«Εσωτερικές απειλές», εγκληματικότητα και ρατσισμός

Το 2001 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία. Οι νέες σελίδες της γράφτηκαν μέσα σε στρατόπεδα βασανιστηρίων, σε αεροπλάνα που εκτελούσαν μυστικές πτήσεις, στις μυστικές φυλακές ανά τον κόσμο. Οι αστικές τάξεις συνεργάστηκαν στενά δημιουργώντας ένα πλαίσιο συνεχούς πολέμου με παγκόσμιες διαστάσεις, που τους επέτρεψε παράλληλα να τσαλαπατήσουν τα κοινωνικά δικαιώματα στο εσωτερικό και να καταντήσουν τις διεθνείς συνθήκες κουρελόχαρτα. Η εξέλιξη όμως των πραγμάτων δεν ήταν η επιθυμητή για τους ιμπεριαλιστές καθώς η αντίσταση στη Μέση Ανατολή γκρέμισε τα όνειρά τους για τον έλεγχο της περιοχής. Η αργή και πολυέξοδη ήττα κατάντησε εφιάλτης και διαμορφώθηκαν οι συνθήκες για μια αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό.

Αυτό εκφράστηκε με την εκλογή του Ομπάμα στις ΗΠΑ, ο οποίος συμπύκνωσε τις ελπίδες της αστικής τάξης για μια πιο ορθολογική διαχείριση που θα εξασφαλίζει την απαραίτητη σταθερότητα, αλλά και σε ένα βαθμό τις αυταπάτες των καταπιεσμένων για μια πιο ανθρώπινη κοινωνία. Όμως η εκλογή Ομπάμα συνέπεσε με την παγκόσμια οικονομική κρίση, πράγμα που σημαίνει ρευστότητα της κατάστασης και αδυναμία πραγματοποίησης μακρόπνοων πλάνων. Ταυτόχρονα και η Ευρώπη διανύει μέρες παρακμής. Αν κάποτε κλονίστηκε το ευρωπαϊκό εποικοδόμημα με το όχι στο ευρωσύνταγμα, τώρα απειλείται η πραγματική υπόσταση της Ε.Ε., καθώς οι σημαντικότερες οικονομικά χώρες και όχι μόνο πνέουν τα λοίσθια.

Η παρούσα κατάσταση ευνοεί τον προστατευτισμό, και την ενίσχυση της εθνικής συνείδησης, που αποτελεί το αναγκαίο ιδεολογικό περίβλημα. Πλέον η έννοια του πολίτη της Ευρώπης δεν εμπεριέχει κανένα θετικό πρόταγμα, γιατί κανείς δε θέλει να είναι κομμάτι μιας καταρρέουσας συμμαχίας. Έτσι η αστική τάξη βάζει στην άκρη το χαρτί του κοσμοπολιτισμού και ποντάρει σε αυτό του εθνικισμού. Η «εγκατάλειψη» (όχι ολοκληρωτικά βέβαια) του πολέμου κατά της τρομοϋστερίας αντικαθίσταται από «εσωτερικές απειλές» νέας μορφής. Το χαρτί της εγκληματικότητας αποτελεί επιλογή της αστικής τάξης. Βλέπουμε το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας όπου η ακροδεξιά επιχειρεί ανοιχτά να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Οι τσιγγάνοι θεωρήθηκαν υπαίτιοι για τα πάντα και οι διωγμοί εναντίον τους θυμίζουν άλλες εποχές.

Στην Ελλαδάρα τον τελευταίο καιρό η ασφάλεια των πολιτών έχει επανέλθει στο προσκήνιο με το πρόσχημα της αύξησης της εγκληματικότητας. Ένα σοβαρό περιστατικό όπως η δολοφονία της κοπέλας στο Βύρωνα αρκούν για να στοιχειοθετήσουν τη νέα κατάσταση. Τι και αν η κοπέλα πέθανε εξαιτίας του μπάτσου που ήταν εκτός υπηρεσίας και ήθελε να το παίξει ράμπο; Στα μυαλά αποτυπώνεται πως μπορεί να σε δολοφονήσουν στα καλά καθούμενα για μια τσάντα, άρα χρειαζόμαστε περισσότερη ασφάλεια.

Φυσικά οι μετανάστες θεωρούνται φορείς της εγκληματικότητας και η χώρα «μας» ξέφραγο αμπέλι. Και αυτό δεν εκφράζεται μόνο από τους αστέρες της ακροδεξιάς, αλλά και από την κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ. Προσωπικότητες όπως Πάγκαλος δίνουν ρεσιτάλ ρατσισμού, ο οποίος μάλιστα εξέφρασε τη λύπη του για τους Πακιστανούς αλλά διερωτήθηκε «τι να κάνουμε… ας πάνε να ζήσουν στο Πακιστάν». Σε περιοχές όπως ο Άγιος Παντελεήμονας και η Πάτρα, ένα τσούρμο με τίτλο «αγανακτισμένοι πολίτες» ΄που περιλαμβάνει χρυσαυγίτες, μέλη του ΛΑ.Ο.Σ., και γενικώς ακροδεξιούς επιχειρεί να στρέψει ολόκληρη την κοινωνία εναντίον των προσφύγων και των μεταναστών. Παράλληλα η επίσκεψη του Μαρκογιαννάκη στο τμήμα του Αγ. Παντελεήμονα, επικρότησε ουσιαστικά αυτή τη λογική η οποία πρακτικά σημαίνει «σκούπες», περισσότερους μπάτσους, ε.. και αν κάποιος αλλοδαπός πεθάνει από το ξύλο πάλι, δεν πειράζει.. είναι «απόβρασμα» αυτής της κοινωνίας.

Φυσικά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν υπάρχει εγκληματικότητα, όμως ο τρόπος που μεθοδεύεται η κατάσταση είναι παρανοϊκός. Άλλωστε αρκεί να δει κανείς τα επίσημα στοιχεία των μπάτσων για να διαπιστώσει πως τα ποσοστά που αφορούν την εγκληματικότητα υψηλής κλίμακας όπως ανθρωποκτονίες και βιασμοί, έχουν μειωθεί από το 2000 μέχρι το 2008, παρόλο που σε αυτό το διάστημα υπήρξε αύξηση του πληθυσμού μεταναστών. Αλλά και οι υπόλοιπες μορφές εγκληματικότητας έχουν μειωθεί σε αυτό το διάστημα. Το μόνο «έγκλημα» που έχει αυξηθεί σημαντικά είναι η πλαστογραφία, καθώς οι πρόσφυγες και οι μετανάστες δεν έχουν άλλη επιλογή, άπαξ και εισέλθουν στη χώρα. Το κράτος δυσχεραίνει κάθε προσπάθεια για κατάθεση αίτησης για άσυλο κλπ. με κάθε τρόπο, και φυσικά άσυλο δε χορηγεί ποτέ. Αντίθετα φυλακίζει παράνομα πολλούς μετανάστες χωρίς χαρτιά ή τους καταδικάζει σε μόνιμη παρανομία.

Αυτή τη στιγμή η ακροδεξιά παίζει ήδη το δυνατό της χαρτί που είναι η ασφάλεια και επιδιώκει να συσπειρώνει δυνάμεις γύρω από αυτό. Παράλληλα το ΛΑΟΣ συμπαρατάσσεται με την κυβέρνηση, που βρίσκεται σε κρίση, με την ασφάλεια ως κεντρικό θέμα. Μάλιστα ο Καρατζαφέρης δήλωσε πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μια «άτυπη συγκυβέρνηση». Σε όσους αυτό φαίνεται γραφικό ή αστείο ας κοιτάξουν την Ιταλία.

Η Αριστερά πρέπει αφενός βέβαια να απαντά πολιτικά και να πολεμά τον ρατσισμό την υστερία γύρω από την εγκληματικότητα σε κάθε χώρο παρέμβασης. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Οι ακροδεξιοί δεν κινούνται μόνο σε ιδεολογικό επίπεδο. Πέρα από την ανθρώπινη σκόνη έχουν στο πλευρό τους, τους μπάτσους και το παρακράτος. Η απόπειρα δολοφονίας δεκάδων ανθρώπων στο στέκι του Δικτύου, δείχνει πως κάποιοι δεν δίστασαν καθόλου να ανεβάσουν τον πήχη. Επομένως και η αριστερά για άλλη μια φορά καλείται να αναλάβει το ρόλο της σε μια κρίσιμη κατάσταση. Και πρέπει να σκεφτεί σοβαρά τους τρόπους που θα αγωνιστεί. Θα πρέπει να έχει ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός κοινωνικού δικτύου σε κάθε γειτονιά που θα μπορεί να συσπειρώσει και τους μετανάστες, ίσως με τη δημιουργία στεκιών ή με όποιον άλλον τρόπο μπορεί. Παράλληλα θα πρέπει να είναι έτοιμη να αντιπαρατεθεί σε φυσικό επίπεδο με τον υπόκοσμο της φασίζουσας ακροδεξιάς, και τους συνοδοιπόρους τους, όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αρκεστεί στο να μεμψιμοιρεί για την κατάσταση ή να μεταθέσει το πρόβλημα στην ανατροπή του συστήματος. Σίγουρα η κρίση ανοίγει πολλές δυνατότητες σε αυτή την κατεύθυνση, όμως η συγκεκριμένη μάχη είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί εδώ και τώρα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s