιο περιλαμβάνει την πορτοκαλί επανάσταση και αυτό γινεται προφανές σε αυτά που δημοσιεύονται από τα wikileaks για το ιράν.
    Tα επεισόδια ξεκίνησαν από μια περιοχή που συνορεύει με το Αφγανιστάν, με μια σύνθεση πληθυσμού που τους βολεύει. Θυμίζει το σκηνικό στη Daraa, με την tribal σύνθεση του πληθυσμού και με την περιοχή να συνορεύει με την Ιορδανία. Στην Ιορδανία βρισκόταν το στρατιωτικό επιχειρησιακό κέντρο ελέγχου της εξέγερσης από την CIA. Τα σύνορα πέρασαν γρήγορα στον έλεγχο των επαναστατών και αυτό εξασφάλισε ροή «εθελοντών» και πολεμοφοδίων.
    Το πολιτικό υποκείμενο είναι ένα εθνικό συμβούλιο που έχει έδρα τη Γαλλία και σε αυτό κυριαρχούν οι ΜΕΚ, ενώ συμμετέχουν και οι ιρανοί κουρδοτσολιάδες. Το τι σημαίνει ΜΕΚ (σήμερα και όχι πριν από 30 χρόνια) μπορεί να το πληροφορηθεί κάποιος από το internet χωρίς ιδαίτερη προσπάθεια. Να δώσετε βάση στην άποψη που έχουν για το Παλαιστινιακό.
    Πλέον έχουν περάσει 6 χρόνια από την αμερικανική επέμβαση στην Λιβύη και την Συρία και 3 από την Ουκρανία. Από την υπόθεση της Λιβύης (Ουκρανίας, Γεωργίας, κλπ) ξέρουμε πια σε τι είδους καθεστώτα οδηγούν αυτού του είδους τα regime changes. Μπορεί η ΝΑΤΟΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ να κάνει ότι διαδηλώσεις θέλει ενάντια στο δουλεμπόριο στη Λιβύη, ήταν όμως μια από τις πολιτικές δυνάμεις που «υπέγραψε» την μετάβαση στο καθεστώς των δουλεμπόρων. Μεχρι στιγμης δεν φαινεται η παραμικρή πρόθεση μεταμέλειας. Τα ίδια μπορούν να ειπωθούν και για την Συρία. Με τη βούλα της αμερικανικής κυβέρνησης είναι πια γνωστό ότι ο πόλεμος στη Συρία ήταν αμερικανική επέμβαση από το 2011. Πλέον η διεθνής βιβλιογραφία επικεντρώνεται σε αυτό, την tribal σύνθεση της πρωτοπορίας και το «έδαφος» που φύτρωσε η επανάσταση.
    Μπορεί κάποιος να πιαστεί μαλ..ς την πρώτη, δεύτερη και τρίτη φορά. Την 25η δεν είναι απλά μαλ..ας.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Τα πληκτρολόγια των παπαγάλουν πήραν φωτιά: Για τις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στο Ιράν
    Δύσκολα όμως κρυβεται η πραγματικότητα: «Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει ισχυρός εθνικιστικός τόνος σε μερικά από τα συνθήματα όπως «Ούτε Γάζα, ούτε Λίβανος, θυσιάζω τη ζωή μου για το Ιράν» ή μια μοναρχική επιρροή που εκφράζεται σε συνθήματα που υποστηρίζουν την κληρονομιά του Σάχη Ρεζά Παχλεβί… Εάν το μαζικό κίνημα περιοριστεί απλώς στην ανατροπή του καθεστώτος χωρίς ένα θετικό και προοδευτικό όραμα, αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να κυριαρχηθεί από δεξιούς λαϊκιστές ή μοναρχικούς και να γίνει ένα πιόνι στις ιμπεριαλιστικές αντιπαλότητες.» Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου. Η θεωρία της απαγωγής της επανάστασης που στις περιπτώσεις της Ουκρανίας και της Συρίας ανακαλύφθηκε στην πορεία των γεγονότων για να δικαιολογηθεί η αθλια στάση των υποστηρικτών της φασιστικης εξέγερσης (Ουκρανία) και της ισλαμοιμπεριλιαστικής επέμβασης (Συρία, Λιβύη), τώρα πέφτει στη συζήτηυση από την πρωτη μέρα. Πρόκειται για ηληθιότητες. Κανένα προοδευτικό κίνημα δεν κινδυνεύει να απαχθεί από τον κάθε άσχετο. Μόνο κινήματα που εξαρχής έχουν την τάση να την «πατήσουν», ή κινήματα που αποτελούνται από ηλίθιους που «αυθόρμητα» ρέπουν στην αποπλάνηση διατρέχουν τέτοιους κινδύνους. Οι λάτρεις αυτών των κινημάτων ενώ κάνουν γενικώς τεμενάδες στα κινήματα, ταυτόχρονα θεωρούν τον κόσμο που τα απαρτίζει εντελώς κουφιοκέφαλους. Σαν να μην έχουν τίποτα στο μυαλό τους, σαν να βγαίνουν στο δρόμο κινούμενοι από τα ένστικτα τους και αν πάσα στιγμή μπορεί να τους παρασύρει ο οποιοσδήποτε πονηρός στο βάλτο και τις κακοτοπιές. Από τους τεμενάδες στην πλήρη υποτίμιση των νοητικών ικανοτήτων των κινηματιών. Από το να αραδιάζουν αυτές τις αρλούμπες στους κυκλους της αριστερης διανόησης της δύσης ας πάνε να τις πούνε σε αυτούς που διαδηλώνουν στο Ιραν, να δούμε πόσα φάσκελα θα εισπράξουν από τους «άμυαλους» ανεγκέφαλους οπαδούς του Σάχη. Το έκαναν αλλωστε και στο Μαιντάν όταν πήγαν να μοιράσουν προκηρυξούλες στους φασίστες και έφυγαν κλωτσηδον από την πλατεία της «επανάστασης». Έχουν σκεφτεί ποτέ ότι μπορεί να τους λείπει περισσότερο μυαλό απ’ αυτό που λείπει στους παραπλανημένους εξεγερμένους του Ιραν;

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Ξυπνάτε «σοσιαλιστές» όλου του κόσμου!
    Στο Ιράν έχει μαζικό κίνημα! Έντάξει είναι λίγο ανώριμο ακόμα, αλλά μπορεί να μας οδηγήσει στην σοσιαλιστική επανάσταση! Αρκεί να μην το προβοκάρει ο Τραμπ στηρίζοντας το!
    Αλήθεια σας λέω μπρε! Να! Δείτε και μόνοι σας:

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. για όσους δεν κατάλαβαν ιδου τα συνθηματα γραπτως:
    «Reza shah, we are sorry»,
    «Let go of Syria; help us instead»
    «No to Gaza, No to Lebanon, my life is only for Iran»
    «Crown prince we need you, you are missing among us
    Iran’s shah, come back to Iran
    Reza shah be blessed
    Enough is Enough; show your honour», «Reza shah be blessed
    «Iran’s Shah come back to Iran
    Crown prince we need you, you are missing

    Αν πάλι κανουν οι πανηγυρτζηδες ότι δεν καταλαβαινουν ας τους τα μεταφρασουμε και στα ελληνικα:
    «Reza shah, λυπούμαστε»,
    «Αφήστε τη Συρία να μας βοηθήσετε»
    «Όχι στη Γάζα, Όχι στον Λίβανο, η ζωή μου είναι μόνο για το Ιράν»
    «Κύριε πρίγκιπα σας χρειαζόμαστε, μας λείπετε»
    Ο Σάχης του Ιράν, να επιστρέφει στο Ιράν
    Reza Σάχη να είναι ευλογημένος
    Αρκετά είναι Αρκετά! δείξτε την τιμή σας»,»Ο Σάχης είναι ευλογημένος»
    «Ο Σάχης του Ιράν να επιστρέψει στο Ιράν»
    «Κύριε πρίγκιπα σε χρειαζόμαστε, μας λείπεις».

    Αντε τραβατε φαντασιόπληκτοι τωρα να τους κανετε και σοσιαλιστικη προπαγανδα. Και μην ξεχασετε να τους δωσετε και καρτες μελους.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  6. Τα άρθρα από τους υποστηρικτές των διαδηλώσεων πέφτουν βροχή. Σε ένα από αυτά δημοσιευμένο στο ιστολόγιο της Διεθνους Μαρξιστικής Τάσης (εδώ εκπροσωπέιται από την Κομμ. Τάση) γραμμένο από τον ιρανό Hamid Alizadeh [ο οποίος ζει σύμφωνα με τα λεγόμενά του στο FB στο Λονδίνο] διαβάζουμε τα εξής μεταξύ άλλων:
    «Οι πρώτες διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν στο Mashad και ενάντια αρχικά στον πρόεδρο Hassan Rouhani. Στην πραγματικότητα, αρχικά είχε την υποστήριξη του σκληροπυρηνικού αντιδραστικού, της Παρασκευιάτικης Προσευχής του Ιμάμη του Μασάντ και θεματοφύλακα του Ιμάμ Ρεζά, [με περιουσια 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων], Αχμάντ Αλαμολόντα…» και αφού μας πει πως επεκτάθηκαν οι κινητοποιήσεις γεωγραφικά και ταξικά με πληρτοφορίες που είναι ήδη γνωστες από τα μιντια, καταλήγει στο εξής ουσιαστικό όσον αφορά το πολιτικό περιεχόμενο των κινητοποιήσεων: «Φυσικά, σε αυτό το στάδιο, τα συνθήματα είναι πολύ συγκεχυμένα, καικυμαίνονται από οικονομικά αιτήματα ως το «θάνατος στον δικτάτορα» και σε επεφημίες για τον Reza Khan». Ο Reza Khan της οικογένειας Pahlavi ήταν ο Σάχης της Περσίας από το 1925 ως το 1941.
    Και συνεχιζει ο αξιότιμος σύντροφος εξ Λονδίνου (εξ αποστασεως δηλαδη): «Εν τω μεταξύ, τα Δυτικά καθεστώτα και οι Σαουδάραβες, όπως και το Ισραήλ, έχουν ευθυγραμμιστεί προσπαθώντας να κερδίσουν από αυτό το κίνημα. Ο Ντόναλντ Τραμπμ έχει δώσει την υποστήριξή του προς το ιρανικό λαό. Σαφώς το Τράμπ, η Σαουδική Αραβία και το Ισραήλ ακολουθούν μια τακτική αλλαγής του καθεστώτος όσον αφορά το Ιράν».
    Ο ιρανος σύντροφος εδώ τα λεει μια χαρά. Όμως η αισιοδοξία του για το μέλλον δεν αποτελεί κάποια αντικειμενική παρατήρηση παρα μόνο ευσεβή πόθο: «Αλλά ο ιρανικός λαός δεν έχει ξεχάσει τα εγκλήματα του δυτικού ιμπεριαλισμού εναντίον τους, ο τελευταίος είναι ο βίαιος οικονομικός πόλεμος που διεξάγουν οι ΗΠΑ στις ιρανικές μάζες». Το μόνο σίγουρο από την προηγούμενη πρόταση ειναι ότι για τα οικονομικά προβλήματα που επικαλούνται ορισμένοι για τις διαδηλώσεις υπεύθυνος είναι ο ιμπεριαλισμός με τον μόνιμο αποκλεισμό και τις κυρώσεις που έχει επιβάλει στο Ιραν.
    Παρακάτω ο ιρανός σύντροφος εκ Λονδίνου ορμώμενος αποκαλύπτει την αμηχανία του για τις εξελίξεις: «Δεν είναι σαφές τι θα συμβεί από δω και στο εξής. Είναι πιθανόν το κίνημα να υποχωρήσει προσωρινά. Αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: αυτή είναι η αρχή μιας διαδικασίας αναζωογόνησης των ιρανικών επαναστατικών μαζών». Μάλιστα. Ελλείψει κατι άλλου το ρίχνουμε στα ευχολόγια. Κατα τα άλλα τίποτα συγκεκριμένο για τις οργανώσεις στις οποίες θα μπορούσαμε να ελπίζουμε: Για τα όργανα δυαδικής εξουσίας ή έστω κάτι για τις οργανώσεις του κινήματος, καποια ντοκουμεντα, προκηρύξεις που να μας δώσουν μια πιο σαφή ένδειξη του πολιτικού προσανατολισμού των κινητοποιήσεων. Ο συγγραφέας εξ Λονδίνου και πολύ φοβούμαι ο αναμεταδότης εξ Αθηνών μιλάνε για «επαναστατικές μάζες» χωρίς κανενα στοιχείο, σαν να υπάρχουν αυτές οι μάζες καπου στην κατάψυξη (σαν τον Disney) και είναι έτοιμες να «αναζωογονηθούν» από το λύθαργό τους. Και αυτό παρουσιάζεται ως μαρξισμός και ως επιστημονική ανάλυση.
    ΥΣ. Το να ζει κανείς στο Λονδινο και να λεει τη γνώμη του για το τι συμβαίνει στο Ιραν δεν ειναι καθόλου μεμπτο. Το ίδιο ισχύει και για οσους ζουν στην Αθηνα. Αλλα δεν χρειάζεται να κρύβεται κανείς πίσω από την εθνική του ή την κοινωνική του ιδιότητα για να χαίρει καποιας πολιτικής ασυλίας. Ο Hamid Alizadeh [Χαμίντ Αλιζάντε] γράφει ενα πολιτικό άρθρο και ως τετοιο κρίνεται. Αν πέραν αυτου εχει κατι περισσότερο να μας πει περα από όσα μαθαίνουμε από το CNN αναμένουμε ευχαρίστως να μας ανοίξει τα μάτια.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  7. – Είναι αντιδραστική πολύχρωμη επανάσταση.
    Όχι, είναι γνήσιο προοδευτικό από τα κάτω και αριστερά κίνημα.
    – Είναι πολύχρωμη επανάσταση. Τη στηρίζει η διεθνής ιμπεριαλιστική αντίδραση και οι διαδηλωτές θέλουν κανιβαλισμό.
    Έχει λαό στο δρόμο, άρα είναι γνήσια εξέγερση. Είσαι συνωμοσιολόγος και ψεκασμένος. Την ταξική πάλη τη διεξάγουν οι εργάτες και όχι οι μυστικές υπηρεσίες.
    – Είναι πολύχρωμη επανάσ[τον τρώει ο κροκόδειλος]

    [και το άπειρο λουπ συνεχίζεται]

    Αρέσει σε 1 άτομο

  8. Ναι οκ, από τη μια υπάρχουν οι χαζοχαρούμενοι της δυτικής αριστεράς αλλά από την άλλη πόσο άραγε θέλει ένας στοιχειωδώς Ιρανός αριστερός ακόμα και αριστερός με εκατό εισαγωγικά ή απλώς άθρησκος ή ένας Ιρανός που δεν αντέχει ρε παιδί μου το βραχνά των τραγοΙμάμηδων όλη μέρα (καλα δεν συζητάω τι μπορεί να κουβαλάει σαν άχτι μια Ιρανή γυναίκα εκεί) να είναι ενάντια στο κωμικοτραγικό καθεστώς των Μουλάδων με τον αρχιμαλακα τραγόιμάμη Χομεινι που εδίνε συμβουλές πως να κατουρήσεις και να χέσεις και μέχρι ποιο σημείο η εισχώρηση του πέους στο ραμαζάνι είναι αμαρτία και ποιος δικαιούσαι να έχεις σοδομίσει (και αυτά πάντα από την ανδρική σκοπιά, οι γυναίκες είναι κάτι σαν έπιπλο)
    https://archive.org/details/TheLittleGreenBook–AyatollahKhomeini

    και να κατέβει σε διαδήλωση ;

    Οκ παλαιότερα στα 80ς οι αντιαμερικάνοι (φουλ όμως ! κάνανε πραγματικότητα το σύνθημα ‘Αμερικάνος δεν θα μείνει) του Ιράν σφάζανε και στήνανε δίκες τύπου Μόσχας με ότι θύμισε αριστερά (τα ίδια σκατά με το καθεστώς των Σαουδ). Πρώτα τους τσιμπάγανε και μετά από κάποιες μέρες και μήνες στη φυλάκη τα στέλεχη της αριστεράς ‘ανακαλύπταν’ πως είχαν λάθος και ποσο φοβερό έιναι το Ιράν και ο αρχιμαλάκας Χομεινι, ‘ωραία’ πράγματα :
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran#Suppression

    Σημασία πάντως εκτός από το να κριτικάρετε τους δικούς σας εχθρούς που σας κλέβουν ‘πελατεία’ και δυσφημούν τον τροτσκισμό είναι τι λέει ότι θυμίζει στοιχειωδώς και δεν το έχει καταστείλει και βουλώσει το αντιαμερικάνικο αλλά καταπιεστικοΤΑΤΟ καθεστώς των μουλάδων.
    Το κριτηρίο για κάποιους είναι πως θα ζήσει η εργατική τάξη στο Ιράν εκεί καλύτερα όχι πως θα βγάλουμε το άχτι μας για να εκτονωθούμε στο Ξεκίνημα και το ΣΕΚ και την ΟΑΚΚΕ στην Ελλάδα ή στην Αγγλία, λέμε τώρα…

    π.χ. Το Τουντεχ ή ό,τι έχει μείνει από αυτό (να’ναι καλά οι αντιαμερικάνοι Μουλάδες) μάλλον είναι υπέρ των διαδηλώσεων :
    http://www.tudehpartyiran.org/

    Μου αρέσει!

  9. Αυτοί που υποστηρίζουν αυτές τις εμπριμέ επαναστάσεις στο εξωτερικό, τι θα έκαναν σε μια αντίστοιχη κατάσταση στην Ελλάδα; Αν, ας πούμε, ένα κομμάτι της εργατικής τάξης, εξαιτίας της (δίκαιης) απέχθειας για την κυβέρνηση του Τσίπρα, άρχιζε να συμμετέχει σε κινήματα τύπου «παραιτηθείτε» και να κατεβαίνει στους δρόμους με συνθήματα την ανατροπή της κυβέρνησης, μεροκάματα μόνο για έλληνες, και που ‘σαι καημένε βασιλιά, Θα στήριζαν;

    Μου αρέσει!

  10. Βγήκε και το άλλο υποκείμενο, οι κομμουνάριοι της Ροτζάβα και πήρε θέση για τα τεκταινόμενα στο ιράν.
    Ο εκπρόσωπος του πολιτικού βραχίονα (Syrian Democratic Council) των Κούρδων αμερικανοτσολιάδων στην Συρία (Syrian Democratic Forces), Hilkmat Habeeb, ζήτησε, μαζί με ΗΠΑ και Ισραήλ, αλλαγή καθεστώτος στο Ιράν.
    Ζητά μάλιστα να παρέμβει η Διεθνής Κοινότητα για την επιβολή αυτής της απόφασης. Δηλαδή το ΝΑΤΟ.
    Χαρακτηρίζει το καθεστώς του Ιράν δεσποτικό και αυταρχικό, το οποίο στηρίζοντας με την σειρά του και στρατιωτικά τα υπόλοιπα δεσποτικά καθεστώτα της περιοχής, συγκροτεί το ντόμινο της καταπίεσης στην περιοχή.
    Είναι για να γελάει κανείς. Πότε να έγιναν άραγε δεσποτικά τα καθεστώτα του Ιράν και της Συρίας?
    Με τον Χομεινί και τον Χαβέζ-αλ-Άσαντ πρέπει να ήταν φιλελεύθερες δημοκρατίες δυτικού τύπου.
    Να θυμίσω ότι το PKK συγκροτήθηκε στρατιωτικά και εκπαιδεύτηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 σε στρατόπεδο του Συριακού στρατού, στην κοιλάδα Μπεκάα στον Λίβανο. Οι εκπαιδευτές του ήταν Σύριοι αλεξιπτωτιστές, Παλαιστίνιοι Φενταγίν, Ιρανοί Φρουροί της Επανάστασης και μέλη του πρώτου πυρήνα της Χεζμπολάχ.
    Τα υπόλοιπα χρόνια, τα δεσποτικά και αυταρχικά καθεστώτα ανέλαβαν εξολοκλήρου τον εξοπλισμό του και την επιμελητεία του (πχ την μισθοδοσία των εθελοντών). Ανέλαβαν επίσης τον σχεδιασμό των στρατιωτικών επιχειρήσεων στο εσωτερικό της Τουρκίας. Το PKK έδρασε όλα αυτά τα χρόνια ως proxy army του Ιράν και της Συρίας, εκτελώντας αντιπερισμούς, ελέγχοντας με την στρατιωτική του δράση την ροή των νερών του Ευφράτη.
    Το 15% των απωλειών του PKK ήταν συριακής εθνικότητας και στην Συρία υπήρχε εντολή από το καθεστώς να απαλλάσονται της στρατιωτικής τους θητείας οι εθελοντές του PKK. Να θυμίσω ότι η στρατιωτική θητεία ήταν υποχρεωτική για όλους τους πολίτες της Συρίας. Στους Κούρδους «χωρίς χαρτιά» που πολεμούσαν με το PKK απονέμονταν πλήρη πολιτικά δικαιώματα. http://en.hawarnews.com/habeeb-protests-in-iran-a-natural-result-of-despotism/

    Μου αρέσει!

  11.  Εμένα το ερώτημα μου είναι τι λένε οι ίδιοι οι Ιρανοί της αριστεράς στην εξορία ή εντός του Ιράν. Εσείς ρε παιδιά μας είπατε τι λένε όλοι που σιχαίνεστε εκτός από τους ίδιος τους Ιρανούς.

    Εγώ ξέρω πως η συνηθισμένη ανάλυση είναι πως είσαι κατά των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων κλπ κλπ και στην τελική κλείνεις πως αυτό είναι υπόθεση του ίδιου του ιρακινού, συριακού, σερβικού και ιρανικού λαού να το λύσει.

    Εσείς αυτό που λέτε είναι πως ο ίδιος ο Ιρανικός λαός δεν μπορεί ούτε καν να το σκεφτεί γιατί θα πουν καλό λόγο οι τάδε της δύσης. Οπότε ζήτω που καήκαν οι δύσμοιροι που μένουν στο Ιράν δεν έχουν καμία ελπίδα. Σαν να μην σας ενδιάφερει τι θα γίνει με τους Ιρανούς αλλά πως θα κάνετε κριτική στους δυτικούς αριστερούς ή ψευτοαριστερούς..

    Μου αρέσει!

  12. 24 αμερικανικές βάσεις γύρω – γύρω και στη μέση ένα κενό. Δείτε και λίγο πιο αριστερά στο χάρτη. Κάτω απ’ την Τουρκία και δίπλα στο Ιράκ, έχει και κει ένα κενό.  Θάνατος στους δικτάτορες που στέκονται εμπόδιο στο να ολοκληρωθεί το κέντημα!  Τι; Όχι;
    Φωτογραφία του Theodore Cubanos.

    Μου αρέσει!

  13. Ε οκ και στην Κούβα έχει μια ωραία αμερικάνικη βάση αλλά αυτό σημαίνει, τι ακριβώς; Εκτός αν ξεχάσουμε τάξεις , ιστορία , αντιθέσεις και αρκεί κάποιος να πετάξει το χάρτη με τις βάσεις των ΗΠΑ για να δικαιολογήσει και να ερμηνεύσει τη συγκεκριμένη κατάσταση με το συγκεκριμένο συσχετισμό εντός του Ιράν αλλά και εκτός. Αλλά μόνο εκτός ;

    Κατά τα άλλα CRFI εδώ με Jorge Altamira σε πιο ψυχραιμο :
    http://www.po.org.ar/prensaObrera/1488/internacionales/la-rebelion-popular-en-iran
    με 1,3 εκατομμύρια ψήφους στην Αργεντινή.
    Σε αναμονή για άρθρο από τον γ.γ. CRFI Ελλάδας που είχε θαμπώσει τις μάζες με τις ομιλίες το 79 με τουρμπάνι στο κεφάλι και τον πήρε η τηλεόραση και είχε μπουκάρει και στην πρεσβεία.

    Μου αρέσει!

  14. http://www.icl-fi.org/
    Σπαρτακιστές δεν πήραν θέση ακόμα, περιμένουμε με αγωνία….

    Lutte Ouvriere
    https://journal.lutte-ouvriere.org/2018/01/03/iran-le-pouvoir-conteste_101575.html
    Ψύχραιμο εώς αδιάφορο

    ICFI αντι-Χηλικοι :
    https://www.wsws.org/en/articles/2018/01/04/pers-j04.html
    υπέρ

    Οι 5τοδιεθνιστές δεν έχουν απαντήσει ακόμα ; :
    http://www.fifthinternational.org/
    http://www.workerspower.co.uk/

    LIT CI Μορενικοι:
    https://litci.org/es/menu/mundo/medio-oriente/iran/manifestaciones-iran-cuestionan-regimen-los-ayatolas/
    υπέρ

    Trotskyist Fraction – Fourth International Μορενικοι/ PTS Αργεντινής
    http://www.revolutionpermanente.fr/Plusieurs-morts-des-dizaines-d-arrestations-mais-les-manifestations-se-poursuivent-en-Iran
    https://www.klassegegenklasse.org/proteste-im-iran-vier-unterschiede-zwischen-2009-und-heute/
    υπέρ

    Μου αρέσει!

  15. Διαδηλώνουν αυτοί που πιστεύουν ότι τους αφορά το πολιτικό γεγονός, με τα συνθήματα και τα σύμβολα που δίνουν την πολιτική προοπτική του αγώνα.
    Ελλάδα, Πρωτοχρονιά, έξω από την πρεσβεία του Ιράν.
    Οπαδοί του Σάχη με τους μοναρχικούς θυρεούς, FSAδες με την τριάστερη. Οι άνθρωποι παίρνουν θέση για τον πόλεμο στην Συρία.
    Ευτυχώς κραδαίνουν τον μοναρχικό θυρεό και όχι τίποτε πορτραίτα του Στάλιν.
    Η σιωπή της υπόλοιπης ιρανικής παροικίας στην Ελλάδα εκλαμβάνεται επίσης ως πολιτική θέση.
    Αυτά, γιατί πήξαμε στις μπούρδες. http://www.iapopsi.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81…/

    Φωτογραφία του Leon Kokotas.

    Μου αρέσει!

  16. http://www.workersliberty.org/story/2018-01-03/rebellion-iran-iranian-socialists-speak
    Αναμένουμε με αγωνία τους Ιρανους σοσιαλιστές, αφού χωνέψουν πρώτα την πίτσα στο μπαρ.

    Η αντιπολίτευση στο Ιράν που είναι εξόριστη είναι δύο στρατοπέων αριστερή και μοναρχική αλλά σε όποιο Περσικό σουβλατζίδικο να πας στο εξωτερικό εύκολα μπορείς να βρίσεις Σάχη και τον Αγιαοταλάχ. Πολιτικοί πρόσφυγες του αντιαμερικάνικου καθεστώτος είναι οι άνθρωποι κυρίως αριστερής προέλευσης στην πλειοψηφία τους.

    Πέρα από όλα αυτά μέχρι στιγμής την μοναδική πηγή που βρήκα να πλησιάζει περισσότερα με τη δική σας είναι από το αστικό DW στο in.gr όλες οι άλλες τροτσκιστικές γκρούπες ή κόμματα του 1,3 εκατομμυρίων όχι 1,3 ατόμων είναι είτε υπέρ των διαδηλώσεων είτε βλέποντας και κάνοντας.

    Μου αρέσει!

  17. Αγαπητε ‘φιλε’ είμαστε πληρως ενημερωμένοι για τις απόψεις των οργανώσεων για τις οποίες αναφέρεσαι, μερικες από τις οποίες μάλιστα έχουμε μεταφράσει και συζητησει, εστω κι αν τα ελληνικά τους παραρτήματα ενδεχομένως να μην έχουν κανει ακόμα. Οι περισσοτερες όπως θα διαπίστωσες είναι κοπι πειστ η μια της άλλης (ως συνήθως) αναπαράγωντας σκορπια στοιχεια του αστικου τύπου καθως και σχετικα βιντεακια κατα το δοκουν που δεν δειχνουν τιποτα καθαρα, ούτε μπορει να πιστοποιηθεί η προέλευσή τους.
    Τα κειμενα αυτά επίσης αναγνωρίζουν το αντιφατικό της κατάστασης κατα τα λεγόμενά τους και ότι στο «κινημα» πάιζουν μπάλα οι μοναρχικοί καθώς και φράξιες του καθεστώτος. Στο ουσιαστικό πάντως δεν εχουν να προσθέσουν τίποτα, δηλαδή για το ποιές είναι οι δικές μας πολιτικές δυνάμεις που έχουν παρουσία σε αυτό, ή έστω προς τιμήν του αυθόρμητου και τους αδιαμεσολάβητου από τα κάτω μαζικού κινήματος, να μας πουν τι ειδους όργανα έχει στη διάθεσή τουή έστω καποπια γραπτα ντοκουμέντα που να δείχνουν την εναλλακτική στο καθεστώς των μουλάδων. Ο Αλταμίρα του 1,3 εκ γράφει στο τέλος του άρθρου του: «Το ζήτημα της πολιτικής κατεύθυνσης αυτής της εξέγερσης θα διευθετηθεί με την εξέλιξη των γεγονότων. Η σχετική πρόβλεψη μπορεί να γίνει μόνο υπό όρους. Η άνευ όρων υποστήριξη των ενεργειών για τα λαϊκά αιτήματα και η απόρριψη της καταπίεσης δεν πρέπει να συγχέεται με την υποστήριξη μιας πολιτικής κατεύθυνσης που δεν γνωρίζουμε». Είναι προφανές ότι δεν έχει καμία ουσιαστική πληροφόρηση. Όλα είναι στον αέρα, οπότε και προτεινει να είμαστε γενικώς επιφυλακτικοί με όσους επιχειρουν να εκπροσωπήσουν το «κίνημα». Ακόμα μια προληπτική και εκ του ασφαλούς θέση για την επαπηλούμενη αρπαγή της επανάστασης από αλλότριες δυνάμεις. Η κλασική θεωρία ενός αξιού προς υποστήριξη μαζικού κινήματος αλλά κατά βάθος βλαμένου που ο καθε τυχάρπαστος εθνικιστης, ρεφορμιστής, ξαπουληματίας, λαοπλάνος, μοναρχικός κοκ το υφαρπάζει και το οδηγεί στο δρομό της διαφθοράς. Το κλασικό τροτσκιστικό -και όχι μονο- αφήγημα της κοκκινοσκουφίτσας που την τρωει ο κακός ο λύκος. Όπως θα ξέρεις το Avantgarde δεν δεσμευεται πλέον από αυτή την ανάλυση και γι’ αυτό δεν καιγόμαστε -ουτε πια εκπλησσόμαστε- για το τι λένε τα τριτοτέταρτα ξαδέλφια μας. Αλλωστε ξέρουμε ότι προκειται για πανηγυρτζήδες με μνημη στρουθοκάμηλου. Κοντος ψαλμός αλληλούια, αγαπητέ φίλε και σε ευχαριστούμε για τον κόπο να μας ενημερώσεις για το τι λένε οι του 1,3 εκ και όχι του 1,3 ατόμων, αλλα τα έχουμε ήδη υπόψην.

    Μου αρέσει!

  18. ok

    «Ακόμα μια προληπτική και εκ του ασφαλούς θέση για την επαπηλούμενη αρπαγή της επανάστασης από αλλότριες δυνάμεις.»

    Συμφωνώ πως αυτό έχει γίνει καραμέλα αλλά αυτό καθεαυτό ίσως μπορεί να πει κάτι για τη μήτρα της Ισλαμικής δημοκρατίας το 1979, την επανάσταση την ίδια τότε όχι τώρα !

    Ο φίλτατος γ.γ. της νυν CRFI Ελλάδας, μπορούσε ακόμα το 1979 να παριστάνει τον καμπόσο εκεί και να σουλατσάρει και να παίρνει κατά το μύθο φοβερά αρχεία για τους τροτσκιστές και τον Τρότσκι από τη πρεσβεία ΗΠΑ (το έχω ακούσει και αυτό) και να βγαίνει και στην εκεί τηλεόραση με τουρμπάνι ή χωρίς τουρμπάνι.

    Ε μετά από κάποια χρόνια αν έμενε εκεί και αν το παίρναν χαμπάρι πως είναι Εβραίος και Τροτσκιστής Κομμουνιστής το πιο πιθανό θα ήταν να «χανόταν» για κάποιο καιρό και μετά να έβγαινε σε τηλεοπτικό διάγγελμα για το πόσο λάθος είχε που ήταν με τον Τρότσκι και του άνοιξε το μυαλό το Κοράνι και ο Αγιοταλαχ αλά Δικές της Μόσχας το 36-38.

    Αυτό βέβαια δεν είναι αστείο καθώς η Ισλαμική ‘Δημοκρατία’ του Ιράν ευθύνεται για το χαμό 15.000 κομμουνιστών, σοσιαλιστών και αριστερών σε φυλακές πέρα από την απαγόρευση διώξη και εξορία πολλαπλών χιλιάδων που θα ζήλευε ο Παπαδόπουλος. Αυτά έγιναν σε αντιαμερικάνικο καθεστώς, η ευαίσθητη αντιαμέρικανικη ελληνική αριστερά που ως σήμερα συσπειρώνεται στην κλάψα και το φολκορ της διαχείρισης της ήττας της (όπως πάνω κάτω η Πορτογαλική) καθώς αν έπαιρνε την εξουσία το πιο πιθανό να ήταν στην υποδιαστολή ας δει και την πολιτική προσφυγιά του Ιράν ίσως δει και εκεί (λέμε τώρα) ίδιες χαροκαμμένες ιστορίες με τη διαφορά πως ο υπαίτιος ήταν και είναι αντιαμερικάνος.

    Επαναλαμβάνω λοιπόν πως εμένα με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι εκεί και τι λένε Πέρσες από την περιοχή ή εκτός με γνώση όμως της χώρας που δεν αντέχουν άλλο τη Θεοκρατία και το καθεστώς κάτι που μου φαίνεται ως κάτι υπερβολικά απλό και κοινότοπο αφού πρόκειται για καραμπινάτη περίπτωση.

    Υ.Γ.
    Tο CPGB UK  εχει τακιμιασει με 2 Ιρανούς που και καλά έχουν στήσει οργάνωση, δείτε εδώ :
    Yassamine Mather, Ιρανή πολιτικός πρόσφυγας (ω ναι έχουν και οι Ιρανοί τέτοιους, εντάξει δεν είναι σαν την ιδιοφυία του Ζαχαριάδη και των άλλων ωτοφάγων που μας δώσαν και το φως τους για την Ουγγαρία αλλά ας τους ακούσουμε/διάβασουμε πρώτα) και Torab Saleth
    https://rdln.wordpress.com/category/iran/
    Hands Off the People of Iran
    http://hopoi.org/
    Με κάποια άρθρα για το 1979 το 1988 που σφάξανε τους αριστερούς και διάφορα άλλα μερικά ενδιαφέροντα άλλα αμφιλεγόμενα.

    Μου αρέσει!

  19. Φίλε «φίλε»,

    Δεν μ΄ενδιαφέρει να συζητήσω πολιτικά γενικώς την κάθε άποψη του κάθε Ιράνου. Μ΄ενδιαφέρει να συζητήσω ωστόσο την άποψη του αριστερού Ιρανού. Ο οποίος δεν γουστάρει τους Ιμάμηδες και τις συμβουλές τους για το χέσιμο, και καλά κάνει. Και που θέλει να ζήσουν καλύτερα οι εργαζόμενοι στην χώρα του, και πάλι καλά κάνει.

    Η ερώτηση μου λοιπόν προς αυτόν τον Ιρανό θα είναι αν θεωρεί επίσης σημαντικό εκτός απ το χέσιμο και το αν η χώρα του γεμίσει με αμερικανικές βάσεις. Κι αν θεωρεί ότι οι εργαζομενοι στη χώρα του θα ζήσουν καλύτερα ή χειρότερα αν η χώρα του γεμίσει με αμερικανικές βάσεις.

    Αν κάποιον τον ενδιαφέρει το χέσιμο ή το μεροκάμματο, αλλά όχι οι βάσεις που τον περικυκλώνουν και ο πόλεμος που γίνεται λίγα χιλιόμετρα νοτιοδυτικότερα του ή αν θεωρεί ότι αυτά τα δύο δεν σχετίζονται, τότε αυτός ο άνθρωπος ακόμα κι αν δηλώνει αριστερός είναι παντελώς ηλίθιος και την άποψη του την έχω χεσμένη, δεν πα να ναι και παππου προς πάππου Ιρανός απ την εποχή του Μωάμεθ.

    Μ ενδιαφέρει πολύ ωστόσο η άποψη του Ιρανού που θεωρεί ότι τα δύο σχετίζονται. Μ αυτούς τους Ιράνους θα θέλαμε πολύ να συζήτησουμε.
    Και αυτοι οι Ιρανοι ξερουν πολυ καλα ότι αυτο που παιζεται αυτη τη στιγμη δεν ειναι η διαμαρτυρια για τα μεροκαματα και τον πληθωρισμο (που αλλωστε καλως να γινει, αλλωστε έχει ξαναγινει και θα ξαναγινει).
    Αυτο που προσπαθουν απεγνωσμενα οι ιμπεριαλιστες (και τους σιγονταρουν οι ξεφτιλισμενοι δυτικοι αριστεροι) ειναι πατωντας σε οποιαδηποτε αφορμη να στησουν σκηνικο «ανατροπης του καθεστωτος». Με τους αριστερους Ιρανους που έχουν αυτην την επιγνωση μπορουμε να συζητησουμε μια στρατηγικη που θα τοποθετειται στη σημερινη εποχη και δεν θα παριστανει οτι δηθεν αναβιωνει και λυνει στα 2018 τις εκκρεμοτητες του 79 ή του 88.
    Γιατί σε αντίθεση μ αυτο που γράφεις, μας ενδιαφέρει πολύ «τι θα γίνει με τους Ιρανους» και δεν τους θεωρουμε καθολου ανικανους να σκεφτουν και να δρασουν για «το καλο τους» (αλλωστε καναν και μια μεγαλη αντιμπεριαλιστικη επανασταση το 79).

    Τωρα βεβαια αν κάποιος πιστευει οτι το καλο τους είναι να γλυτώσουν απ την Θεοκρατία ακομα κι αν γεμισει η χωρα αμερικανικες βασεις, απ οτι φαίνεται η πλειοψηφια των Ιρανων φαίνεται να μην ασπαζεται αυτην την αποψη. Ετσι δειχνουν τα γεγονοτα ως τωρα. Οι διαδηλωσεις ηταν by far -που λενε και στο χωριο μου- μειοψηφικες, οι προβοκατσιες που στηθηκαν απο τα δικτυα των ιμπεριαλιστικων μυστικων υπηρεσιων κατασταλθηκαν, και οι αντιδιαδηλωσεις ηταν υπερπολλαπλασιες.

    Αλλα για το ποια ειναι τα γεγονοτα, γα το τι σημαινει «προοδευτικο» και τι «αντιδραστικο» σημερα, και απο ποιες αφετηριες πρεπει να εκκινα μια επαναστατικη πολιτικη και τι καθηκοντα θα πρεπει να έχει για τους κομμουνιστες στο Ιραν και πολυ περισσότερο στη Δύση, θα κάνεις λίγο υπομονή περιμένοντας το επόμενο άρθρο του avantgarde που θα ανεβεί λείαν συντόμως, με κάποιες σκέψεις επί του θέματος. Αν η Δυτικη Αριστερα ασχολιοταν λιγο παραπανω με τα πραγματικα επιδικα κι οχι με τις φαντασιωσεις και τους αυτισμους της, θα μπορουσαν ισως να παραχθουν περισσοτερα πραγματα απο τα ολιγα που μπορουν να σκεφτουν 1,3 άτομα.

    ΥΓ1: μην γράφεις μπούρδες όπως πχ «και στην Κούβα έχει βάση και τι να λέει». Είμαι 1000% σίγουρος ότι μπορείς καλύτερα.
    ΥΓ2: Καταπίεσε λίγο τα απωθημένα σου και μην γράφεις εξυπνάδες για τα «1,3 εκ και τα 1,3 άτομα». Γίνεται καλύτερη κουβέντα έτσι. Και μας αρέσει η κουβέντα ακόμα κι αν πρόκειται για 1,0 άτομο και «ένα κόμμα μόνος σου» όπως συμβαίνει με την περίπτωση σου.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  20. α) Δεν είναι μόνο για το χέσιμο το Πράσινο βιβλίο του Χομεινι είναι για την μουσική (του σατανά λέει ο μεγάλος και απαγορεύεται) για την οικογένεια , τα διαζύγια , ποιον και πως μπορείς να παντρευτείς, την περίοδο τι να κανεις και οχι , ποιον μπορείς να συνουσιάσεις και να σοδομίσεις (ακόμα για κτηνοβασία, αιμομειξίες γράφει.. προφανώς θα υπήρχε θέμα στην περιοχή και κάποιος έπρεπε να βάλει τάξη), πως να δουλεύεις ,πως να ντύνεσαι, τι να τρώς, τι να κανεις αν χρωστάς , να μην χέζεις και να κατουράς προς τη Μέκκα, πως και πότε να προσεύχεσαι με λίγα λόγια ο Πάνσοφος τα πάντα όλα… κάθε έκφανση της ανθρώπινης ατομικής και κοινωνικής δραστηριότητας ο Ιμάμης το έχει αναλύσει και έχει βγάλει τον φετφα του.

    Για λόγους ευθυμίας, αφού οι καιροί είναι δύσκολοι, θα μου επιτρέψετε μερικά γαργαλιστικά και απίστευτα παραθέματα από το Πράσινο Βιβλίο του Αγιατολαχ Χομεινι :

    ΜΟΥΣΙΚΗ :
    We affirm that music engenders immorality, lust, and licentiousness, and stifles courage, valor, and the chivalrous spirit; it is forbidden by Qur’anic law and must not be taught in the schools. Radio Tehran, by broadcasting Western, Oriental, and Iranian music, plays a nefarious role by introducing immorality and licentiousness into respectable families.
    σελ.5

    Why should the marriage of pubescent girls and boys forbidden because they are still minors, when they are allowed to listen to the radio and to sexually arousing music?
    σελ.18

    Radio and television are allowed if they are used for the broadcasting of news or sermons, for the spreading of good educational material for publicizing the products and curiosities of the planet; but they
    must prohibit singing, music, anti-Islamic laws, the lauding of tyrants, mendacious words, and broadcasts which spread doubt and undermine virtue.
    σελ.20

    Any trade in objects for enjoyment, such as musical instruments, however small they may be, is strictly illegal.
    σελ.66

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΤΑΝ ΧΕΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΟΥΡΑΜΕ :

    When defecating or urinating, one must squat in such a way as neither to face Mecca nor turn one’s back upon it.
    σελ.21

    It is not necessary to wipe one’s anus with three stones or with three pieces of fabric: a single stone or single piece of fabric is enough. But if one wipes with a bone, or any sacred object, such as, for example, a
    paper having the name of Allah on it, one may not say his prayers while in this state.
    σελ.22

    ΣΕΞ, Τι είναι σπάσιμο της νηστείας !!!
    Sexual intercourse is a breaking of the fast, even if the penis enters the vagina only as far as the circumcision ring, and even if no
    ejaculation results. If the penis enters less deeply into the vagina and there is no ejaculation, the fast has not been broken.
    σελ. 47

    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ :
    If a man sodomizes the son, brother, or father of his wife after their marriage, the marriage remains valid.
    σελ.56

    A woman who has contracted a continuing marriage does not have the right to go out of the house without her husband’s permission;
    σελ.56

    ΑΛΚΟΟΛ
    Drinking wine or alcoholic beverages is a mortal sin, and is strictly forbidden. Whoever consumes an alcoholic beverage retains only a part of his soul, that part of it which is deformed and nasty; he is damned by Allah, His archangels, His prophets, and His believers. Such a man’s daily prayers are rejected by Allah for forty days. On the day of the resurrection of the dead, his face will turn black, his tongue will hang out of his mouth, his saliva will run down his chest, and he will remain forever thirsty.
    σελ.25-26

    ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΑ :
    The meat of horses, mules, or donkeys is not recommended. It is strictly forbidden if the animal was sodomized while alive by a man. In that case, the animal must be taken outside the city and sold. If one commits an act of sodomy with a cow, a ewe, or a camel, their urine and their excrements become impure, and even their milk may
    no longer be consumed.
    σελ.25

    ΣΥΝΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΚΥΡΙΟΣ ΟΠΟΤΕ ΣΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ; ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ !!! ΤΟ ΤΖΑΜΠΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ….
    If the number of days of the woman’s menstrual period is divided by three, a husband who has intercourse with her during the first two days must pay the equivalent of 18 nokhods [about 3 grams or 0.1ounces] of gold to the poor; if he has it on the third or fourth days, the equivalent of 9 nokhods; and if he has it during the last two days, the equivalent of 4.5 nokhods.

    ΑΛΛΑ… ΑΣΤΕΡΙΣΚΟΣ :

    Sodomizing a menstruating woman does not require such payment.
    σελ.50-51

    ΜΙΑ ΦΟΡΑ; ΑΝΤΕ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ, ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙΣ, ΑΚΟΥΣ ;
    If a man who has married a girl who has not reached puberty possesses her sexually before her ninth birthday, inflicting traumatisms upon her, he has no right to repeat such an act with her.
    σελ.56

    Και άλλα πολλά, φυσικά δεν λείπουν και τα ‘αντιμπεριλιαστικά’ του… φυσικά όλα αυτά πίσω από το κωμικοτραγικό της υπόθεσης δείχνουν και σε τι καθυστέρηση ήταν η χώρα αφού αυτός ο άνθρωπος είχε εκατομμύρια οπαδούς και φανατικούς μάλιστα το 1970-80 μ.Χ.(όχι το 1500 μ.Χ. στην Ιερά Εξέταση της Ισπανίας) και έφερε το σύγχρονο καθεστώς της Ισλαμικής ‘Δημοκρατίας’ μαζί με τους προβατο-πιστούς του που αφήναναν κάτι Τροτσκιστές σαν αριστερός μαϊντανός για λίγα χρόνια μέχρι να τους μπουζουριάσουνε και αυτούς σαν άπιστους και ντροπή στο Ισλάμ κλπ κλπ.

    β)Ώραια όλα αυτά, εγώ 2 πράγματα για τα υστερόγραφα θέλω να πω :

    1) Το Γκουανταναμο ήταν έδαφος των ΗΠΑ από το 1903 αυτό δεν απέτρεψε να γίνει ό,τι έγινε στην Κούβα με τον Φιντέλ να λέει στην αρχή πως δεν είμαστε κομμουνιστές και μετά να παίρνει αυτήν την πορεία που πήρε η Κούβα.
    Για αυτό το ανέφερα πως δεν μπορεί το μοναδικό μας κριτήριο και το νο1 να είναι οι βάσεις των ΗΠΑ ή τι θα πουν οι ΗΠΑ για την τάδε κινητοποίηση ή την τάδε επανάσταση.

    Το 1776 η αμερικάνικη επανάσταση ήταν χαρμόσυνη είδηση για τον Louis XVI της Γαλλίας τον αντεπανάσταη και τελευταίο βασιλιά της μέχρι την επανάσταση. Έστειλα βοήθεια και την ευχή του.

    Το 1821 θα ήταν μάλλον απίθανο να καταλήξει σε κράτος και να καταστείλονταν αν δεν υπήρχε η επέμβαση των λεγόμενων μεγάλων δυνάμεων που μάλιστα λόγω των μεταξύ τους ανταγωνισμών τους επήλθε το κράτος.

    Τα ίδια με το 1917 που ήταν φυσικά χαρμόσυνο για τη Γερμανία που άφησε να περάσουν Λένιν και μπολσεβίκοι σε εμπόλεμη κατάσταση.

    Τα ίδια με την εξέγερση του 1916 εν μέσω Α’ΠΠ στην Ιρλανδία και τις προσπάθειες της Γερμανίας να στείλουν όπλα.

    Το υποκριτικό ενδιαφέρον μιας μεγάλης δύναμης για τις φασαρίες εντός αντίπαλης χώρας δεν μπορεί να είναι το πρώτο και τελευταίο κριτήριο γιατί αυτό πάντα θα υπάρχει.

    2) Άλλο το να είσαι φίλος τροτσκιστικών σχηματισμών ακόμα και διεθνών όπου σταθείς και βρεθείς στη ζωή σου (άρα δεν καμώνομαι ως 1.0. κόμμα) γιατί αυτές βρίσκονται εκεί που ζεις και άλλο να φτιάχνεις μια οργάνωση σφήνα στις 17 διεθνείς :
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Trotskyist_internationals
    Αυτός είναι κάτιτις μεγαλοιδεατισμός και έπαρση… τόσες έχουμε εκεί εξώ… Ε εντάξει μην περιμένει κανείς να συμφωνεί 100% με τα πάντα και τους πάντες.

    Μου αρέσει!

  21. [Μικρή αλλά σημαντική διόρθωση]. Στην αρχή του άρθρου το σλόγκαν (σε εισαγωγικά) ΔΕΝ μπορεί να ήταν «We regret the revolution and overthrow the monarchy» διότι αυτό σημαίνει «μετανιώνουμε για την επανάσταση και ανατρέπουμε την μοναρχία».
    Το πιο πιθανό είναι να παραλείφθηκε η λέξη «of», δηλαδή το σύνθημα να ήταν «We regret the revolution and overthrow of the monarchy».

    Βέβαια, το λάθος βρίσκεται στην πηγή, δεν είναι δικό σου σ. Μαραγκέ. DIRECT LINK στη φράση:
    https://archive.is/Cjr9f#selection-445.290-445.341

    Μου αρέσει!

  22. Φίλε,

    Ένα σχόλιο πάνω στα όσα γράφεις: μιας και είσαι αριστερός άνθρωπος, θα σου συνιστούσα ειλικρινά να προσέξεις αυτό το απίστευτα ρατσιστικό ύφος αποικιοκράτη όταν μιλάς για πρώην αποικιακούς λαούς που έχουν να επιδείξουν τόσα επιτεύγματα. Εικάζω πως μια ταινία τού Φαραντί μπορεί να σε βοηθήσει.

    Μου αρέσει!

  23. Ρατσισμός δεν είναι η αναγνώριση της πολιτιστικής καθυστέρησης ως τέτοιας ούτε πως λόγω της ανισόμετρης ανάπτυξης της παγκόσμιας ιστορίας κάποιοι λαοί περνάνε με καθυστέρηση (χρονική) και υστέρηση (διατήρηση υπολειμμάτων ή ακόμα και επαναφορά αντιδραστικών πτυχών παλαιότερων κοινωνικών σχηματισμών σε πιο δυναμική μορφή αλλά με βάση άλλο ταξικό περιεχόμενο) τρόπους παραγωγής και συνακόλουθα πολιτιστικά εποικοδομήματα.
    Αν ίσχυε αυτό οι Μαρξ και Ένγκελς και οι Μπολσεβίκοι (και το κόμμα και γραπτά των Λένιν και Τρότσκι) θα ήταν υπόλογοι για ρατσισμό. Οι τελευταίοι μάλιστα αναγνώριζαν την ύπαρξη του προβλήματος και το λέγανε ως τέτοιο και πως έπρεπε να γίνει εκστρατεία για να καταπολεμηθεί.

    Ρατσισμός είναι να θεωρείς πως αυτή η πολιτιστική καθυστέρηση ήταν, είναι και θα είναι κάτι εγγενές δεδομένο και αδύνατο να αρθεί καθώς ταυτίζεται με τη φύση αυτής της ράτσας/εθνικότητας ως κατώτερης. Το να βαπτίζεις την πολιτιστική καθυστέρηση ως ‘διαφορετικά’ ήθη και έθιμα που οι δυτικοί ‘αποικιοκράτες’ (τα εισαγωγικά καθώς όποιος το αναφέρει δεν σημαίνει πως είναι απολογητής της αποικιοκρατίας και από την άλλη πολλοί λαοί από αυτούς όπως ο αραβικός και ο περσικός και ο τουρκικός έχουν υπάρξει για αιώνες αποικιοκράτες οι ίδιοι υπό άλλο τρόπο παραγωγής όμως όχι τον καπιταλιστικό) δεν μπορούν και δεν πρέπει να ασκούν κριτική προσομοιάζει στην αφετηρία του κλασικού ρατσισμού απλώς δεν καταλήγει στην ίδια μεταχείριση τους. Επιπρόσθετα είναι ανιστόρητος ισχυρισμός. Απόψεις όπως οι Κορεάτες και εν γένει οι Ασιάτες είναι ευεπίφοροι στην προσωπολατρία και την πειθαρχία, ‘γιατί έτσι είναι’, οι Άραβες και οι Ιρανοί είναι θρησκόληπτοι και έχουν απλώς ‘διαφορετική’ σχέση με τη θρησκεία από ότι οι δυτικοί και το θέμα είναι η αναγνώριση αυτής της κατάστασης ως έχει είναι απολογητική και αντιδραστική ασχέτως την ΄ρομαντική’ της αντιιμπεριαλιστική χροιά που τίποτα το ρομαντικό και ωραίο δεν έχει στην ουσία. Αυτό καταλήγει πως από τα 7,6 δις των ανθρώπων σήμερα στις 5 ηπείρους θα έχουμε δύο μέτρα και σταθμά αν όχι πολλαπλά καθώς στην μια ήπειρο θα ισχύει ο ιστορικός υλισμός και η διαδοχή τρόπων παραγωγής και κοινωνικών σχηματισμών και παράγωγων εποικοδομημάτων και όλοι οι λαοί μπορούσαν να περάσουν από αυτά σε κάποια άλλη ήπειρο κάτι πάει ‘στραβά’ και έχει ΄πρόβλημα’ το παιδί και δεν πέρασε και δεν υπάρχει πρόβλημα απλώς είναι λίγο διαφορετικό… με ιδιοτροπίες. Και αυτό μάλιστα εξηγείται γιατί είχε κακά ‘παιδικά χρόνια’, λες και οι λατινοαμερικάνοι (και όχι μόνο) περάσαν λίγα αλλά βγάλανε τον Τσε και τον Μοράλες ενώ οι άλλοι βγάλανε τους Αγιοταλαχ και τους Χουτι ή άλλα αποτυχημένα αμαλγάματα ισλαμο-σοσιαλισμου και όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν μια σαλάτα στο όνομα των τοπικών ιδιαιτεροτήτων… Ε συγνώμη αλλά αυτό δεν είναι απλώς μόνο μια τοπική εθνική ιδιαιτερότητα (γραφική ή μη) αλλά η επιβίωση της πολιτιστικής καθυστέρησης που υπήρχε για αιώνες πολύ πριν εμφανιστούν οι Ισπανοί, Πορτογάλοι, Ολλανδοί Άγγλοι, Γάλλοι και Αμερικάνοι ιμπεριαλιστές στο έδαφος του ώριμου εμποροκρατικού καπιταλισμού, του νεογνού βιομηχανικού καπιταλισμού ή του γερασμένου χρηματοπιστωτικού.

    Υ.Γ.1 Ο Λένιν κατατάσσει την Περσία όπως και την Τουρκία και την Κίνα στη κατηγορία της ημι-αποικίας. Η πρώτη επειδή ήταν πάντοτε μια μεγάλη αυτοκρατορία με μακρά ιστορία επέκτασης και πολέμων που όμως βρέθηκε αναμεταξύ ανταγωνισμών και επεμβάσεων μεταξύ της Ρωσίας και της Αγγλίας μέχρι που έπαψε η ιστορία με τους Αγιατολάχ με ό,τι αυτό σήμανε για την αριστερά η δεύτερη τα ξέρουμε και από τη γειτονιά μας …δεν τους λες και απλή τυπική αποικία παρόλο που ήταν φυσικά ο Ασθενής της Ευρώπης και δέσμιος ανταγωνισμών των μεγάλων δυνάμεων έληξε με τον Κεμαλισμό με ό,τι αυτό σήμανε επίσης για λαούς και πολιτικά ρεύματα… Κίνα τα ίδια που πλέον κάθε άλλο παρά ημι-αποικία τους λες και αυτό έληξε με τον κινεζικο λαο να επιλέγει το ΚΚΚ και τον Μαο και αυτή είναι μια άλλη ιστορία.

    Υ.Γ.2 Τον σκηνοθέτη τον ξέρω όπως ο περισσότερος κόσμος αλλά το επιχείρημα είναι σαν να μου λες πως επειδή η Ρωσία επειδή είχε τον Τολστόι και τον Ντοστογιέφσκι δεν είχε θέμα πολιτιστικής καθυστέρησης. Εγώ δεν είπα πως η περσική/ιρανική ιστορία δεν έχει επιτεύγματα το θέμα είναι αυτά να τα θέσεις το πραγματικό τους πλαίσιο σε ένα συγκριτικό πλαίσιο εντός της παγκόσμιας ιστορίας( ο Έγελος είχε επιχειρήσει μια φιλοσοφία της Ιστορίας, της Αισθητικής και της Θρησκείας εξετάζοντας τι είχε δώσει το κάθε ρεύμα ο κάθε λαός, όχι όλα χύμα στο κύμα ίδια και όμοια ίδια συμβολή στην παγκόσμια ιστορία όπως θέλει ο μεταμοντερινσμός). Επίσης σε ένα διαλεκτικό πλαίσιο πως ό,τι έπαιξε και είχε ένα προοδευτικό ρόλο κάποτε και σε κάποια περιοχή (π.χ. Ισλάμ σε αγράμματους λαούς της Αφρικής τον 7-8ο αιώνα μ.χ.) δεν σημαίνει πως σε άλλη μετέπειτα φάση εξέλιξης δεν μπορεί να είναι ότι πιο αν

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s