ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 10-11/2 – ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

  • ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΙΣ 11.00π.μ. στο ΣΥΝΤΑΓΜΑΠροσυγκέντρωση και τις δύο ημέρες με τα πρωτοβάθμια σωματεία στα Προπύλαια  στις 10:30 π.μ. και πορεία στο Σύνταγμα.
  • Μαζική παλλαϊκή Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας και παραμονή στο Σύνταγμα (Όθωνος & Αμαλίας) Κυριακή 12 Φλεβάρη στις 5 το απόγευμα.

ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΚΑΛΕΣΜΑ

  • ΠΑΛΛΑΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ
  • ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
  • ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ – ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
  • ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Η ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΤΟΥΣ
  • ΠΡΙΝ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ

ΜΕ ΠΑΛΛΑΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Advertisements

3 responses to “ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 10-11/2 – ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

  1. ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ! Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΔΟΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ!

    Από την ιστοσελίδα «Ισκρα»

    alt ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ 2ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

    ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ , ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

    ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΠΡΩΙ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΤΟ ΝΟΜ/ΔΙΟ ΤΕΡΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ! ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΣΑΒ/ΚΥΡΙΑΚΟ!

    ΚΟΥΡΕΛΙΑΖΟΥΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΙΧΝΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

    Σε ένα πρωτοφανές πραξικόπημα, που θυμίζει τις πιο σκοτεινές περιόδους της Ελληνικής Ιστορίας, καταφεύγει η κυβέρνηση του δοτού πρωθυπουργού, προκειμένου να περάσει άρον – άρον και με διαδικασίες»ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» το τερατούργημα του νέου μνημόνιου από τη Βουλή.

    Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο τέρας ετοιμάστηκε και μοιράστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, ενώ ορίστηκε η Επιτροπή της Βουλής που θα το συζητήσει το Σάββατο στις 14.00 και την Κυριακή θα ψηφιστεί σε μία συνεδρίαση στην Ολομέλειας της Βουλής!

    Συνεχεια εδώ
    .
    .
    .

    ΙΔΟΥ Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ! ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!
    ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

    Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ

    ΑΡΜΑΓΕΔΟΝΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ!

    Έφτασαν οι ώρες και μέρες ευθύνης για τον κόσμο της εργασίας. Το μαύρο μέτωπο της τριαδικής κυβέρνησης (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ), Τρόικας και το κοινωνικό-οικονομικό κατεστημένο της χώρας και της Ε.Ε, προχωρά σχεδιασμένα και οργανωμένα στην τελική επίθεση εναντίον του κόσμου της εργασίας για να δώσει τη χαριστική βολή στις κατακτήσεις που κερδήθηκαν με σκληρούς ταξικούς αγώνες και αίμα.

    Συνεχεια εδω

    Μου αρέσει!

  2. Για τα μέτρα του νέου μνημονίου

    Άμεσες μειώσεις μισθών και επιδόματος ανεργίας

    Mείωση του κατώτατου μισθού κατά 22% σε όλα τα επίπεδα, που σημαίνει καθαρός μισθός 487 ευρώ.
    Mείωση 32% για τους νέους εργαζόμενους έως 25 ετών, που σημαίνει καθαρός μισθός κοντά στα 400 ευρώ.
    Τα παραπάνω μαζί με την παραπέρα αποδιάρθρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την κατάργηση των κανονισμών εργασίας στις ΔΕΚΟ και τις Τράπεζες (συμπεριλαμβανομένης της μονιμότητας) και του παγώματος των ωριμάνσεων (μέχρι η ανεργία να πέσει κάτω από 10%) θα οδηγήσει σε ορισμένους κλάδους σε μειώσεις μισθών έως και 50%!
    Το επίδομα ανεργίας από 461 ευρώ μειώνεται σε 356 ευρώ.

    Δημοσιονομικά μέτρα: για το 2012, μέτρα ύψους 1,5% του ΑΕΠ (3,3 δις ευρώ), ενώ για τα έτη 2013-15 τον Ιούνιο, στο πλαίσιο αναθεώρησης του Μεσοπρόθεσμου προβλέπονται ρητά επιπλέον μέτρα ύψους 5% του ΑΕΠ (περίπου 11 δις ευρώ). Υπάρχει ρητή δέσμευση ότι τα μέτρα αυτά θα αφορούν κυρίως περικοπές στις δημόσιες δαπάνες με έμφαση τις κοινωνικές δαπάνες, το ασφαλιστικό και τη μισθοδοσία.

    Για το 2012 οι επιπλέον περικοπές στις δημόσιες δαπάνες αφορούν τα εξής:
    Περικοπές στις δαπάνες υγείας πάνω από 1,1 δις ευρώ,
    Περικοπές στις δαπάνες για συντάξεις (επικουρικές, ΔΕΚΟ, τράπεζες και ΝΑΤ) περίπου 600 εκ. ευρώ
    Περικοπές στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 400 εκ. ευρώ
    Περικοπές στους ΟΤΑ κατά 440 εκ. ευρώ
    Μείωση αμυντικών δαπανών (παραλαβές) κατά 300 εκ. ευρώ
    Μείωση στις επιχορηγήσεις φορέων του δημοσίου κατά 200 εκ. ευρώ,
    Μειώσεις δαπανών από απολύσεις και εφεδρεία: 15.000 άτομα το 2012 και κατά 150.000 άτομα μέχρι το 2015 (αφορά όλα τα υπουργία). Κάθε χρόνο θα αυξάνεται ο αριθμός των προς εφεδρεία-απόλυση.
    Μειώσεις στα ειδικά μισθολόγια (γιατροί, πανεπιστημιακοί, δικαστικοί, ένστολοι) και τη μείωση των μισθολογικών κλιμακίων.
    Ειδικά για ΟΤΑ υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν:
    Περιορισμό των προνοιακών επιδομάτων κατά 100 εκατομμύρια ευρώ
    Περιορισμό των δαπανών για τις αποζημιώσεις των αιρετών κατά 50 εκατ.
    Μείωση των συμβασιούχων από 18.000 σε 6.000 εποχικούς (που θα επιφέρει εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ)
    Μειώσεις κατά 50 εκατ. ευρώ στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ).
    Παραχώρηση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιώτες.

    Ασφαλιστικά Ταμεία:
    Επικουρικές συντάξεις: μεσοσταθμική μείωση κατά 15%
    Περικοπές 15% στα ταμεία κύριας ασφάλισης ΔΕΗ, ΟΤΕ και Τραπεζών, και 7% στις συντάξεις του ΝΑΤ. Όλες οι μειώσεις θα εφαρμοστούν αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου του 2012, με στόχο τη μείωση της δαπάνης κατά 600 εκατομμύρια ευρώ.
    Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 2% το 2012 και 3% το 2013.
    Σαφείς αιχμές για περαιτέρω μείωση των κύριων συντάξεων
    Αυξήσεις στη φορολογία των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων:
    Πλήρης κατάργηση των ελάχιστων φοροαπαλλαγών που έχουν απομείνει,
    Κατάργηση των φοροαπαλλαγών στα νησιά,
    Ενδεχομένως ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ που θα σημάνει αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και τα άλλα είδη που βρίσκονται στον χαμηλό συντελεστή
    Περαιτέρω μείωση (του ήδη μειωμένου από τα 12.000 στις 5.000 ευρώ) αφορολόγητου.
    Ιδιωτικοποιήσεις
    Αναθεώρηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων με νέο στόχο την άντληση τουλάχιστον 19 δισ. ευρώ έως το 2015, ενώ παραμένει ο συνολικός στόχος των 50 δισ. ευρώ, ο οποίος μετατοπίζεται χρονικά για όσο χρειαστεί.
    Έως το τέλος Ιουνίου 2012 θα πρέπει να έχουν πωληθεί ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΕΛΠΕ, ΟΠΑΠ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και Διεθνές Κέντρο Τύπου.
    Στο δεύτερο εξάμηνο του 2012προβλέπεται ότι θα βγουν οι προκηρύξεις για την αξιοποίηση κρατικών λιμανιών, αεροδρομίων και της Εγνατίας Οδού.
    Ορίζεται ότι έως το τέλος Μαρτίου όλα τα περιουσιακά προς αξιοποίηση στοιχεία του Δημοσίου θα μεταβιβαστούν στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου πλην ζημιογόνων εταιρειών. Επίσης ορίζεται ρητά πως ό,τι περνάει στο Ταμείο δεν μπορεί να επιστραφεί στο Δημόσιο. Αν δεν πουληθεί, όπως σχεδιάζεται, είτε θα σπάσει σε κομμάτια με στόχο την πώληση είτε θα μπει σε διαδικασία εκκαθάρισης.

    Στοιχεία της συνολικότερης εικόνας
    (α) Τα παραπάνω μέτρα έρχονται να προστεθούν στα μέτρα που πάρθηκαν τα 2 προηγούμενα χρόνια (πχ το 2011 ήταν ύψους 23 δις ευρώ) και τα οποία ήταν ιδιαίτερα σκληρά για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και γενικότερα τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα (αυξήσεις έμμεσων φόρων, μείωση αφορολόγητου στα 5000 ευρώ, μειώσεις φοροαπαλλαγών, έκτακτες εισφορές-χαράτσια και στα εισοδήματα και στα σπίτια, αιματηρές περικοπές μισθών δημοσίων υπαλλήλων με πρόσφατη παρέμβαση το νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο, αλλεπάλληλες μειώσεις συντάξεων, αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές από τους εργαζόμενους μέσω χαρατσιών και στη συμμετοχή των ασφαλισμένων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κλπ κλπ). Με άλλα λόγια, είναι ηλίου φαεινότερο ότι με τη νέα δανειακή σύμβαση συνεχίζεται δριμύτερη η επίθεση ενάντια στις δυνάμεις της μισθωτής εργασίας, των φτωχών αγροτών και αυτοαπασχολούμενων καθώς και της μικρής επιχειρηματικότητας, τόσο σε επίπεδο πρωτογενούς διανομής (μείωση μισθών, λουκέτο σε δεκάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις) όσο και στο επίπεδο της δευτερογενούς αναδιανομής μέσω της μείωσης των δαπανών για το κοινωνικό κράτος (συντάξεις, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, επιδόματα ανεργίας και άλλα προνοιακά επιδόματα), της υπερφορολόγησης των εργαζόμενων και της φοροασυλίας του μεγάλου πλούτο .
    (β) Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέτρα που προβλέπονταν για το 2012 στο Μεσοπρόθεσμο (το Καλοκαίρι του 2011) ήταν 7 δις ευρώ, σε αυτά προστέθηκαν άλλα 5 δις ευρώ το Φθινόπωρο 2011 με τον Προϋπολογισμό και τώρα, με το προμνημόνιο, έχουμε επιπλέον μέτρα ύψους πάνω από 3 δις ευρώ, ενώ προαναγγέλεται η λήψη νέων μέτρων το προσεχές καλοκαίρι. Επαναλαμβάνεται δηλαδή ό,τι συνέβη το 2011. Επομένως, τα παραπάνω μέτρα δεν είναι τα τελευταία καθώς προβλέπεται ρητά η λήψη νέων μέτρων αν δεν επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι και νέα, πρόσθετα μέτρα ύψους γύρω στο 5% του ΑΕΠ (γύρω στα 11 δις ευρώ) για τα έτη 2013-15 που θα ληφθούν στο πλαίσιο αναθεώρησης του Μεσοπρόθεσμου μέχρι τον Ιούλιο 2012.
    (γ) Μέτρα αυτού του τύπου έχει αποδειχτεί ότι σε βραχυπρόθεσμο-μεσοπρόθεσμο επίπεδο οδηγούν σε δημοσιονομική καταστροφή καθώς αφενός βαθαίνουν την ύφεση (η οποία για το 2012, από 2,8 % στον πρόσφατο προϋπολογισμό, στο προμνημόνιο προβλέπεται γύρω στο 4-5% του ΑΕΠ για το 2012-13), αφετέρου βαθαίνουν την ανεργία, η οποία ήδη έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 1.000.000 άτομα αφού η επίσημα καταμετρούμενη τον Νοέμβριο ήταν ήδη πάνω ένα εκατομμύριο άτομα (περίπου 21%).

    ************* ************* *************
    ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

    – «Πετσόκομμα» ή και πλήρη εξάλειψη φοροαπαλλαγών και «προνομιακών» καθεστώτων. Αυτό σημαίνει πρακτικά νέες, τεράστιες φορολογικές επιβαρύνσεις για εκατομμύρια πολίτες που έχουν σήμερα στεγαστικά δάνεια, πληρώνουν ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα ζωής, ιατρικές δαπάνες, ασφαλιστικές εισφορές κτλ. Στο ίδιο πλαίσιο θα ενταχθούν όλες οι φοροαπαλλαγές που αφορούν την πρώτη κατοικία είτε αφορά αγορά είτε γονικής παροχή ή κληρονομιά.

    – Κατάργηση χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου
    – «Απλοποίηση» του ΦΠΑ και δομής των φορολογικών συντελεστών επί της ιδιοκτησίας. Σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ η πρόταση του ΔΝΤ είναι ένας ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ στο 19% ή στο 21%, που σημαίνει μεγάλη αύξηση των χαμηλών συντελεστών που επιβαρύνουν τα φάρμακα, τα τρόφιμα, τον τουρισμό, τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και φυσικού αερίου, τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα κόμιστρα των ταξί, την ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη και τις επισκευές παλαιών ακινήτων.

    – Ενιαίος, αυξημένος φόρος στα ακίνητα. Το νέο μνημόνιο προβλέπει την «απλοποίηση» των φόρων στα ακίνητα με την ενοποίηση όλων των φόρων που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία σε έναν. Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να υπάρξει ένας φόρος που θα ενσωματώνει το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας του 2011 και του 2012 ο οποίος ακόμη δεν έχει εισπραχθεί (έχει αφορολόγητο όριο 200.000 ευρώ), το χαράτσι στα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (δεν προβλέπει αφορολόγητο). Δεν διευκρινίζεται ωστόσο αν η αλλαγή αυτή θα ισχύσει από το 2012 ή το 2013.

    – «Απλοποιημένο» πρόγραμμα φορολόγησης προσωπικού και εταιρικού εισοδήματος. Αυτό επί της ουσίας σημαίνει αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης για τους πολίτες και τις μικρές επιχειρήσεις και μείωση (πιθανότατα) της φορολόγησης για τις μεγάλες Ανώνυμες Εταιρείες
    – Ενιαία φορολογική αντιμετώπιση του ατομικού κεφαλαιακού εισοδήματος. Ουσιαστικά η Τρόικα ζητά να υπάρχει ένας φορολογικός συντελεστής για εισοδήματα που προέρχονται από την εκμετάλλευση ακινήτων και στα εισοδήματα από κινητές αξίες (τόκους καταθέσεων, ομολόγων κ.λπ.).

    – Κλείσιμο 200 εφοριών έως το τέλος του 2012 και παράδοση των φορολογικών αντικειμένων σε τράπεζες και ιδιώτες.

    Συντάξεις-Επικουρικά ταμεία
    Στον τομέα των συντάξεων γίνεται αναφορά σε νόμο – πλαίσιο για τα επικουρικά ταμεία με στόχο τη μείωση της ασφαλιστικής δαπάνης κατά 0,4% του ΑΕΠ (600 εκατ. ευρώ μείωση). Οι περικοπές αφορούν και σε μειώσεις 15% των κυρίων ταμείων ασφάλισης ΔΕΗ, ΟΤΕ, Τραπεζών και 7% μειώσεις στο ΝΑΤ .Έναρξη εφαρμογής μειώσεων 1.1.2012.
    Επανεξέταση στα τέλη Ιουνίου των Ταμείων που έχουν περιοδικές εφάπαξ καταβολές. Από το Μάρτιο 2012 ενοποίηση είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών και φόρων και ενοποίηση ελέγχου καταβολής φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
    Η τρόικα ζητεί «επανεξέταση» (βλ. νέα μείωση) κύριων συντάξεων τον Ιούλιο του 2012 αν διατηρείται το δημοσιονομικό έλλειμμα.
    Στον τομέα του μη μισθολογικού κόστους, το νέο μνημόνιο επιβάλλει να υπάρξει μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 2% με την κατάργηση των εισφορών για ΟΕΚ-ΟΕΕ. Οι δύο αυτοί οργανισμοί κλείνουν. Περαιτέρω μείωση κατά 3% των εισφορών ΙΚΑ από 1.1.2013 χωρίς, υποτίθεται, να επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός. Ελπίζεται αύξηση αποτελεσματικότητας στην είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών.
    Ύστερα από αναλογιστικές μελέτες και «διάλογο» τα ειδικά επικουρικά ταμεία εταιρειών με ιδιαίτερο κόστος ασφαλιστικών εισφορών να εξομοιωθούν με τις εισφορές άλλων επιχειρήσεων που καλύπτει το ΙΚΑ. Σε κάθε περίπτωση δεν θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
    Σε περίπτωση που αυτά δε λειτουργήσουν τότε να υπάρξουν πρόσθετα μέτρα, πράγμα που είναι απόλυτα βέβαιο.
    Ιδιωτικοποιήσεις
    19 δισ. ευρώ προβλέπονται για έσοδα αποκρατικοποιήσεων στο νέο μνημόνιο στο οποίο τίθεται στόχος για ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης ΕΛΠΕ,ΔΕΠΑ ΔΕΣΦΑ, ΕΥΔΑΠ , ΕΥΑΘ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου.
    Επαναλαμβάνεται η δέσμευση που αποτελεί και ιδρυτικό νόμο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου που δεν μπορούν να πουληθούν. Συγκεκριμένα τονίζεται ότι όποιο κομμάτι από την κινητή και την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου μπαίνει στο πρόγραμμα και δεν καταφέρνει να πουληθεί στην ώρα του μπορεί να πουληθεί τμηματικά ή σε τιμή που προσφέρει η αγορά.
    Ξεκαθαρίζεται ότι το ξεπούλημα της ιδιωτικής και της δημόσιας περιουσίας αξίας ύψους 50 δισ. ευρώ είναι δεδομένη, έστω και αν χρειαστεί να ολοκληρωθεί κάποια χρόνια αργότερα. Το κείμενο επιβάλλει επίσης στο Ταμείο να αλλάξει τη νομοθεσία για τη διαχείριση και τη χρήση των δημοσίων ακινήτων με στόχο να έχει δημιουργηθεί ένα «καλάθι» από 3.000 ακίνητα για ξεπούλημα μέχρι και το τέλος του χρόνου.
    Τονίζεται επίσης ότι το Ταμείο Αξιοποίησης θα πρέπει να συνεργαστεί στενά με την Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα σε θέματα διαχείρισης δημόσιας περιουσίας και χρήσης γης ώστε να γίνεται αποτελεσματικότερα η «αξιοποίηση» .

    Δημόσιο
    Σε ό,τι αφορά τα μέτρα για εργαζόμενους στο Δημόσιο, προβλέπεται η μείωση του λογαριασμού των μισθών (είτε μέσω των «αποχωρήσεων» είτε μέσω μειώσεων μισθών) και ζητείται «επανεξέταση» (βλ. μείωση) όλων των ειδικών μισθολογίων με στόχο εξοικονόμηση ποσού 0,2% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση. Προβλέπεται επίσης μείωση αριθμού δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 την περίοδο 2011-2015, η διατήρηση προσλήψεων 1:5, συνεχίζεται η εργασιακή εφεδρεία, μειώνονται περαιτέρω οι συμβασιούχοι και περιορίζονται οι εισαγωγές σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές και γενικά σε σχολές που εξασφαλίζουν αυτόματη πρόσληψη στο Δημόσιο.
    Υγεία
    Υπάρχει δέσμευση για περαιτέρω μείωση της ιατρικής και φαρμακευτικής δαπάνης κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ από το «προκρούστειο» μέτρο που υιοθέτησε το υπουργείο Υγείας για μηνιαία δαπάνη φαρμάκων στα 240 εκατ. ευρώ και την υποχρέωση των φαρμακευτικών εταιρειών να επιστρέφουν το υπερβάλλον ποσό στο τέλος κάθε τριμήνου και την συγχώνευση όλων των φορέων υγείας στον ΕΟΠΥΥ.
    Ανοικτά επαγγέλματα
    Στο θέμα του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων το μνημόνιο ορίζει ως καταληκτική ημερομηνία σχετικά με τις νομοθετικές παρεμβάσεις που απαιτούνται για την πλήρη ολοκλήρωση της απελευθέρωσης την 31η Μαρτίου.
    Τονίζεται επίσης ότι η απελευθέρωση θα πρέπει να αρχίσει άμεσα από τα επαγγέλματα τα οποία είναι πιο εύκολο να ανοίξουν και να προχωρήσει άμεσα για τα επόμενα.
    Προτείνεται μια ενδεικτική λίστα 20 επαγγελμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται αυτά του ορκωτού εκτιμητή, του αναλογιστή, των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων, των ιατρικών κέντρων, την παροχή πρωτοβάθμιας υγείας, των ιδιωτικών ΟΑΕΔ , των τουριστικών πρακτόρων και των μεσιτών.
    Επίσης, ζητεί τριμηνιαίο έλεγχο για την πρόοδο υλοποίησης της διαδικασίας απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων.
    Στο πλαίσιο αυτό τονίζεται ότι θα πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα η απελευθέρωση των επαγγελμάτων των οδικών μεταφορών, δηλαδή των ταξί και των φορτηγών δημόσιας χρήσης, τα οποία έχουν «καθυστερήσει» περίπου ένα χρόνο.
    Επίσης, το κείμενο δεσμεύει όλους για τη δημιουργία νέας νομοθεσίας με την οποία θα αίρονται τα εμπόδια και οι ελάχιστες αμοιβές, τις οποίες διατήρησε και ο σχετικός νόμος του 2011 για γιατρούς και δικηγόρους.
    Εργασιακά
     
     Αναφορικά με τα εργασιακά, το κείμενο αυτό προβλέπει:
     
     Περικοπές στον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ και «κουρέλιασμα» των συλλογικών διαπραγματεύσεων:

    1. Μείωση του μισθού κατά 22% σε όλα τα επίπεδα.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
    Ένας εργαζόμενος άγαμος μέχρι σήμερα λάμβανε 751,39 ευρώ και με τη μείωση 22% θα παίρνει 586,08 ευρώ μικτά.
     
    2. Πάγωμα του κατώτατου στα επίπεδα που θα διαμορφωθούν μετά τη μείωση έως το τέλος της προγραμματικής περιόδου.
     
    3.Επιπρόσθετη μείωση κατά 10% για τους νέους (έως 25 ετών).
     
    • Νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης για την προσαρμογή των μισθών μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου εάν δεν υπάρξει τελικά συμφωνία των κοινωνικών εταίρων για μείωση του μοναδιαίου εργασιακού κόστους κατά 15%.
    Την κατάρρευση του κατώτατου μισθού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν οι καταρρεύσεις όλων των κλαδικών συμβάσεων και όλων, συλλήβδην, των μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Απόδειξη γι’ αυτό είναι οι πρώτες επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί και αποκαλύπτουν τις διαθέσεις των εργοδοτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επιχειρησιακή σύμβαση που υπεγράφη στις 29 Νοεμβρίου σε μεγάλη εταιρία γάλακτος, στην οποία οι μισθοί μειώνονται οριζόντια για όλους τους εργαζομένους, με κατώφλι την ΕΓΣΣΕ. Άρα, η μείωση του κατώτατου μισθού της ΕΓΣΣΕ θα συμπαρασύρει προς τα κάτω όλους τους μισθούς. Με τις κλαδικές συμβάσεις να είναι πια παρελθόν, η μείωση μισθού για τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα θα κυμανθεί από 10% έως και 40%. Το μοναδικό «εμπόδιο» που παραμένει ως τώρα για τους εργοδότες είναι η ΕΓΣΣΕ.
    Επιπλέον, η μείωση του κατώτατου μισθού θα συμπαρασύρει προς τα κάτω το επίδομα ανεργίας , τις αποζημιώσεις , τα δώρα και τα οικογενειακά επιδόματα , τη ρύθμιση των υπερωριών , την απασχόληση της νύχτας καθώς και το ύψος των συντάξιμων αποδοχών .

     
     
    Επιπλέον εργασιακές ανατροπές πέραν του βασικού μισθού της ΕΓΣΣΕ: 

    1. Μέγιστη διάρκεια συλλογικών συμβάσεων τρία χρόνια.
     
    2. Οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν ένα χρόνο μετά τη νομοθέτηση του προγράμματος.
     
    3. Μετενέργεια: μείωση του χρόνου της από έξι μήνες σε τρεις και μετά τους τρεις μήνες ξεκινά η διαπραγμάτευση από το «κατώφλι» της ΕΓΣΣΕ. Σήμερα βρίσκονται σε ισχύ δεκάδες κλαδικές συμβάσεις . Με το ισχύον εργατικό δίκαιο , μετά τη λήξη τους και τη λήξη της 6μηνης μετενέργειας, στη διάρκεια της οποίας ισχύουν στο ακέραιο οι όροι της σύμβασης , η επόμενη συλλογική η ατομική σύμβαση που θα συνομολογήσουν τα δύο μέρη , δε θα μπορούσε να επιβάλει δυσμενέστερους όρους οικονομικούς και θεσμικούς από την προηγούμενη σύμβαση. Τώρα η μετενέργεια θα διαρκεί μόνο για 3 μήνες και με τά την πάροδο του 3μηνου οι όροι θα μπορούν να είναι δυσμενέστεροι, αρκεί να μην είναι χειρότεροι της ΕΓΣΣΕ.
    Η, επί της ουσίας, λοιπόν κατάργηση της μετενέργειας θα έχει τις εξής συνέπειες:
    Α) ο εργαζόμενος μπορεί να υποχρεωθεί να υπογράψει ατομική σύμβαση από μηδενική βάση υπό την απειλή της απόλυσης.
    Β) ο εργοδότης μπορεί να προσλάβει εργαζόμενο με όποιους όρους θέλει εκτός πεδίου συλλογικών συμβάσεων.
    4. Διατηρούνται γενικά επιδόματα όπως: θέσης, παιδιών, εκπαίδευσης, επικινδυνότητας. Αυτά διατηρούνται έως τη σύναψη νέας συμφωνίας (συλλογικής ή ατομικής).
     
    5. Κατάργηση μονιμότητας σε όλες τις εταιρίες (ΔΕΚΟ, τράπεζες).
     
    6. Πάγωμα ωριμάνσεων μέχρις ότου η ανεργία μειωθεί κάτω από 10%.
     
    7. Κατάργηση μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία. Στη διαιτησία μπαίνουν μόνο οι βασικοί μισθοί. Λαμβάνονται υπόψη η οικονομική κατάσταση της εταιρίας. Ήδη με το άρθρο 14 του ν. 3899/10 για τη λειτουργία του ΟΜΕΔ, έχουν επιβληθεί περιορισμοί, καθώς η δυνατότητα προσφυγής στη Διαιτησία δόθηκε και στην εργοδοτική πλευρά, και η Διαιτησία αφορά πλέον μόνο για τον βασικό μισθό ή ημερομίσθιο και όχι το σύνολο των ρυθμίσεων της συλλογικής σύμβασης. Τώρα, με την επιδιωκόμενη αλλαγή αφαιρείται, επί της ουσίας, η δυνατότητας προσφυγής του εργαζόμενου.
    – Οι απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων από τις μειώσεις των μισθών, που θα επέλθουν από τις παραπάνω κατεδαφιστικές παρεμβάσεις θα είναι τέτοιου μεγέθους, που θα αποτελέσουν την «ταφόπλακα» του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος και των παροχών του (σε συνδυασμό βέβαια με το «κούρεμα» των ομολόγων των ταμείων, τη διαρκώς αυξανόμενη ανεργία και την εισφοροδιαφυγή της «μαύρης» εργασίας).

    Πετσόκομμα επιδομάτων
     
    Μέτρα για διακοπές προγραμμάτων και εισοδηματικό όριο για την παροχή επιδομάτων με στόχο την εξοικονόμηση ποσού ύψους 1,5% του ΑΕΠ, για την περίοδο ισχύος του προγράμματος (2013-2015).

    ——————-
    ) Κατάργηση φοροαπαλλαγών. Αυτό σημαίνει ότι θα κοπούν οι, εναπομείνασες πενιχρές φοροαπαλλαγές:
    Στο εισόδημα (δάνεια, ιατρικές δαπάνες κτλ)
    Στην απόκτηση και μεταβίβαση περιουσίας (απαλλαγή α΄ κατοικίας, απαλλαγή κληρονομιάς, μείωση του αφορολογήτου του ΦΑΠ που είναι σήμερα 200.000 ευρώ κτλ)
    Στον μειωμένο τρόπο φορολόγησης των νησιών με λιγότερους κάτοικους από 3.100 άτομα
    Στον μειωμένο ΦΠΑ των νησιών
    Στους αγρότες που υπάγονταν στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ

    Β) Απλοποίηση του ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει έναν συντελεστή 19% ή 21% και δραματική αύξηση του κόστους των φαρμάκων και των ειδών διατροφής, βιβλία, εισιτήρια κλπ
    Δ) Απλούστευση της φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων. Αυτό παραπέμπει σε μείωση του αφορολόγητου ορίου και του αριθμού των κλιμακίων της φορολογικής κλίμακας.

    ——

    ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
    Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα λάβει χώρα με έναν τετραπλό συνδυασμό χρηματοδοτικών εργαλείων, η αναλογία όμως των οποίων δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας πως ακόμη μία φορά το τραπεζικό σύστημα διασώζεται με τα λεφτά των φορολογουμένων, την ίδια στιγμή που η ιδιοκτησία των τραπεζών διαφυλάσσεται ως «κόρη οφθαλμού» στα χέρια των ιδιωτών. Το δόγμα «κοινωνικοποίηση των ζημιών-ιδιωτικοποίηση των κερδών» δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη εφαρμογή από το σχέδιο ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, όπως αυτό προβλέπεται στο νέο μνημόνιο και στις συμφωνίες της κυβέρνησης με την τρόικα.
    Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται
    Κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών κατά το ποσό που ζημιώνονται από το PSI με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέσω κοινών μετοχών χωρίς δικαίωμα ψήφου.
    Κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών για τις ζημιές που θα προκύψουν από την αποτίμηση των χαρτοφυλακίων τους από την Blackrock με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέσω κοινών μετοχών με δικαίωμα ψήφου.
    Κεφαλαιακή ενίσχυση μέσω έκδοσης ομολογιακών μετατρέψιμων σε μετοχές.
    Συμμετοχή με ίδια κεφάλαια μέσω εκποίησης περιουσίας.

    Η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης λαμβάνει χώρα ως εξής:
    Οι τράπεζες θα πρέπει να καταθέσουν ένα σχέδιο άντλησης κεφαλαίων στην Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι το τέλος Μαρτίου 2012, στο οποίο θα περιγράφεται πως σκοπεύουν να απορροφήσουν τις επιπτώσεις από το PSI και από την αποτίμηση των χαρτοφυλακίων τους από την Blackrock. Πρώτα οι τράπεζες που αντιμετωπίζουν προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας θα προβούν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέσω της αγοράς. Αυτό θα γίνει με τη συνεργασία της ΤτΕ μέχρι το Σεπτέμβριο του 2012. Για όσο από το απαιτούμενο ποσό δεν καλυφτεί με ίδιους πόρους, οι τράπεζες καταφεύγουν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) και από αυτό εξασφαλίζουν χρηματοδότηση ανάλογα με το από πού προέρχονται οι ζημιές τους. Οι ζημιές που προέρχονται από τα ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου και την υπαγωγή τους στο PSI καλύπτονται με κοινές μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου για τρία χρόνια. Μετά το πέρας των τριών χρόνων, οι τράπεζες είτε επιστρέφουν τα χρήματα στο ΤΧΣ (δημόσιο), είτε υποτίθεται ότι εθνικοποιούνται. Η επίσημη λογική για αυτή τη ρύθμιση είναι ότι οι τράπεζες δεν ευθύνονται για τις ζημιές που θα προκύψουν στο χαρτοφυλάκιό τους, αλλά για αυτές είναι υπεύθυνο το Δημόσιο. Οι ζημιές που θα προκύψουν από την αποτίμηση των χαρτοφυλακίων τους από την Blackrock, σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος, θα καλυφτούν με κοινές μετοχές με δικαίωμα ψήφου. Τα αποτελέσματα της εργασίας της Blackrock αναμένονται αρχές Μαρτίου.

    Παρατηρήσεις
    Η ενίσχυση των τραπεζών με κοινές μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Στην ουσία χαρίζονται χρήματα στις τράπεζες με την κυριολεκτική έννοια, αφού δεν γεννάται σε αυτές καμία υποχρέωση απέναντι στο Δημόσιο. Ακόμα και ο «χρονικός περιορισμός» για τρία χρόνια πρέπει να θεωρείται κενό γράμμα και απλά επικοινωνιακός χειρισμός για να αμβλυνθούν οι αρνητικές εντυπώσεις, αφού η αντίδραση της τρόικας και των ελληνικών τραπεζών προς την πιθανότητα εθνικοποίησή τους είναι οξύτατη. Χαρακτηριστικά πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το Σεπτέμβριο του 2011 είχε ψηφιστεί από τη Βουλή σχετικός νόμος που υποτίθεται ότι ρύθμιζε το ζήτημα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών (Ν.4021/2011). Σύμφωνα με αυτό το νόμο η ανακεφαλαιοποίηση θα γινόταν με κοινές μετοχές που θα αγόραζε το ΤΧΣ με δικαίωμα ψήφου, αν οι τράπεζες αποτύγχαναν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια. Ο νόμος αυτός, παρότι προέβλεπε την επαναπώληση των τραπεζών μετά από 2 χρόνια, παρακάμφθηκε τελείως και όπως τονίζεται στο νέο Μνημόνιο θα έρθει Υπουργική Απόφαση μέχρι τέλος Μαρτίου 2012, που θα αλλάζει το νόμο για το ΤΧΣ. Επομένως δεν πρέπει να καλλιεργούνται ψευδαισθήσεις σχετικά με την υποτιθέμενη εθνικοποίησή τους μετά από 3 χρόνια αν δεν επιστρέψουν τα κεφάλαια.
    Οι «κοινές μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου» είναι ένα υβριδικό μοντέλο που δεν έχει τα πλεονεκτήματα ούτε των προνομιούχων μετοχών αλλά ούτε των κοινών. Δηλαδή ούτε υψηλότερα μερίσματα και προνομιακή μεταχείριση μετόχου σε περίπτωση ρευστοποίησης (προνομιούχες) ούτε συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου στη Γενική Συνέλευση της Τράπεζας και επομένως καθοριστικό ρόλο στη διοίκησή της (κοινές). Συνεπάγονται μόνο υποχρεώσεις του κατόχου τους. Ο κάτοχος είναι το Δημόσιο, αφού αυτό θα έχει δανειστεί πόρους για να στηρίξει το ΤΧΣ, και επομένως οι φορολογούμενοι.
    Η ρύθμιση αυτή είναι ακόμη πιο σκανδαλώδης από ότι το πακέτο 28 δις του Αλογοσκούφη, το οποίο προέβλεπε στήριξη με προνομιούχες μετοχές! Ο βασικός λόγος που οι τράπεζες δεν ήθελαν ούτε καν αντίστοιχη προνομιακή μεταχείριση από αυτή της τότε κυβέρνησης της ΝΔ, είναι ότι σε περίπτωση χρεοκοπίας κάποιας τράπεζας, το Δημόσιο ως προνομιακός μέτοχος θα έπρεπε να εξυπηρετηθεί πρώτο από τη ρευστοποίηση της τράπεζας και έτσι αυτές θα περνούσαν στον έλεγχό του.
    Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η δόση των 80 δις ευρώ του Μαρτίου – από τον πρώτο Μηχανισμό Στήριξης και από αυτον που ετοιμάζεται τώρα- προορίζεται να διοχετευτεί αποκλειστικά στις ανάγκες του τραπεζικού τομέα. Τα 30 δις αφορούν τα μετρητά που θα δοθούν ως κίνητρο στους κατόχους ομολόγων για να μπουν στο PSI, τα 39 περίπου δις αφορούν τα χρήματα που θα πάνε στο ΤΧΣ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ τα υπόλοιπα θα διοχετευτούν για την αποπληρωμή του ομολόγου που λήγει στις 20 Μαρτίου ύψους 14,5 δις. Επομένως δανείζεται το ελληνικό δημόσιο υπό τους πλέον επαχθείς όρους για εξυπηρετηθούν τα δάνεια των τραπεζών.
    Επιπλέον, η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών έχει ζητήσει από τον Βενιζέλο να μπορούν να συμψηφίζονται οι ζημιές των τραπεζών που θα προκύψουν από το PSI στη φετινή χρήση με με φόρους επί των κερδών που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια ισχύως των νέων ομολόγων. Ζητούν δηλαδή να τροποποιηθούν οι διατάξεις για σχηματισμό αναβαλλόμενου φόρου με επέκταση της δυνατότητας συμψηφισμού από τα 5 χρόνια που ισχύει σήμερα σε 20 ή 30 χρόνια, ανάλογα με τη λήξη των νέων ομολόγων που θα λάβουν από το PSI! Ο Υπουργός Οικονομικών δείχνει θετικός απέναντι σε αυτή την προοπτική.
    Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάποιες τράπεζες δεν έχουν καταβάλει στο Δημοσιο την απόδοση 10% από τις προνομιούχες μετοχές που είχε αγοράσει με το νόμο Αλογοσκούφη (τα 5 δις από το πακέτο 28 δις). Και ενώ το καλοκαίρι υπήρχε μία φιλολογία, ότι μπορεί το Δημόσιο να προχωρούσε σε αγωγές για να διεκδικήσει αυτά τα χρήματα, το θέμα αυτό πλέον έχει ξεχαστεί.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τράπεζες αποτελούν από τους πιο επιθετικούς εργοδότες, με την υποστήριξη της κυβέρνησης και της τρόικας. Ήδη στις 8/2, η διοίκηση της Εμπορικής ανακοίνωσε μείωση των μισθών των υπαλλήλων της κατά 17%, καταργώντας τα επιδόματα που προκύπτουν από την επιχειρησιακή σύμβαση.
    Μια ακόμη παρατήρηση που πρέπει να γίνει είναι ότι ο Γ. Παπανδρέου στην Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ στις 2 Φεβρουαρίου τόνισε την αναγκαιότητα η ανακεφαλαιοποίηση να γίνει κοινές μετοχές και όχι με προνομιούχες. Προφανώς μια τέτοια γενική διατύπωση (χωρίς αναφορά στο δικαίωμα ψήφου ή όχι) είναι αφηρημένη. Όμως ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν θέλει εθνικοποίηση τραπεζών όπως αφήνεται να διαρρεύσει σε μία προσπάθεια να φιλοτεχνηθεί ένα πιο φιλολαϊκό προφίλ και να δημιουργηθεί κλίμα σύγκρουσης με τα συμφέροντα. Και αυτό γιατί ο νόμος που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο του 2011 (Ν.4023) καθόριζε μεν ότι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα γινόταν με κοινές μετοχές και θα κρατικοποιούνταν, όμως το δημόσιο θα ήταν υποχρεωμένο να τις εξυγιάνει εντός 2 ετών, να επωμιστεί το κόστος της εξυγίανσης και μετά να τις ιδιωτικοποίησει ξανά με χαμηλό τίμημα.

    Μου αρέσει!

  3. Kαποιοι ισχυριζονται (Συλβια Φεντεριτσι) οτι προκειται για προσπαθεια του καπιταλισμου να πετυχει μια νεα πρωταρχικη συσσωρευση, αντιστοιχη με αυτη που εγινε τον 16 αιωνα: Εμποριο σκλαβων, λεηλασια αποικιων, περιφραξεις, απαγορευση της ελευθερης διακινησης των εργαζομενων δηλαδή οι «πλανητες» φυλακιζονταν ή εξαναγκαζονταν σε καταναγκαστική εργασια, ΔΙΑΛΥΣΗ της κοινοτικης ζωής μς την απαγορευση καθε αποπειρας αυτοοργανωσης και αυτοσυντηρησης της κοινοτητας που υλοποιηθηκε με το κυνηγι μαγισσων. Δηλαδή το κεφαλαιο επιδιωκει μια νεα βιαιη ληστεια οπως οι αιμοσταγεις αποικιοκρατες για να πετυχει μια νεα πρωταρχικη συσσωρευση… Νομιζω οτι ειναι βασιμη αυτη η αποψη της Σ.Φ.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s