Για τη στοχοποίηση της Θ. Δραγώνα από την άκρα δεξιά

Τον τελευταίο καιρό η ακροδεξιά επιδίδεται σε έναν συντονισμένο ιδεολογικό αγώνα και με την υποστήριξη των ΜΜΕ στήνει μια γελοία προπαγάνδα. Ξυπνώντας τα πιο συντηρητικά αντανακλαστικά συσπειρώνει όλη τη μικροαστική σαβούρα και της δίνει μια ενιαία φωνή. Την ίδια στιγμή η αριστερά, απορροφημένη σε μια σειρά θεμάτων εσωτερικής κατανάλωσης συνεχίζει να υποτιμά τέτοιου είδους ζητήματα αφήνοντας έδαφος στη φασίζουσα δεξιά να κάνει τη δουλειά της.

Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι το ΛΑΟΣ καταπιάνεται διαρκώς με ζητήματα εθνικής ταυτότητας έχοντας μια ξεκάθαρη γραμμή. Η πρόσφατη επίθεση δια στόματος Βορίδη στο δίκτυο «Σπάρτακος», η ερώτηση στη βουλή για το άσυλο που δόθηκε στον Χιλιανό μετανάστη και άλλα παρόμοια, δείχνουν ότι το ΛΑΟΣ στήνει έναν ιδεολογικό μηχανισμό, αναδεικνύοντας καθετί που μπορεί να αγγίξει τους νοικοκυραίους.

Μια όμως σοβαρή ιστορία είναι ο αγώνας που εξαπέλυσε το ΛΑΟΣ ενάντια στη Θάλεια Δραγώνα για το βιβλίο της, ξαναπαίζοντας μια άλλη version της ιστορίας με τη Ρεπούση. Οι ακροδεξιοί κρατώντας στα χέρια τους αποσπάσματα του βιβλίου που δεν ήταν καν γνήσια ουρλιάζανε στα παράθυρα για απώλεια της εθνικής συνείδησης. Μέχρι και πορεία οργάνωσαν και ζητούσαν το κεφάλι της Δραγώνα. Σε αυτή τη διαμάχη μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε μια ξεκάθαρη θέση υποστηρίζοντας την πρώην βουλευτή.

Ένα μεγάλο τμήμα της αριστεράς παγιδευμένο στη επαναστατική του ρητορική αντιμετωπίζει και πάλι το ερώτημα εθνικισμός ή κοσμοπολιτισμός. «Μα φυσικά τίποτα από τα δύο. Εμείς είμαστε μαρξιστές, διεθνιστές, επαναστάτες». Έτσι απέχουν από αυτή τη διαμάχη και κρατούν μια παθητική στάση, από το φόβο μην εκτεθούν. Γιατί βέβαια η σταλινογενής πατριωτική αριστερά δεν είναι σίγουρη πιο στρατόπεδο να διαλέξει και μπερδεύεται. Για αυτή μεγαλύτερος εχθρός είναι το ΠΑΣΟΚ που εξαπατά το λαό με τον ψευτοπροοδευτισμό του παρά οι φασίστες. Έτσι λοιπόν κατηγορεί ως κοσμοπολίτη όποιον βγει ανοιχτά να υποστηρίξει τη Δραγώνα. Ας πάρουν όμως και αυτοί μια θέση επί του θέματος πέρα από να διατυπώνουν ξανά και ξανά τις ξεκάθαρες θέσεις τους. Ας ταχθούν ανοιχτά με το ΛΑΟΣ.

Αυτή η παθητικότητα έτσι κι αλλιώς ευνοεί μόνο την ακροδεξιά ενώ αντίθετα ούτε ξυπνά τις συνειδήσεις, ούτε βοηθά το κίνημα. Είτε μας αρέσει είτε όχι ζούμε σε μια χώρα που όταν κανείς τολμήσει να ανοίξει το στόμα του γύρω από θέματα ιστορίας και εθνικής ταυτότητας, στοχοποιείται ως επικίνδυνος για τη χώρα. Βρίσκει απέναντί του όλη τη συντηρητικούρα, Ανθιμους, Γεωργιάδηδες, Ψωμιάδηδες κλπ. Από τη μία έχουμε έναν επιστημονικό λόγο (Δραγώνα) που φυσικά είναι κοσμοπολίτικος, κανείς δεν αντιλέγει. Δε θα περίμενε κανείς από τη Δραγώνα να εκφράσει το διεθνισμό. Από την άλλη όμως έχουμε ένα λόγο σκοταδιστικό και επικίνδυνο, που δεν βασίζεται σε στοιχεία παρά σε αταβιστικού τύπου συναισθηματικά αντανακλαστικά, που ξυπνά την πρωτόγονη και απλοϊκή σκέψη.
Τι είναι προτιμότερο να διαχέονται στην κοινωνία απόψεις που εναντιώνονται στους εθνικούς μύθους ή απόψεις που συντηρούν κάθε μορφής σκοταδισμό; Αν για την αριστερά αυτό είναι αδιάφορο τότε πραγματικά δεν μπορεί να κάνει παιχνίδι. Αδυνατεί να επιλέξει κάθε φορά το σωστό στρατόπεδο, για το δικό της στόχο και περιμένει από μηχανής θεούς.
Η αστική τάξη δεν είναι ένα ενιαίο μπλοκ, γι’ αυτό υπάρχουν και διάφορα αστικά κόμματα, που εξυπηρετούν συγκρουόμενα συμφέροντα. Και αυτές τις αντιθέσεις η αριστερά πρέπει να τις εκμεταλλεύεται. Αυτή τη στιγμή το ΛΑΟΣ εκτός από κόμμα των αφεντικών, είναι παράλληλα μια χούφτα γιαλαντζί νεοφασιστών που κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Ο λόγος τους πρέπει να αποστομώνεται και η ξεφτίλα τους να αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο. Δεν πρέπει να υπάρχει χώρος για να αναπνέει αυτός ο υπόκοσμος της πολιτικής ζωής.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s