Οι ναζιστές της χρυσής αυγής στο δημοτικό συμβούλιο, η Ελευθεροτυπία καταργεί τον Ιό

Τα δύο παραπάνω γεγονότα, χωρίς να έχουν την ίδια βαρύτητα, σχετίζονται με έναν τρόπο μεταξύ τους. Αντανακλούν την αλλαγή των ιδεολογικών συσχετισμών της Μεταπολίτευσης, μια διαδικασία που έχει κορυφωθεί την τελευταία διετία. Την καθεστωτική αντιεξέγερση του Γενάρη του 2009 (δόγμα Μαρκογιαννάκη), που είχε ως άμεσο στόχο την αποκατάσταση του κύρους των κατασταλτικών μηχανισμών και ευρύτερα της κρατικής νομιμότητας, ακολούθησε η ρατσιστική πολιτική ατζέντα των Ευρωεκλογών του Ιουνίου του 2009 και η πέρα από κάθε προηγούμενο προβολή και αποδοχή από τον τηλεοπτικό συρφετό των θέσεων της κοινοβουλευτικής ακροδεξιάς.

Η νομιμοποίηση των ναζιστών…

Το σχέδιο αυτό, επέτρεψε την ιδεολογική ηγεμονία της ακροδεξιάς ρητορίας σε ζητήματα μετανάστευσης και ασφάλειας και αποτέλεσε το πλαίσιο για την απρόσκοπτη κινηματική δράση των ναζιστικών συμμοριών σε πλήρη συνεργασία με τους μπάτσους, ενώ η αριστερά -με φωτεινές εξαιρέσεις τις πορείες των συντρόφων του αναρχικού χώρου- τόσο στο δρόμο, όσο και στον τομέα της προπαγάνδας ήταν τραγικά απούσα.

Η βιαιότητα της οικονομικής κρίσης, το τέλος του κοινωνικού συμβολαίου, η ανάγκη της αστικής τάξης για νέα σχήματα κυριαρχίας, η γενικότερη αυταρχική μετατόπιση των ευρωπαϊκών δημοκρατιών είναι το νερό που κολυμπάνε οι φασίστες, από τους μεταμφιεσμένους σε λαϊκιστές καρατζαφερικούς, μέχρι τους ναζιστές χρυσαυγίτες.

Εδώ και ένα χρόνο η ναζιστική συμμορία δίνει τη μάχη του δρόμου στον Αγ. Παντελεήμονα και οι 10000 ψήφοι που εξασφάλισαν την είσοδο του φύρερ τους στο δημοτικό συμβούλιο είναι μια απόδειξη της επιρροής της. Η πλύση εγκεφάλου των καναλιών την τελευταία εβδομάδα για τις ορδές των μεταναστών στο κέντρο της Αθήνας, η ιδεολογική κάλυψη των επιθέσεων κατά Αλαβάνου-Πορτάλιου, με την ταυτόχρονη ειρωνεία απέναντι στην Αριστερά, είχαν τελικά ως στόχο όχι τόσο την αλλαγή της ατζέντας των εκλογών, όσο την ξεδιάντροπη αβάντα στους χρυσαυγίτες. Ο ναζιστικός υπόκοσμος έχει πλέον πλήρη νομιμοποίηση και ο σκληρός πυρήνας της αστικής τάξης προτιμά να κρατά ζωντανή την ύστατη του εφεδρεία, ενταγμένη στο κεντρικό πολιτικό σκηνικό. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει ούτε να υπερτιμάται η στρατιωτική δύναμη των φασιστών καθώς ο σκληρός τους πυρήνας δεν ξεπερνά τις μερικές δεκάδες, ούτε να υποτιμάται η απήχηση των ρατσιστικών ιδεών σε ευρύτερα ακροατήρια του «αγνού» λαού. Δέκα χιλιάδες ναζιστικοί ψήφοι ανατανακλούν εκατοντάδες χιλιάδες ρατσιστές. Οι ευθύνες της αριστεράς που είτε στο όνομα του εργατισμού υποτίμησε το πολιτικό καθήκον της αντιπαράθεσης με τους φασίστες, είτε δέσμια πατριωτικών αυταπατών και αντιιμπεριαλιστικών αναλύσεων αρνήθηκε οποιοδήποτε δράση είναι τεράστιες. Εξίσου σημαντικές είναι και οι ευθύνες όσων εμμένουν σε μια φιλανθρωπική προσέγγιση των μεταναστών και σε μια αφηρημένη αντιφασιστική πάλη, αλλά τουλάχιστον αυτοί δεν σφυρίζουν αδιάφορα μπροστά στη φασιστική δράση.

Οι δεκάδες επιθέσεις κατά αναρχικών και αριστερών χώρων, οι περιπολίες στον Αγ. Παντελεήμονα-που είναι πλέον σύμβολο της ακροδεξιάς ΄΄αντίστασης΄΄- συμπλήρωσαν το παζλ της ακροδεξιάς τρομοκρατίας που περιλαμβάνει καθημερινές επιθέσεις σε μετανάστες, μια βέβαιωμένη δολοφονία, εμπρησμούς σε χώρους λατρείας. Όλες αυτές οι προκλήσεις έμειναν πρακτικά και ιδεολογικά αναπάντητες και αποθράσυναν το ναζιστικό υπόκοσμο.

Είναι καιρός η αριστερά να αναλάβει τις ευθύνες που απρρέουν ακριβώς από την ίδια την ύπαρξη της. Μια πλατιά ενιαία δράση που να συνδυάζει την πιο αμείλικτη ιδεολογική πάλη απέναντι στα ρατσιστικά επιχειρήματα που μολύνουν και το στρατόπεδο των καταπιεσμένων, με πρακτικά μέτρα αυτοάμυνας απέναντι στις φασιστικές συμμορίες είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης τους.

Κάθε ανάλυση για την κυβερνητική πολιτική σε ζητήματα μετανάστευσης, για τη συνθήκη του Δουβλίνου, για το παρακράτος, για τον ιμπεριαλισμό ή τα παιχνίδια του real estate είναι σκέτη ρητορεία και μεταθέτει το πρόβλημα, αν δεν συνδυαστεί με την άμεση αντιπαράθεση με τους φασίστες που αποτελούν την αιχμή όλων των παραπάνω. Είναι μια δουλειά που απαιτεί οργάνωση, σοβαρότητα και τόλμη, αλλά που ταυτόχρονα θα συσπειρώσει το καλυτερο δυναμικό του στρατοπέδου μας, ατσαλώνοντας τις γραμμές μας.

…και το τέλος του Ιού της Ελευθεροτυπίας

Ο Ιός ήταν προφανώς μια στήλη σε μια αστική εφημερίδα.  Η ιδιοκτησία της Ελευθεροτυπίας για τους δικούς της-εμπορικούς και όχι μόνο- λόγους έδινε βήμα σε απόψεις σκληρά διεθνιστικές, Από την κριτική σε κυρίαρχους εθνικούς μύθους (Μακεδονικό,μειονότητες, Επανάσταση του 1821) στο επίπεδο της ιστορικής θεωρίας μέχρι ζητήματα της τρέχουσας συγκυρίας, ο Ιός ήταν πάντα σε αντιπαράθεση με την ακροδεξιά. Ήταν επίσης καταγγελτικός σε κάθε κρατική αυθαιρεσία, σε παραβιάσεις της αστικής νομιμότητας από το κράτος, αποκαλύπτωντας αρκετές φορές τις διασυνδέσεις των μπάτσων με το ναζιστικό υπόκοσμο. Ταυτόχρονα με δεδομένους τους περιορισμούς του μέσου αλλά και της ιδεολογίας των συντακτών του εξέφρασε την αλληλεγγύη σε διωκόμενους αγωνιστές. Με λίγα λόγια αρθρωνε ένα λόγο γύρω από ζητήματα που δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία της αριστεράς-κοινοβουλευτικής και μη- δεν θεωρεί πως την αφορούν άμεσα. Για όσους δε βολευόνται στο ριζοσπαστικό μικροαστισμό ενός μεταμοντέρνου μηδενισμού που ταυτίζει τον Ιό με τον Πρετεντέρη ως δημοσιογράφους αστικών μέσων, όπως ακριβώς ταυτίζει το Σύριζα με τη χρυσή αυγή κι έπειτα ανάβει το κεράκι στα «αναρχικά» του εικονίσματα. Για όσους δεν έχουν ενσωματώσει την κυρίαρχη πατριωτική αφήγηση, ο Ιός ήταν ένας σύμμαχος σε αυτό που αναλογεί, επαναλαμβάνουμε, σε αρθογράφους μιας καθεστωτικής εφημερίδας που δεν αυτοπροσδιορίστηκαν ποτέ ως επαναστάτες.

Είναι βέβαια άξιο απορίας πως ενώ κάποιοι είχαν θεωρήσει πολιτική δίωξη την απόλυση του Δελαστίκ από την Καθημερινή, ο οποίος αποτελεί τόσο μεγάλη απειλή για το σύστημα ώστε αρθογραφεί στο Μπόμπολα υπέρ του αντιμνημονιακού Σαμαρά ή κατά της τουρκικής επιθετικότητας, έχοντας προηγουμένως εξυμνήσει τον Καραμανλή (!) ως εθνικό ηγέτη. (όποιος θέλει μπορεί να αναζητήσει τα άρθρα), τώρα δεν εφαρμόζουν το ίδιο λαμπρό κριτήριο.

Ο Ιός μπορεί να κόπηκε στα πλαίσια αναδιαμόρφωσης της εφημερίδας με στόχο άλλη πελατεία, αυτό δε μας αφορά, ούτε θεωρούμε ακριβώς πολιτική διώξη την κατάργηση του. Σίγουρα όμως έστω και έμμεσα, η διακοπή της στήλης σχετίζεται με την διάχυση του ρατσισμού, την ανασύγκρότηση του καθεστώτος σε αυταρχικότερη μορφή, μέσω του νόμου και της τάξης ένα μίγμα που μάλλον δε χωράει απόπειρες σαν του Ιού.

Οι πρόωρες εκλογές διατυπώθηκαν απλά πρόωρα, αλλά παραμένουν ως άμεση επιλογή μαζί με την κυβέρνηση εθνικής ανάγκης, καθώς «η διάσωση της πατρίδας» παραμένει ευσεβής αστικός πόθος που το νέο παγκόσμιο κύμα ύφεσης θα κάνει κομμάτια. Σε αυτό το ρευστό πλαίσιο η αστική τάξη αναζητά λύσεις και σχέδια για να τσακίσει στο ξεκίνημα τους τις όποιες αντιστάσεις. Η καταστολή ως κύρια πολιτική, σε συνδυασμό με τη συναίνεση στο όνομα της τάξης, οπλίζουν ως συμπληρωματική εφεδρεία το ναζιστικό συρφετό. Στο σήμερα και με συγκεκριμένες δράσεις, οργανώνοντας με τόλμη και σχέδιο την πιο σκληρή άμυνα απέναντι στην καθεστωτική επίθεση και τους φορείς της, μπορούμε να θέσουμε τις βάσεις για την οργάνωση και υπεράσπιση της εφόδου των καταπιεσμένων που πλησιάζει.

Άκης Τζάρας

4 responses to “Οι ναζιστές της χρυσής αυγής στο δημοτικό συμβούλιο, η Ελευθεροτυπία καταργεί τον Ιό

  1. Συνεχίζονται μετεκλογικά οι επιθέσεις ακροδεξιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Πηγή: tvxs

    Αυξάνονται τα κρούσματα των επιθέσεων ακροδεξιών στοιχείων εναντίον καταλήψεων, μεταναστών αλλά και των θρησκευτικών χώρων που χρησιμοποιούν για την προσευχή τους. Δυο επιθέσεις, εντός ολίγων ημερών, σημειώθηκαν σε χώρο θρησκευτικής λατρείας και προσευχής Μουσουλμάνων στον Κολωνό ,ενώ επίθεση κατά μεταναστών σημειώθηκε σήμερα, νωρίς το βράδυ στο αυτοσχέδιο τζαμί του Αγίου Παντελεήμονα.

    Κι αν την δεύτερη επίθεση, την πραγματοποίησαν οι γνωστοί «αγανακτισμένοι κάτοικοι» του Αγίου Παντελεήμονα, η επίθεση στον Κολωνό έφερε την υπογραφή της Χρυσής Αυγής, η οποία αισθάνεται πιθανότατα ενισχυμένη από το εκλογικό αποτέλεσμα.

    Στη Θεσσαλονίκη

    Εξαιρετικά βίαιο περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης και στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα μέσα στο χώρο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου. Ομάδα κρανιοφόρων, μελών της Χρυσής Αυγής, εισήλθαν στο χώρο του ΑΠΘ και έβαλαν φωτιά στο βαγόνι του Radio Revolt που τελεί υπό κατάληψη. Εντός του βαγονιού υπήρχε κόσμος, ο οποίος ευτυχώς κατάφερε να βγει πριν να είναι αργά, ωστόσο, σημειώθηκαν μικροτραυματισμοί. Αυτόπτεις μάρτυρες είπαν στο tvxs, ότι από την περιοχή πέρασε όχημα της πυροσβεστικής αλλά δεν σταμάτησε στο χώρο του Πανεπιστημίου. Κατά τη διάρκεια της επίθεσης στο Radio Revolt, οι κρανιοφόροι φώναζαν «θα σας σκοτώσουμε» στον κόσμο που βρισκόταν εγκλωβισμένος μέσα.

    Στον Άγιο Παντελεήμονα

    Όπως κατήγγειλε στο tvxs, ο Θανάσης Κούρκουλας, μέλος της Κίνησης Απελάστε το Ρατσισμό, «αγανακτισμένοι κάτοικοι» μαζεύτηκαν, νωρίς το βράδυ της Δευτέρας, έξω από το αυτοσχέδιο τζαμί στον Άγιο Παντελεήμονα και λίγο μετά το πέρας της προσευχής επιτέθηκαν στους ανθρώπους που είχαν πάει να ασκήσουν το θρησκευτικό τους δικαίωμα.

    Στο σημείο έφτασε αστυνομική δύναμη και δυο ασθενοφόρα, ωστόσο, δεν έχουν αναφερθεί σοβαροί τραυματισμοί.

    Στον Κολωνό

    Εν το μεταξύ νέα επίθεση, μελών της Χρυσής Αυγής, σημειώθηκε, σύμφωνα με την κίνηση «Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή», τη Δευτέρα το βράδυ σε χώρο θρησκευτικής λατρείας και προσευχής Μουσουλμάνων στον Κολωνό.

    Μια ομάδα περισσοτέρων από δέκα ατόμων επιτέθηκαν σε χώρο προσευχής που διατηρούν Πακιστανοί στην οδό Δημοσθένους 4-6 στον Κολωνό. Κλείδωσαν με λουκέτο την πόρτα του χώρου, έβαψαν πάνω στους τοίχους του κτηρίου μαύρους σταυρούς, ενώ κόλλησαν αφίσες της Χρυσής Αυγής και του Μιχαλολιάκου πάνω στις πόρτες και τα παράθυρα του κτηρίου.

    Αυτή η επίθεση έρχεται σαν συνέχεια της επίθεσης που έγινε την Παρασκευή, 5 Νοέμβρη, όταν στις 10:30 τα ίδια άτομα έσπασαν την πόρτα μπήκαν μέσα στο τζαμί, διαλύοντας με πέτρες αντικείμενα λατρείας και άλλα πράγματα.

    Σύμφωνα με την ΚΕΕΡΦΑ, πάνω από 20 φορές το τελευταίο τρίμηνο ο θρησκευτικός αυτός χώρος έχει δεχτεί επιθέσεις από την ίδια συμμορία. Σε όλες τις περιπτώσεις έχουν γίνει επίσημες καταγγελίες στην αστυνομία, η οποία παρά τις διαβεβαιώσεις, δεν έχει στην ουσία κάνει τίποτα. Μάλιστα, όπως καταγγέλεται, την Παρασκευή πήγε στο χώρο, πιστοποίησε τους βανδαλισμούς και την επίθεση, διαβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά πως θα προστατεύσει και τον χώρο και όσους τον χρησιμοποιούν. Μόλις τρεις μέρες μετά η επίθεση επαναλήφθηκε και μάλιστα… με υπογραφή.

    Η κίνηση «Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή» θα διοργανώσει για το ζήτημα συνέντευξη τύπου αλλά και κινητοποίηση στην περιοχή.

    Μου αρέσει!

  2. ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ «ΙΟΥ»
    Συγκεντρώσαμε ένα μέρος των αντιδράσεων για τη διακοπή των σελίδων του «Ιού» από την Ελευθεροτυπία. Η καταγραφή είναι αναγκαστικά ελλιπής. Οχι μόνο επειδή ο όγκος των αντιδράσεων αυτών ήταν πολύ μεγάλος, αλλά και επειδή πολλοί αναγνώστες έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν προφορικά, από το τηλέφωνο, σ’ εμάς και την εφημερίδα.

    Αλλωστε σκοπός μας δεν είναι η συγκέντρωση όλων των σχετικών κειμένων, μηνυμάτων και επιστολών. Ο λόγος που υποχρεωθήκαμε σ’ αυτή την άχαρη διαδικασία που κινδυνεύει να χαρακτηριστεί «αυτοαναφορική», είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της, η «Ελευθεροτυπία» αρνήθηκε να δημοσιεύσει έστω και μια επιστολή αναγνώστη σχετικά με τον «Ιό». Σημειώνουμε για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης ότι τον Μάιο του 1995, όταν πρόκυψε ένα άλλης τάξης ζήτημα με μια στήλη της εφημερίδας (τη Μαύρη Τρύπα), επί μέρες η Ελευθεροτυπία διέθετε τις σελίδες της για τη δημοσίευση όλων των απόψεων.

    Ευχαριστούμε και από αυτή τη θέση όλες και όλους που μπήκαν στον κόπο να υποστηρίξουν τον «Ιό», με όποιο τρόπο κι αν το έκαναν.

     

    ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ «ΙΟΥ»
    Η Αννα Φραγκουδάκη στα «Νέα» (13.11.2010) έγραψε στην εβδομαδιαία στήλη της ένα σχόλιο με τίτλο «Ο Τύπος και η σταδιακή του μετάλλαξη», όπου επισημαίνεται ότι «Ο ‘Ιός’ είχε αναμφίβολα πολύ μεγάλο αριθμό αναγνωστών. Αρα το κριτήριο της εμπορικότητας δεν είναι αίτιο της διακοπής. Η μόνη υπόθεση που απομένει είναι ότι η εφημερίδα ‘δεν χωράει’ πλέον την κριτική του…» Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Ο Στρατής Μπουρνάζος στην «Αυγή» (14.11.2010) έγραψε ένα κείμενο με τίτλο «Ενας ευεργετικός Ιός»: «Ο ‘Ιός’ κατάφερε κάτι σπουδαίο: να αποτελέσει ένα εργαστήρι αντιπληροφόρησης, με όλη τη σημασία του όρου. Υπήρξε σημείο αναφοράς για πολλούς, άτομα και συλλογικότητες, να ασκεί μεγάλη πολιτική και ιδεολογική επίδραση». Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Ο Κωστής Παπαϊωάννου στο προσωπικό του ιστολόγιο (19.11.2010) δημοσίευσε κείμενο με τίτλο «Η κατάντια της Ελευθεροτυπίας»: «Ο ‘Ιός’ αποτέλεσε μόνος του μια ολόκληρη σχολή επί 20 χρόνια. Μια μαχητική φωνή εξαιρετικής ποιότητας που δεν χρειάζεται τους δικούς μας επαίνους. Το θέμα μας όμως δεν είναι οι καλοί φίλοι δημιουργοί του Ιού. Είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν έναν άλλο δρόμο για να εκπέμπουν το αποτέλεσμα της σοβαρής δημοσιογραφικής και βαθύτατα πολιτικής δουλειάς τους. Το θέμα είναι η εφημερίδα τους. Το θέμα είναι η κατάντια της Ελευθεροτυπίας που κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να πέσει στα πιο χαμηλά ποσοτικά και ποιοτικά επίπεδα». Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Ο Γιάννης Χάρης στο προσωπικό του ιστολόγιο. Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Ο Νίκος Σαραντάκος στο προσωπικό του ιστολόγιο (9.11.2010) σε κείμενο με τίτλο «Ο Ιός φεύγει, οι χρυσαυγίτες έρχονται…»: «Από τις 7 Νοεμβρίου 2010 η ελληνική μαχητική, ερευνητική, αξιόπιστη δημοσιογραφία είναι απελπιστικά φτωχότερη». Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Στο ειδησεογραφικό portal TVXS του Στέλιου Κούλογλου, σε κείμενο με τίτλο «Ιός: Θύμα της πολιτικής στροφής της Ελευθεροτυπίας;» μεταφέρεται η πληροφορία ότι «οι τελευταίες εξελίξεις στις τάξεις της ‘Ε’ έχουν έντονα πολιτικές αποχρώσεις, και συγκεκριμένα ‘γαλανόλευκες’, αφού παρατηρείται μια στροφή ύφους και περιεχομένου προς τον ‘εθνικοπατριωτισμό’, ενώ φτάνουν στο σημείο να μιλήσουν για ιδεολογική ευθυγράμμιση της εφημερίδας με τη ‘σαμαρική Δεξιά’.» Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Το διαδικτυακό The Press Project σημειώνει ότι «Η μεγαλύτερη απώλεια της Κυριακής των εκλογών ήταν το τέλος του Ιού της Κυριακής. Ο Τύπος πραγματικά πεθαίνει». (Βλ. ΕΔΩ).

    Ο Γ.Κ. στον Δρόμο της Αριστεράς με τίτλο «Πού πάει η Ελευθεροτυπία;» (21.11.2010) παρατηρεί ότι «τελευταίο και από τα πλέον γνωστά ‘χτυπήματα’ της Μάνιας Τεγοπούλου, ήταν η κατάργηση από την Ελευθεροτυπία της στήλης με το… παράξενο όνομα Ιός, η οποία επί είκοσι χρόνια αποτέλεσε παράδειγμα ερευνητικής δημοσιογραφίας». Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Η Αντιπολεμική Διεθνιστική Κίνηση γράφει στις 8.11.2010 «Τώρα γιατί να αγοράσεις την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία αν δεν μπορείς να βρεις τον Ιό; Αν δε μπορείς να συναντήσεις το απαράμιλλο δημοσιογραφικό σθένος που τα έβαλε με όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και με τα εργοδοτικά συμφέροντα;» Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Ο Ακης Τζάρας στην Κόκκινη Ορχήστρα Αθήνας σε κείμενο με τίτλο «Οι ναζιστές της Χρυσής Αυγής στο δημοτικό συμβούλιο, η Ελευθεροτυπία καταργεί τον Ιό» (11.11.2010) γράφει ότι «Ο Ιός ήταν προφανώς μια στήλη σε μια αστική εφημερίδα. Η ιδιοκτησία της Ελευθεροτυπίας για τους δικούς της-εμπορικούς και όχι μόνο- λόγους έδινε βήμα σε απόψεις σκληρά διεθνιστικές, Από την κριτική σε κυρίαρχους εθνικούς μύθους (Μακεδονικό, μειονότητες, Επανάσταση του 1821) στο επίπεδο της ιστορικής θεωρίας μέχρι ζητήματα της τρέχουσας συγκυρίας, ο Ιός ήταν πάντα σε αντιπαράθεση με την ακροδεξιά». Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ.

    Δεκάδες άλλα ιστολόγια μετέδωσαν και σχολίασαν την είδηση του τέλους του «Ιού». Μπορείτε να τα βρείτε στην αναζήτηση ιστολογίων του Google, συνδυάζοντας τις λέξεις κλειδιά «Ιός» και «Ελευθεροτυπία».

     

    ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
    Με πρωτοβουλία του καθηγητή Αλέξη Μπένου συγκεντρώθηκαν 2.000 υπογραφές κάτω από ένα κείμενο με τίτλο «Η φίμωση του Ιού δεν θα περάσει!». Υπογράφουν οι βουλευτές Τάσος Κουράκης, Ηρώ Διώτη, Θοδωρής Δρίτσας και Βασίλης Μουλόπουλος, εκατοντάδες πανεπιστημιακοί, συνδικαλιστές, φοιτητές, επαγγελματίες όλων των κλάδων, δημοσιογράφοι. Το πλήρες κείμενο και τις υπογραφές μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ.

     

    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ
    Στις 25.11.2010 στάλθηκε το ακόλουθο κείμενο 16 συνδικαλιστών προς τη Διεύθυνση της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ». Το κείμενο δεν δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα, αλλά είναι αναρτημένο στον προσωπικό ιστότοπο του προέδρου της ΔΟΕ Δημήτρη Μπράτη (ΕΔΩ):

    Την Κυριακή 7 Νοέμβρη πληροφορηθήκαμε ότι η στήλη «ΙΟΣ» της Ελευθεροτυπίας, μετά από είκοσι χρόνια συνεχούς προσφοράς στην ενημέρωση, δεν περιλαμβάνεται πια στην ύλη της εφημερίδας σας.

    Επί 20 χρόνια η δημοσιογραφική ομάδα του «ΙΟΥ» τιμούσε κυριολεκτικά τον τύπο και κοσμούσε την Ελευθεροτυπία στην οποία χάριζε κύρος, εγκυρότητα και προφανώς αναγνώστες, με σημαντικές έρευνες που αποτελούν παραδείγματα ερευνητικής δημοσιογραφίας με επιστημονική τεκμηρίωση και πολιτική οξύνοια, συνέπεια και τόλμη.

    Η στήλη έδειχνε ιδιαίτερη ευαισθησία σε εργασιακά θέματα, χωρίς ποτέ να διστάσει να αποκαλύψει την πραγματικότητα ακόμη κι αν χρειαζόταν να έρθει σε σύγκρουση με συμφέροντα εργοδοτών ή κέντρα εξουσίας. Οι έρευνες και οι αναλύσεις του «Ιού» πήγαιναν κόντρα στο ρεύμα της απαξίωσης των εργαζόμενων και του Δημοσίου Τομέα, κάτι που το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να εκλείπει από την ενημέρωση στη χώρα. Τα δημοσιεύματα για τον ΟΣΕ και για την έρευνα του ΙΟΒΕ για τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα μαχόμενης δημοσιογραφίας σε μια εποχή που κυρίαρχη τάση αποτελεί, δυστυχώς, η αναπαραγωγή των non-paper της κυβέρνησης.

    Με την ελπίδα ότι δεν πρόκειται να χαθεί μια ανεξάρτητη φωνή σε μια εποχή που από παντού βάλλονται τα δικαιώματα των εργαζόμενων, παρακαλούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να ξαναβρεί ο «ΙΟΣ» τη θέση του στις φιλόξενες σελίδες της Ελευθεροτυπίας.

    Σπύρος Παπασπύρος, Πρόεδρος ΑΔΕΔΥ
    Ηλίας Ηλιόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΑΔΕΔΥ
    Κώστας Παπαντωνίου, πρ. Αντιπρόεδρος ΑΔΕΔΥ
    Ηλίας Δόλγυρας, Μέλος ΕΕ ΑΔΕΔΥ
    Γιώργος Γαβρίλης, Αντιπρόεδρος ΓΣΕΕ
    Δημήτρης Μπράτης, Πρόεδρος ΔΟΕ
    Δημήτρης Πεππές, Πρόεδρος ΟΛΜΕ
    Νίκος Χατζόπουλος, Πρόεδρος ΠΟΣΕ-ΙΚΑ
    Φραγκίσκος Βορτελίνος, Πρόεδρος ΟΔΠΤΕ
    Νίκος Φωτόπουλος, Πρόεδρος ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ
    Στάβυ Σαλουφάκου, Πρόεδρος ΕΚΑ
    Ζώης Πεππές, Ταμίας ΟΤΟΕ
    Κιουτσούκης Νικόλαος, Γενικός Γραμματέας ΠΟΣ (ΟΣΕ)
    Γιάννης Ζαχαράκης, Πρόεδρος ΠΟΕΙΔΔ
    Μεταξία Στεκουλέα, Πρόεδρος ΟΙΥΕ
    Θάνος Βασιλόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΟΙΥΕ

     

    ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
    Επιλέξαμε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των επιστολών διαμαρτυρίας που έφτασαν στα γραφεία της Ελευεθεροτυπίας για τη διακοπή του «Ιού»: 7.11.2010
    Προς την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία
    Τόσο τεκμηριωμένη και σοβαρή δημοσιογραφία, όπως αυτή του Ιού, δεν υπάρχει στον ελληνικό Τύπο. Και σεις την καταργήσατε. Κρίμα, κρίμα.
    Ολύμπιος Δαφέρμος

    8.11.2010
    Προς την εκδότρια Μ. Τεγοπούλου και τον διευθυντή Β. Παναγόπουλο
    Με λύπη μας διαπιστώσαμε σήμερα διαβάζοντας την Κ.Ε. ότι δεν θα υπάρχει από εδώ και πέρα ο Ιός της Κυριακής, ενδεχομένως ο πιο βασικός λόγος για τον οποίο διαβάζαμε την εφημερίδα σας.
    Νομίζουμε ότι η μαχητική, ακηδεμόνευτη και πάντα επαρκώς τεκμηριωμένη ερευνητική αρθογραφία του Ιού ήταν πραγματικά μια από τις σπάνιες δημοσιογραφικές προσπάθειες που ξέφευγαν από τα πλαίσια του ελέγχου τον οποίο ασκούν τα συμφέροντα των εκδοτών στους δημοσιογράφους.
    Επειδή δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι η διακοπή του Ιού έχει να κάνει με την «οικονομική κρίση», θεωρούμε ότι αποτελεί μια ακόμα προσπάθειας λογοκρισίας και εναρμόνισης της γραμμής της εφημερίδας με τα συμφέροντα που εξυπηρετεί.
    Σας δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται να αγοράζουμε πλέον την Κ.Ε. και την Ελευθεροτυπία, των οποίων είμαστε καθημερινοί αναγνώστες πάνω από 20 χρόνια τώρα, και σας διαβεβαιώνουμε ότι, αν κρίνουμε από τον κύκλο μας, δεν είμαστε και οι μόνοι που θα τηρήσουν ανάλογη στάση.

    Αρετή Μουσουλιώτη (Εκπαιδευτικός)
    Κώστας Σβόλης (Ηλεκτρολόγος)

    8.11.2010
    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Είμαι αναγνώστης σας νομίζω από την αρχή. Το αρχείο μου -στο Παρίσι και εδώ- περιλαμβάνει, σε χαρτί και ηλεκτρονικά, πολλά από τα ένθετά σας κι ας ξέρω ότι μπορώ να τα βρω στην ιστοσελίδα σας. Σε πολλά συμφωνώ μαζί σας και σε άλλα, τελικά λίγα, όχι. Σας οφείλω επίσης τη στήριξή σας σε δύσκολες στιγμές.Με την πείρα εξήντα δύο χρόνων στη δουλειά μπορώ να σας βεβαιώσω ότι επιτελέσατε έργο δημοσιογραφικό και ερευνητικό χωρίς προηγούμενο. Με την απόφασή της, έπειτα από πολλές άλλες, η εφημερίδα που σας φιλοξενούσε κατεβαίνει ακόμη ένα σκαλοπάτι και μαζί της η ενημέρωση στη χώρα μας. Καλό κουράγιο για τη συνέχεια.
    Πολύ φιλικά,
    Ριχάρδος Σωμερίτης

    8.11.2010
    Κύριε διευθυντά (και εκδότρια…)
    Με αισθήματα οργής και θλίψης πληροφορηθήκαμε σήμερα (7/11/2010) από το κυριακάτικο φύλλο της εφημερίδας σας, την λήξη της συνεργασίας της Ελευθεροτυπίας με την δημοσιογραφική ομάδα του «Ιού», επειδή … «ο νέος σχεδιασμός της εφημερίδας δεν χωράει τον Ιό».
    Ως αναγνώστες τόσο της εφημερίδας σας όσο και της συγκεκριμένης στήλης επί σειρά ετών, δεν είμαστε καν σε θέση να εκτιμήσουμε τους λόγους που σας οδήγησαν σε μια τέτοια απόφαση. Να στερήσετε δηλαδή το αναγνωστικό σας κοινό από την επαφή του με τις έρευνες των συγκεκριμένων δημοσιογράφων, επαφή που μόνο θετικά θα μπορούσε να επενεργήσει στο πεδίο της συνειδησιακής αφύπνισης, της διανοητικής εξέλιξης και της κοινωνικής δραστηριοποίησης των αναγνωστών.
    Υπόδειγμα δημοσιογραφικών μελετών (χαρακτηριζόμενες από εύστοχη θεματολογία και άρτια τεκμηρίωση) οι συγκεκριμένες έρευνες αποτέλεσαν ουσιαστικό ανάχωμα (στο επίπεδο του δημόσιου διαλόγου) στην επέλαση της σύγχυσης και της προπαγάνδας που μεθοδευμένα η πλειοψηφία του δημοσιογραφικού κόσμου υπηρετεί. Αυτό είχε φυσικά σαν αποτέλεσμα να μπουν στο στόχαστρο διαφόρων παραγόντων της πολιτικής ζωής του τόπου, είτε πολιτικών είτε δημοσιογράφων.
    Μέσα σε συνθήκες θεσμικής/κοινοβουλευτικής εκτροπής, ανόδου της ακροδεξιάς, ρατσιστικών και φασιστικών κρουσμάτων, καλλιέργειας ενός ιδιότυπου κοινωνικού κανιβαλισμού, αποστέρησης των βασικών εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων, καθολικοποίησης του θεάματος/lifestyle ως μόνη συνθήκη αντίληψης της πραγματικότητας, συμπτωμάτων δηλαδή της επέλασης του νεοφιλελευθερισμού σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό), μια τέτοια απόφαση είναι εκτός από ακατανόητη και πολιτικά αντιδραστική, επικίνδυνη και ύποπτη. Προφανώς σε αυτές τις συνθήκες, η συγκεκριμένη απόφαση σηματοδοτεί συνειδητή επιλογή από την πλευρά σας, με αποτέλεσμα να φέρετε ακέραια την ευθύνη της συγκεκριμένης επιλογής καθώς και των συνεπειών αυτής.
    Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ούτε «κουτσομπολιά», ούτε και «ιδιαίτερες συνθήκες» που ενδεχομένως επικρατούν ούτε και μας ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Αφουγκραζόμαστε και ερμηνεύουμε την συγκεκριμένη πράξη ως φίμωση της ελεύθερης, αδέσμευτης, κριτικής δημοσιογραφικής έρευνας και δηλώνουμε πως η μακροχρόνια αναγνωστική σχέση μας με την εφημερίδα σας τελειώνει από αύριο κιόλας.

    Μπαλής Νίκος (Φυσικός-Υποψηφ. Phd Πολυτεχνείο Πατρών)
    Παλιός Ξενοφώντας (Πολιτικός Μηχανικός -Υποψηφ. Phd Πολυτεχνείο Πατρών)
    Λεοντίου Νικόλας (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός-Υποψηφ. Phd Πολυτεχνείο Πατρών)
    Μετάφας Πέτρος (M.Sc., PhD. Τμήμα Φυσικής Πανεπιστ. Πατρών)

    13.11.2010
    Kύριε Διευθυντά
    Η παύση του Ιού της Κυριακής συνιστά πλήγμα για την ελευθεροτυπία στην Ελλάδα και για την Ελευθεροτυπία ειδικότερα. Εκφράζω την ανησυχία μου για την εξέλιξη αυτή η οποία πέραν ότι συμβάλλει στην κυκλοφοριακή κατρακύλα της εφημερίδας συνιστά απειλή για τη στήλη που με ασυναγώνιστα κριτικό, αναστοχαστικό και τεκμηριωμένο τρόπο ασκούσε το δημοσιογραφικό λειτούργημα για όλον τον ελληνικό τύπο.. Αν όντως ο «νέος σχεδιασμός της εφημερίδας δεν χωράει τον Ιό» νομίζω ότι το από όλες τις απόψεις σκοπιμότερο που καλείσθε να υλοποιήσετε είναι ένα νεότερο σχεδιασμό που θα χωράει τον Ιό. Αγαπώ την Ελευθεροτυπία όχι όπως ένας Ολυμπιακός αγαπά τον Ολυμπιακό ακόμη και όταν αυτός παραπαίει, αλλά όταν καλύπτει τις ενημερωτικές μου ανάγκες.
    ΥΓ. Δεν με ενδιαφέρει να δημοσιευθεί η επιστολή μου.
    Σας ευχαριστώ για την προσοχή.

    Δημήτρης Χριστόπουλος
    Επίκουρος καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου,
    Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    17.11.2010
    Αγαπητοί φίλοι,
    Σας παρακολουθώ επί χρόνια στην Ε, από την αρχή θα έλεγα και χαιρόμουν πάντα με τις αναλύσεις και τις αποκαλύψεις σας, έστω κι αν κάποιες φορές (ελάχιστες) διαφωνούσα. Λυπήθηκα λοιπόν πάρα πολύ για την απολύτως εσφαλμένη απόφαση της «Διευθύντριας» και προφανώς της «Ιδιοκτήτριας. Θα ήθελα λοιπόν, επειδή υπήρξα παλιός συντάκτης της εφημερίδας Θεσσαλονίκης επί εποχής Βελλίδη, μέσω υμών, να θυμίσω στην καινούρια ιδιοκτήτρια, αλλά και στην διευθύντρια της Ε, την πορεία του άλλοτε κραταιού συγκροτήματος της πόλης μου, μόλις ανέλαβε την διεύθυνσή του η θυγατέρα (που διαδέχθηκε την μητέρα της, γνωστή και ως Μιμόζα): Πήγε άπατο στον φούντο και η Κατερίνα εξαφανίστηκε από προσώπου γης, χωμένη σ’ ένα σπιτάκι που μετά βίας περιέσωσε. Ας προσέξει λοιπόν η απόγονος του Κίτσου, γιατί τα νέα δεν είναι καλά για το συγκρότημα, αφού οι πωλήσεις πάνε στον φούντο και από πρώτη έφτασε πέμπτη και καταϊδρωμένη η κυριακάτικη και κάπως έτσι πάει και η καθημερινή.
    Με φιλικούς χαιρετισμούς
    Δημήτριος Ζαπώνης

    18.11.2010
    Θέλω να διαμαρτυρηθώ έντονα για τη διακοπή του Ιού της Κυριακής από το νέο σχεδιασμό της εφημερίδας. Από τα φοιτητικά μου χρόνια μέχρι και σήμερα (20 χρόνια και κάτι) παίρνω κάθε Κυριακή την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία κυρίως λόγω του Ιού που μας «ανοίγει τα μάτια». Σας δηλώνω ότι σε περίπτωση που δεν επανέλθει ο Ιός στην κυριακάτικη έκδοση θα διακόψω αυτή τη συνήθειά μου και δε θα ξαναγοράσω την εφημερίδα σας.
    Βασιλεία Ζωγραφάκη
    Φιλόλογος
    Πορταριά Χαλκιδικής

    22.11.2010
    Αγαπητοί συντάκτες του Ιού,
    Θα ήθελα να σας εκφράσω την εκτίμηση και τον θαυμασμό μου για το εξαιρετικά ποιοτικό για τα ελληνικά -και όχι μόνο’ δεδομένα έργο σας τα τελευταία 20 χρόνια.
    Ο τρόπος που σκέφτομαι και αντιλαμβάνομαι τον κόσμο εν μέρει έχει επηρεαστεί από την ανάγνωση των κειμένων σας ανελλιπώς από το 2000. Είναι πολύ λυπηρό το γεγονός της αναστολής της έκδοσης των ερευνών του Ιού, ιδίως στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Θα ήθελα να ελπίζω ότι η εξέλιξη αυτή δεν είναι οριστική, αν και δεν ξέρω αν υπάρχουν λόγοι που να στηρίζουν αυτή την αισιοδοξία.

    Με εκτίμηση
    Βαγγέλης Γεώργας

    http://www.iospress.gr

    Μου αρέσει!

  3. Ο φασιστικός υπόκοσμός σε πλήρη δολοφονική δράση υπό την κάληψη της αστυνομίας και του επίσημου πολιτικού κόσμου της περιοχής. Αναδημοσιεύουμε την επιστολή ενημέρωσης από το athens indymedia για τα εξωφρενικά αίσχη των ναζιστών υπό την συνενοχή της αστικοδημοκρατικής ηλιθιότητας και υποκρισίας:

    Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό από προηγούμενη ανάρτηση στο indymedia, γνωστό φασιστοειδές της Ηγουμενίτσας συνελήφθη και είναι κατηγορούμενος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, οπλοφορία και οπλοχρησία.

    Ας δούμε πως φτάσαμε σε αυτή την απόφαση του ανακριτή.

    Την Τετάρτη 10-11-2010, κούρδοι πρόσφυγες που κρύβονταν σε νταλίκα, επιχειρούν να περάσουν σε άλλη νταλίκα με προορισμό την Ιταλία, σε βενζινάδικο κοντά στην Παραμυθιά, περίπου 20χιλ. από την Ηγουμενίτσα. Γίνονται αντιληπτοί από τον ιδιοκτήτη του βενζινάδικου, που απαντά στη δυσφορία του οδηγού, με τη φράση ‘Θα το τακτοποιήσω εγώ’.
    Οπλισμένος με περίστροφο των 9 χιλιοστών, επιβαίνει σε λευκό βανάκι (ιδιοκτησίας του) και κατευθύνεται μέσω της εγνατίας προς τους μετανάστες που ήδη είχαν αρχίσει να απομακρύνονται μιας και είχαν γίνει αντιληπτοί. Όταν πλησιάζει, πυροβολεί εναντίον τους από απόσταση 10 περίπου μέτρων χωρίς να χτυπηθεί κανείς.

    Οι μετανάστες έντρομοι αρχίζουν να τρέχουν. Τότε το ανθρωποειδές μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα, σταματάει και από τη θέση του οδηγού πυροβολεί θέλοντας να σκοτώσει, εναντίον τους τουλάχιστον 3 ακόμη φόρες, από απόσταση 5 περίπου μέτρων, και απομακρύνεται.
    Από τις σφαίρες του ένοπλου φασίστα πέφτει βαριά τραυματισμένος στη μηροβουβωνική περιοχή ο ένας από τους 4 μετανάστες. Τότε ένας από τους υπόλοιπους 3 μετανάστες βλέποντας το όπλο να τον σημαδεύει φωνάζει αγανακτισμένος στον κατηγορούμενο ‘Σκότωσες τον φίλο μου, θες να σκοτώσεις κι εμένα;’ Και τότε ο φασίστας φεύγει.

    Στη συνέχεια οι μετανάστες τηλεφωνούν στην αστυνομία προκειμένου να ειδοποιηθεί ασθενοφόρο (μπερδεύοντας το 100 με το 166).
    Οι μπάτσοι αφού καταφθάνουν στο χώρο ειδοποιούν ασθενοφόρο και παρά τις εκκλήσεις των μεταναστών για καταδίωξη του δράστη αποχωρούν δηλώνοντας πως δεν έχουν καμία αρμοδιότητα και φεύγουν, παρόλο που τα χτυπήματα ήταν από πυροβόλο όπλο.

    Σύντροφοι και συντρόφισσες όταν πληροφορήθηκαν το συμβάν έσπευσαν στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύονταν ο παθών και πληροφορήθηκαν ότι από τύχη, για λίγα μόλις εκατοστά, δεν χτυπήθηκε στην κεντρική αρτηρία και γλίτωσε από σίγουρο θάνατο λόγω αιμορραγίας.

    Υστέρα από αυτό η αστυνομία καλείται και της επιβάλλεται να καταγράψει το συμβάν. Ο μετανάστης καταθέτει στο Α.Τ. Ηγουμενίτσας και αναγνωρίζει το δράστη, όπως έπραξαν και δυο από τους συντρόφους του, ο τρίτος θέλησε και αυτός να καταθέσει την επόμενη μέρα, ενώ αρχικά είχε αρνηθεί φοβούμενος τις συνέπειες. Π
    αρ’όλες τις διαβεβαιώσεις των μπάτσων της περιοχής ότι δεν χρειάζεται και τρίτη μαρτυρία μιας και κατά τα λεγόμενά τους η υπόθεση είχε κλείσει, οι 3 Κούρδοι πήγαν στο τμήμα προκειμένου να καταθέσει και ο τρίτος αυτόπτης μάρτυρας, όπου μόλις είδε τον δράστη στον πρώτο όροφο (παρέα με το δήμαρχο Σαγιάδας να του δίνει κουράγιο), λέει στους μπάτσους ότι δεν θέλει να του δείξουν καμιά φωτογραφία γιατί αυτός που τους πυροβολούσε είναι ο συλληφθέντας.

    Οι μπάτσοι του πήραν κατάθεση και τον έβαλαν να αναγνωρίσει το δράστη ανάμεσα σε ασφαλίτες για το τυπικό της διαδικασίας, ο μάρτυρας τον αναγνώρισε. Μετά και την τρίτη αναγνώριση η υπόθεση περνούσε από τον ανακριτή τη Δευτέρα 22-11-2010.

    Δυο σύντροφοι από την Ηγουμενίτσα συνόδευσαν τους τρεις μετανάστες στον ανακριτή, όταν έφτασαν στο δικαστήριο τους περίμεναν 100 περίπου «αγανακτίσμένοι πολίτες», συγγενείς του δράστη, και χρυσαυγήτες, όπου τους επιτέθηκαν (περίπου 30 από αυτούς), πήραν το πανό που κρατούσαν, και τους προπηλάκισαν.

    Οι σύντροφοι και οι πρόσφυγες αφού αρχικά απομακρύνθηκαν, στη συνέχεια πήγαν στο Α.Τ. Ηγουμενίτσας. Μέσα σε όλη αυτή την παρωδία, του δήθεν δημοκρατικού κράτους δικαίου, ο διοικητής υποσχόταν πως οι μάρτυρες θα καταθέσουν στον ανακριτή και ότι δήθεν είναι ασφαλείς σε ένα τμήμα όπου απ’ έξω τριγυρνούσαν συνεχώς άνθρωποι του δράστη και χρυσαυγήτες.

    Στο τμήμα κατέφτασαν και άλλοι αλληλέγγυοι σύντροφοι αλλά και δικηγόροι προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που πίεσαν θεσμικά το θέμα. Ο διευθυντής της αστυνομίας είπε στους συντρόφους πως αν θέλουν να πάνε στο δικαστήριο να πάει και αστυνομική δύναμη για την προστασία τους, λες και δεν γνώριζε για τον τραμπουκισμό από την προηγουμένη μέρα.

    Σκοπός του δράστη-χρυσαυγήτη (σύμφωνα με δικές του δηλώσεις στο facebook) και των υπόλοιπων τραμπούκων, ήταν να φοβίσουν τους μάρτυρες προκειμένου να μην καταθέσουν, και στον ανακριτή να εμφανιστεί μόνο ο δράστης για να γλυτώσει την προφυλάκιση.

    Ο δράστης απειλούσε τους συντρόφους μέσα στο Α.Τ. Ηγουμενίτσας λέγοντας σε δικούς του και μπροστά στους μπάτσους να κόψουν φάτσες των άπλυτων και ότι ‘θα τους φτιάξουν’.

    Μέσα σε αυτό το κλίμα τρομοκρατίας οι μετανάστες συνοδεύτηκαν στον ανακριτή, από ασφαλίτες, όπου και κατέθεσαν (μπαίνοντας από την πίσω πόρτα) σε ένα δικαστικό μέγαρο που είχε γεμίσει από συμπαραστάτες του φασίστα.

    Έπειτα οι μάρτυρες μεταφέρθηκαν στο Α.Τ. Ηγουμενίτσας και στη συνεχεία σε ασφαλές σημείο από συντρόφους της δυτικής Ελλάδας, που παρακολούθησαν όλο το σκηνικό της τρομοκρατίας. Την επόμενη άνθρωποι του δράστη πλησίασαν τον καταυλισμό των κούρδων, ρωτώντας τους για τους μάρτυρες. Πρόσφεραν χρήματα, υποσχέθηκαν χαρτιά, για όποια χώρα της Ευρώπης ήθελαν, προκειμένου να πάρουν πίσω τις καταθέσεις.
    Οι κούρδοι αρνήθηκαν ενώ μετέφεραν τη δωροδοκία και στην υπόλοιπη κουρδική κοινότητα της Ηγουμενίτσας και της Αθηνάς, εξοργίζοντας τους.

    Παράλληλα άρχισε ένα κλίμα τρομοκρατίας, από συγγενείς και ομοϊδεάτες του δράστη σε αριστερούς πολίτες της Ηγουμενίτσας, κατοίκους, αλληλέγγυους και συντρόφους. Απειλές για τη σωματική τους ακεραιότητα, για τα αυτοκίνητά τους καθώς και επισκέψεις στον εργασιακό χώρο αλληλέγγυων συντρόφων, δημιουργώντας τους προβλήματα και απειλώντας τους, ενώ τα τοπικά ΜΜΕ κράτησαν σιγή ιχθύος.

    Μετά από δυο μέρες στις 24-11-2010, ομάδα τραμπούκων πήγε στον καταυλισμό των Κούρδων απειλώντας τους και σημαδεύοντας τους με περίστροφα.
    Επίσης να αναφερθεί πως άνθρωποι του δράστη προσπάθησαν να δωροδοκήσουν σύντροφο με χρήματα για να πει που βρίσκονται οι αυτόπτες μάρτυρες και ο τραυματισμένος.

    Συνθήματα της χρυσής αυγής έκαναν την εμφάνισή τους, στον προσφυγικό καταυλισμό και σε σπίτια συντρόφων, σβήστηκαν την επομένη. Η αστυνομία προβαίνει σε επιχείρηση σκούπα στον καταυλισμό, όπου απαγάγει 80 άτομα αναζητώντας μέσα σε αυτούς τους αυτόπτες μάρτυρες.
    Όλοι οι πρόσφυγες, πλην των κούρδων αφήνονται χωρίς κανένα έλεγχο ενώ 5 Κούρδοι στέλνονται στη Βέροια.

    Δεν θα περιμένουμε να δούμε ως που θα φτάσει όλη αυτή η τρομοκρατία, με την κάλυψη της αστυνομίας, τη σιωπή των τοπικών ΜΜΕ και τοπικών προυχόντων της πόλης.

    Απευθυνόμαστε σε ένα ευρύ φάσμα συντρόφων πληροφορώντας για την κατάσταση και τις απειλές που δεχόμαστε και ταυτόχρονα οργανώνουμε τις συλλογικές μας απαντήσεις απέναντι στις φασιστικές παρακρατικές συμμορίες, την αστυνομική χούντα και την κρατική μεταναστευτική πολιτική, που οργανώνει γκέτο και προωθεί το ρατσισμό και τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Κανείς καταπιεσμένος δεν είναι μόνος του.

    Ο ιδιοκτήτης δυο βενζινάδικων, σουπερμάρκετ, ξενοδοχείου, πόρσε και ένοπλος χρυσαυγήτης, Θωμάζος Σάββας, που πυροβολεί μετανάστες.
    Το εν λόγω ανδρείκελο εκμεταλλευόμενο την οικονομική-κοινωνική του θέση και στηριζόμενο σε ένα πλέγμα σκοτεινών δοσοληψιών με τοπικούς άρχοντες, παρατρεχάμενους λακέδες και την αστυνομία, έχει δημιουργήσει ένα κλίμα τρομοκρατίας σε όλη την πόλη της Ηγουμενίτσας, επιβάλλοντας έτσι τη σιωπή όλων.

    Μετά το γεγονός της ένοπλης επίθεσης στους μετανάστες, σύντροφοι αναζήτησαν πληροφορίες για αυτόν.
    Βρήκαν την προσωπική του σελίδα στο Facebook, όπου ο τύπος πόζαρε μαζί με άλλους γνωστούς χρυσαυγήτες από την Ηγουμενίτσα (Τζίμας, Βαγγελής), με βαρύ οπλισμό (συγκεκριμένα διακρίνονται στις φωτογραφίες δυο καλάσνικοφ και ένα περίστροφο).
    Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι ο Θωμάζος είχε να επισκεφτεί τη σελίδα του στο Facebook από 11 Αυγούστου ενώ μπήκε την επομένη της επίθεσης και έσβησε αυτές τις φωτογραφίες και μόνο.
    Επίσης μετά από 4 μέρες άλλαξαν και τα στοιχεία του προφίλ του (η προτίμηση «χρυσή αυγή», το «θάνατος στους μετανάστες και τους άπλυτους», αντικαταστάθηκαν από την προτίμηση «χριστιανός ορθόδοξος» κτλ).
    Ακόμη, στο λευκό βανάκι , που χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο ¨κυνήγι¨, λίγες μέρες μετά προστεθήκαν μπλε αυτοκόλλητα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες όλη αυτή η χυδαιότητα τελικά, αναζήτησε τη νομική κάλυψη από το γνωστό ανθρωποειδές Α. Κούγια.

    Υ.Γ.1 Όλοι αυτοί οι λωποδύτες που ευαγγελίζονται κράτος δίκαιου και λοιπά ηχηρά, ας μας απαντήσουν πως ένοπλοι φασίστες ποζάρουν για μήνες στο ίντερνετ, οπλισμένοι, και δεν τους αγγίζει κανένας ενώ στην περίπτωση συντρόφων, αυτοί σέρνονται στα κρατητήρια και τις φυλακές, διαπομπεύονται και στοχοποιήται όλος ο συντροφικός, φιλικός και συγγενικός περίγυρός τους, για ένα δακτυλικό αποτύπωμα πχ σε βιβλίο, κτλ.

    Υ.Γ.2 Ντροπή -αηδία -οργή, για τη δολοφονία του Αριβάν από λιμενόμπατσο, που συνεχίζει να κάνει κανονικά τη δουλειά του, για τις επιθέσεις που έγιναν από την αστυνομία στον αυτόπτη μάρτυρα και τις απειλές τους προς αυτόν, για τους ξυλοδαρμούς στο λιμάνι και στο τμήμα, για τα ντου στον καταυλισμό από μπάτσους και φασίστες, τους πυροβολισμούς και το κάψιμο των προσωπικών αντικειμένων, για τις σκούπες και τους ξυλοδαρμούς στη γέφυρα, για τους 18 νεκρούς κούρδους σε νταλίκα το 2008 από ασφυξία, για τους ξυλοδαρμούς μεταναστών στο λιμάνι από λιμενόμπατσους με ρόπαλα του μπέιζμπολ, για τους ΔΙΑΣ που τους κυνηγούν ακόμα και όταν ψάχνουν στα σκουπίδια για ένα κομμάτι ψωμί, για τα supermarket που δεν τους επιτρέπουν την είσοδο. Σ’αυτή τη συγκυρία της κρίσης που βρίσκεται το καπιταλιστικό σύστημα σε όλους τους τομείς του είναι αναμενόμενη η επέκταση των ρατσιστικών-φασιστικών αντιλήψεων και ανάλογων πράξεων ενάντια στο πλέον καταπιεσμένο κομμάτι της κοινωνίας, τους μετανάστες. Εμείς στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους ανθρώπους αυτούς και ερχόμαστε σε σύγκρουση με το κράτος και το κεφάλαιο που αναπαράγουν και ενισχύουν το κοινωνικό και θεσμικό ρατσισμό που είναι διάχυτος και διαχωρίζει τους ανθρώπους.

    ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΙ

    Σύντροφοι- Συντρόφισσες από Ηγουμενίτσα, Γιάννενα, Άρτα, Αγρίνιο, Πάτρα.

    Μου αρέσει!

  4. Επίσης για τα γεγονότα της Ηγουμενίτσας από την οργάνωση Θεσπρωτίας του ΚΚΕ(μ-λ) για την δολοφονική απόπειρα κατά του Κούρδου μετανάστη και όλων όσων επακολούθησαν.

    Την Τετάρτη 10 Νοέμβρη 2010 και στο 17 χιλιόμετρο της Εγνατίας οδού (Ηγουμενίτσα – Γιάννενα, κόμβος Νεοχωρίου) άγνωστος πυροβόλησε εναντίον ομάδας 5 μεταναστών τραυματίζοντας σοβαρά έναν 23χρονο Κούρδο υπήκοο Ιράκ στα γεννητικά όργανα και στο μηρό. Μετά από έρευνα της ασφάλειας Ηγουμενίτσας και με το υλικό που συγκέντρωσε, εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης και επακολούθησε σύλληψη 38χρονου με την κατηγορία ότι είναι ο δράστης των πυροβολισμών.Ο κατηγορούμενος λειτουργεί πρατήριο καυσίμων στον κόμβο Νεοχωρίου Θεσπρωτίας και αφού κρατήθηκε το Σαββατοκύριακο στην αστυνομική διεύθυνση Ηγουμενίτσας, προσήχθη στα δικαστήρια της πόλης την Δευτέρα 22 Νοέμβρη. Έξω από τα δικαστήρια και από το πρωί της ίδιας μέρας είχαν συγκεντρωθεί περίπου 150 «αγαναχτισμένοι πολίτες» και μέλη ακροδεξιών οργανώσεων, οι οποίοι προπηλάκισαν δημοκράτες πολίτες αλληλέγγυους στους μετανάστες που προσέρχονταν μαζί με μετανάστες, μάρτυρες στα δικαστήρια, για να καταθέσουν.Μετά από εξέταση των μαρτύρων και με συμφωνία ανακριτή και εισαγγελέα ο κατηγορούμενος κρίθηκε προφυλακιστέος .Το γεγονός του πυροβολισμού εναντίον των μεταναστών έγινε την Τετάρτη ανάμεσα στις δύο εκλογικές Κυριακές και δεν έγινε άμεσα γνωστό στον κόσμο της περιοχής. Η πρώτη ανακοίνωση εκδόθηκε από τον συνδυασμό ΑΥ.ΡΙ.Ο. της περιφέρειας Ηπείρου. Στην περιοχή της Θεσπρωτίας δραστηριοποιούνται στην αλληλεγγύη προς τους μετανάστες τρεις συλλογικότητες που δεν έχουν πάντα το καλύτερο κλίμα συνεργασίας μεταξύ τους. Μαθαίνοντας το γεγονός επισκεφτήκαμε τον πυροβοληθέντα στο νοσοκομείο Φιλιατών ο οποίος χειρουργήθηκε και διέφυγε τον κίνδυνο.Απευθυνθήκαμε στις συλλογικότητες αλληλεγγύης, στις πολιτικές οργανώσεις και σε δημοκράτες αγωνιστές για να δοθεί μαζική απάντηση στην απόπειρα δολοφονίας και για να απομονωθούν ακροδεξιές χρυσαυγίτικες πρακτικές εναντίον ανυπεράσπιστων μεταναστών στην περιοχή μας.Πριν από την ανακοίνωση της σύλληψης δεν έγινε κατορθωτή η συμφωνία για κοινή ανακοίνωση και κοινή δράση και κυκλοφόρησαν δύο χωριστές ανακοινώσεις, μία της Επιτροπής Αλληλεγγύης και μία της Αντιρατσιστικής Πρωτοβουλίας. Συνεχίσαμε τις προσπάθειες κοινής δράσης και κατά τον γιορτασμό του Πολυτεχνείου και τις επόμενες μέρες χωρίς αποτέλεσμα. Μετά από την προφυλάκιση και τους τραμπουκισμούς της Δευτέρας 22/11 έξω από τα δικαστήρια καλέσαμε σε άμεση απάντηση και απομόνωση των ακροδεξιών πρακτικών τόσο όσους κινούνται στον αναρχικό χώρο όσο και όσους κινούνται στο χώρο του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, άλλους δημοκράτες και φορείς του τόπου. Το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος είναι άνθρωπος του «διπλανού καφενείου» δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση αρκετών αγωνιστών. Ακούστηκαν επιχειρήματα «σύνεσης» «προσεχτικής στάσης» «μη στοχοποίησης» κ.α.Φάνηκε ευκολότερο να καταγγέλλεται ο ιμπεριαλισμός στο Αφγανιστάν και η FRONTEX στον Έβρο (και δικαιολογημένα) και να υπάρχει «διακριτική» αναφορά για «το χέρι αγνώστων στην πόλη μας που πυροβόλησαν κατά μεταναστών», ακόμα και μετά τη σύλληψη και προφυλάκιση του κατηγορούμενου και τις απειλές και τους εκβιασμούς εναντίον των μεταναστών μαρτύρων. Την Τρίτη το απόγευμα 23/11 έγινε μαζικό μοίρασμα ανακοίνωσης-καταγγελίας στην πόλη της Ηγουμενίτσας . Η ανακοίνωση υπογραφόταν από τη ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας, την Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Ηγουμενίτσας, συνδικαλιστές ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και αλληλέγγυους δημοκράτες πολίτες. Οι συναγωνιστές της Επιτροπής Αλληλεγγύης για τους μετανάστες δεν συμμετείχαν δηλώνοντας ότι καλύπτονται από την προηγούμενη ανακοίνωσή τους στις 18/11. Στον τοπικό και περιφερειακό τύπο υπάρχει πέπλο σιωπής για τα γεγονότα.Στις 23/11 υπάρχει σχετικό δημοσίευμα στο tvxs ( το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα της ημέρας) και ανακοινώσεις στις εφημερίδες Λαϊκός δρόμος και Δρόμος της Αριστεράς.Απευθυνθήκαμε και στον επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης της Ηγουμενίτσας για το θέμα παίρνοντας την απάντηση ότι δε συζητά με αντιΚΚΕ! Παρά τις προσπάθειές μας θεωρούμε αρνητικό το να μην εκφραστεί ο σύλλογος των φοιτητών της πόλης στα σημαντικά αυτά γεγονότα. Η αλληλεγγύη στους μετανάστες, η απομόνωση ακροδεξιών και φασιστικών φαινομένων και η υπεράσπιση των δικαιωμάτων είναι προβλήματα του λαού και σ’ αυτό καλούμαστε να συνεισφέρουμε όλοι οι αγωνιστές για να δοθεί η λαϊκή απάντηση.
    Οργάνωση Θεσπρωτίας του ΚΚΕ( μ-λ)

    αντιγραφή από αντιγειτονιές

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε