Η άδεια του Κουφοντίνα, το τσούρμο της τρομοϋστερίας και οι προσανατολισμοί του ΚΚΕ

Κ.Μαραγκός για το Avantgarde

Η 48ωρη άδεια που δόθηκε στον Δημήτρη Κουφοντίνα έστω και με 8 χρόνια καθυστέρηση, ένα δικαίωμα που δικαιούνται όλοι οι κρατούμενοι ανεξάρτητα από το λόγο που έχουν καταδικαστεί, προκάλεσε την οργή σε άπαντες ανήκοντες στο αστικό σκυλολόι. Αντί να βγάλουν το σκασμό που αρνούνταν στον Δ. Κουφοντίνα αλλά και στον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο το δικαίωμα σε ολιγοήμερη έξοδο, έχουν και το θράσος να μιλάνε, σαν να είναι φυσιολογικό ορισμένοι κρατούμενοι να εξαιρούνται από νόμο του κράτους που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει. Ο νόμος όμως είναι ξεκάθαρος. Δεν κάνει καμία ειδική εξαίρεση με βάση τις ποινικές κατηγορίες με τις οποίες έχει κάποιος καταδικαστεί.

Το τι ξεστομίζουν οι αστέρες της αστικής αντίδρασης δεν έχει τελειωμό. Ο Μητσοτάκης δηλώνει ότι «οποιαδήποτε άδεια στον Κουφοντίνα είναι αδιανόητη» βάζοντας προαπαιτούμενο της εφαρμογής του νόμου την μεταμέλεια του Δ. Κουφοντίνα. Η Μπακογιάννη αναρωτιέται αν ο Κουφοντίνας θα τριγύριζει ελεύθερος στην Αθήνα (μάλλον κινδυνεύει το Κολωνάκι και η Εκάλη) και απαιτεί από την κυβέρνηση εξηγήσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα αποκαΐδια της κεντροαριστεράς με τον Θοδωράκη να απαιτεί τη μεταμέλεια του Κουφοντίνα για να μπορεί να κάνει χρήση των δικαιωμάτων του ως κρατούμενος, ενώ ο Καμίνης το πάει ακόμα παραπέρα: «άνθρωποι όπως ο Δημήτρης Κουφοντίνας δεν θα πρέπει να βγαίνουν από τη φυλακή» συλλήβδην. Ακόμα και το συνεταιράκι του Σύριζα στην κυβέρνηση απορεί που δεν συνεχίζεται το καθεστώς εξαίρεσης για ορισμένους πολιτικούς κρατούμενους που τους χαρακτηρίζει εχθρούς του κράτους και της δημοκρατίας. Το νορμάλ για τον Καμένο θα ήταν να μην δοθεί η άδεια όσο ο Κουφοντίνας δεν αποκηρύσσει τις ιδέες του. Στο σημείο αυτό ταυτίζεται πλήρως με το δεξιοποταμίσιο τσούρμο. Για να συμφωνήσει στο τέλος με τον Καμίνη. «Όταν λέμε ισόβια πρέπει να εννοούμε ισόβια» διαλαλεί ο Υπουργός Αμύνης.

Μάλιστα! Σύμφωνα όμως με το άρθρο 105 του ελληνικού Ποινικού Κώδικα οι καταδικασμένοι σε ισόβια κάθειρξη μπορούν να αποφυλακιστούν αν έχουν εκτίσει τουλάχιστον είκοσι (20) έτη της ποινής τους, ή δεκαέξι (16) έτη αν έχουν υπερβεί το 70ό έτος της ηλικίας τους. Να υπενθυμίσουμε λοιπόν στους πολιτικάντηδες ότι ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος που είναι ήδη 73 ετών έχει συμπληρώσει τον χρόνο για την αποφυλάκισή του, όμως το σχετικό αίτημα κατά παράβαση του αστικού νόμου δεν γίνεται δεκτό. Ο Καμίνης και ο Καμένος είναι σίγουρο ότι γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει ισόβια κάθειρξη. Παρ’ όλα αυτά νομολογούν αναλόγως επιβάλλοντας ένα ντε φάκτο καθεστώς εξαίρεσης. Άλλωστε για τους διαχειριστές του αστικού κράτους στην εποχή της τρομοϋστερίας και της κατεδάφισης των κοινωνικών κατακτήσεων και των δημοκρατικών ελευθεριών δεν είναι πρωτόγνωρη μια τέτοια συμπεριφορά. Οι ίδιοι άνθρωποι που κρύβουν δισεκατομμύρια στους φορολογικούς παραδείσους επιφυλάσσουν για τους υποτελείς το πλέον σκληρό καθεστώς κρατικού ελέγχου είτε στις οικονομικές τους συναλλαγές είτε στις πολιτικές τους εκδηλώσεις.

Τα δικαιώματα των κρατουμένων δεν είναι ένα δευτερεύον ζήτημα. Ειδικά όταν αυτά παραβιάζονται συστηματικά αναγνωρίζοντας έστω και έτσι από το κράτος ότι υπάρχει μια ειδική κατηγορία πολιτικών κρατουμένων που δεν είναι ποινικοί αλλά τα κίνητρα των πράξεών τους ήταν πολιτικά. Σε αυτούς τους κρατούμενους επικεντρώνεται το μένος της αστικής εξουσίας. Ακριβώς γιατί η εξουσία δεν ανέχεται σε οποιονδήποτε αντίπαλό της να της αμφισβητεί το μονοπώλιο της βίας. Μπορείτε να λέτε ό,τι θέλετε αλλά να πυροβολώ και να κοπανάω με τα κλομπ έχω μόνο εγώ. 

Ακριβώς γι’ αυτό ο αγώνας για να δίνονται κανονικά οι άδειες στους πολιτικούς κρατούμενους ή να αποφυλακίζονται όταν έχουν συμπληρώσει τα χρόνια που ορίζει ο νόμος όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι αγώνας για τα δημοκρατικά και συλλογικά δικαιώματα ίδιας σημασίας με το δικαίωμα της συγκέντρωσης, της οργάνωσης ή της απεργίας. Άλλωστε τα δικαιώματα έχουν μια σημασία όταν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πληττόμενους και όχι μόνο όταν αναγράφονται σε ένα χαρτί αλλά με διάφορες δικαιολογίες (δήθεν έκτακτης ανάγκης) καταπατούνται στην πράξη.

Και όταν η αστική εξουσία αμφισβητεί τα δημοκρατικά δικαιώματα ξηλώνοντας από μια άκρη όλο το πουλόβερ, δεν φτάνει μια ανακοίνωση από υποχρέωση για να έχει κανείς ήσυχη τη συνείδησή του και μετά στα κανάλια και τη βουλή να λέει ότι αλλά είναι τα σοβαρά και αυτά εδώ είναι κοκορομαχίες. Είναι το θέμα σοβαρό ή όχι; Η Λιάνα Κανέλη, που σε κάθε κρίσιμη στιγμή αναλαμβάνει να εκλαϊκεύσει τη γραμμή του ΚΚΕ στα κανάλια, μιλώντας στις 9/11 στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24, χαρακτήρισε «βαθιά προβοκατόρικη» την απόφαση για παροχή άδειας στον Δημήτρη Κουφοντίνα.

Όταν η Κανέλη μίλαγε στο τηλεοπτικό κοινό κυκλοφορούσε ήδη το σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ που ξεκαθάριζε ότι: «Το κατοχυρωμένο δικαίωμα στις άδειες κρατουμένων, που προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία, είναι αναφαίρετο και πρέπει να γίνεται σεβαστό χωρίς διακρίσεις». Αμέσως μετά όμως διαβάζουμε: «Αυτό, φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί τις απόψεις και πράξεις του συγκεκριμένου, που διαχρονικά αξιοποιούνταν και στρέφονταν ενάντια στο εργατικό – λαϊκό κίνημα. Η αντιπαράθεση, που τροφοδοτείται απ’ την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τη ΝΔ γύρω απ’ το ζήτημα, υπηρετεί άλλου είδους πολιτικές σκοπιμότητες».  Η αντιπαράθεση επί του ζητήματος προφανώς δεν αξίζει.  Άσε που η δράση του συγκεκριμένου στρεφόταν ενάντια στο κίνημα. Τότε τι, σ. του ΚΚΕ; Να πάρει ο άδεια ο συγκεκριμένος γιατί το προβλέπει η σχετική νομοθεσία αλλά εσάς δεν σας πολυαπασχολεί;

Η τοποθέτηση του Δ. Κουτσούμπα στη Βουλή δεν αφήνει αμφιβολίες. Καλύτερα να μην μιλάμε για τέτοια θέματα. Ας αφήσουμε δηλαδή το αστικό σκυλολόι να ουρλιάζει μόνο του, να διαμορφώνει την κοινή γνώμη και εμείς να κάνουμε τους κινέζους: «μια εντελώς γελοία και αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση πάνω βέβαια σε υπαρκτά προβλήματα, αλλά που όμως δεν είναι τα κρίσιμα προβλήματα που απασχολούν τον εργαζόμενο λαό μας…. Άλλωστε, για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχουν τοποθετήσεις των κομμάτων. Υπάρχει η τοποθέτηση του ΚΚΕ, μπορεί η κοινωνία, το κίνημά της να κρίνει, γιατί το εργατικό – λαϊκό κίνημα έχει υποφέρει και από τέτοιες ενέργειες των διαφόρων, που τώρα παίρνουν άδειες και βγαίνουν, αλλά και από τις πολιτικές αποφάσεις, τις δικές σας και ορισμένες απόψεις της υποτίθεται αδέσμευτης Δικαιοσύνης». Εδώ ο Κουτσούμπας μοιάζει να αποστασιοποιείται ακόμα και από την ανακοίνωση του κόμματός του. Υπάρχει κι αυτή (καλύτερα να μην υπήρχε;) θα την κρίνει ο λαός. Απίστευτα πράγματα. Σαν να μην είναι και ο ίδιος σίγουρος γι’ αυτό και στην τοποθέτησή του μας είπε για τον αποπροσανατολισμό, μας είπε ότι το κίνημα υποφέρει από τις ενέργειες των διαφόρων αλλά δεν μας είπε τη θέση του επί του συγκεκριμένου. Και όχι μόνο να κάνουμε τους αδιάφορους αλλά να ρίξουμε και το δηλητήριο σε αυτούς που θέλουν και άδειες. Εμ δεν φτάνει που «η κοινωνία και το κίνημα υπέφερε από τις ενέργειες των διαφόρων, τώρα παίρνουν άδειες και βγαίνουν». Τι εννοείτε κύριε Κουτσούμπα με αυτά εδώ τα ασύντακτα λογοπαίγνια. Μήπως καλύτερα να μην παίρνουν άδειες; Αν υποφέρει η κοινωνία από δαύτους μήπως να μην ασχολούμαστε; Κι αν ασχολούμαστε μήπως είμαστε περίεργοι;

Και τι ακριβώς σημαίνει αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση; Τα αστικά επιτελεία δεν επιδιώκουν απλά να αποπροσανατολίζουν το λαό αλλά να τον διαμορφώνουν. Ο λαός σε αυτά τα «αποπροσανατολιστικά» για το ΚΚΕ διαμορφώνεται. Η υστερία των ημερών είναι μια αντιδημοκρατική αντικομμουνιστική υστερία. Δεν είναι μόνο μια προπαγάνδα υπέρ του κράτους έκτακτης ανάγκης, ούτε μόνο για μια α λα καρτ εφαρμογή ακόμα και των δικών τους νόμων που σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να έχουν μια ειδική εφαρμογή εξαιρέσεων, αλλά και μια ευκαιρία να ποινικοποιήσουν για ακόμα μια φορά κάθε πράξη που στρέφεται κατά του κράτους και του συστήματος ως «δολοφονική και εγκληματική». Είναι μια ευκαιρία να απαιτήσουν δηλώσεις μετάνοιας, υποταγής και να αποσπάσουν από την κοινή γνώμη και το λαό τη συναίνεσή του στο τρίπτυχο «ησυχία τάξη και ασφάλεια». Όταν σύσσωμα τα βοθροκάναλα ωρύονται και τα αστικά κόμματα και κομματίδια ουρλιάζουν για τις άδειες των «τρομοκρατών» αυτό από μόνο του είναι κεντρικό ζήτημα.  Εκεί χτίζεται ο ιδεολογικός αλλά και ο ουσιαστικός συσχετισμός που κατόπιν γίνεται νομολογία και μετά νόμος του κράτους. Σε αυτή τη μάχη όποιος σφυρίζει αδιάφορα απλά κάνει πλάτες σ’ αυτή την υστερία. Και ειδικά όταν λέει και ξαναλέει ότι «η αντιπαράθεση αυτή είναι γελοία και αποπροσανατολιστική» και που η Κανέλη λίγες ώρες αργότερα το έθεσε ακόμα πιο ξεκάθαρα παίρνοντας θέση στην ουσία: «βαθιά προβοκατόρικη» η απόφαση για παροχή άδειας στον Δημήτρη Κουφοντίνα. Πολλοί είδαν ένα άδειασμα της Κανέλη από το ΚΚΕ. Εμείς κανένα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s